Toon posts:

[BC3] Athloncore

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik een site vinden waar ik de coresnelheid en cachesnelheid van mijn slot a 8-)kan vinden? Ik heb gehoord dat je dat kan vinden met je weeknummer van proc.

Mijn athlon is trouwens van week 6 jaar 2000

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 14:29

Flexx

This side up

www.amd.com misschien ??

Verwijderd

Topicstarter
Niet echt. Er is een of andere site, iets met k7core of iets dergelijks maar daar kan ik niet op komen. Pleez help!!!!

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Bij http://www.overclockers.com/ hebben ze een cpu database, ik denk dat je daar wel wat kan vinden.

Verwijderd

Bestaat niet, dan moet je die heat-plate eraf slopen en dan kan je zien wat voor core je hebt en cache-snelheid.

Zijn al genoeg vragen overgeweest :(( UTFS ) !

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik keek vroeger op mist.co.uk/k7core, maar die lijkt offline.

Ikzelf heb een "week 15" (2000) slot A Athlon op 0.18 µ en ik kan je met plezier melden dat die 650 op 800 draait met amper 2°C temperatuursstijging en de cache deler nog altijd op 1/2 (1.65V). Daar zou een 800 of 850 core moeten inzitten volgens wat op die site stond, dat verklaart veel. B-)

De L2 cache is ook een belangrijke factor, soms moet je de deler veranderen (2/5 of 1/3) als je er echt het laatste wil uithalen. Meestal is de core wel hoger dan vermeld, maar de cache kocht AMD zelf aan en daar zijn ze dus zuiniger mee - die is meestal de helft van je "normale" kloksnelheid, in mijn geval blijkbaar niet want L2 draait ook al vlotjes op 400 MHz. >:)

serienummer: 2300*15*571193, let op die 15, dat is het weeknummer, dacht ik (00=jaar). Grofweg kan je er vanuit gaan dat hoe hoger de nummer is, hoe beter de core. Vooral als je een CPU hebt gekocht die op dat moment in de onderste prijsklasse zat ziet het er goed uit. (vb. mijn 650 koste toen de helft van een 850 en de 950 was toen nog onbetaalbaar)

[edit] dat bestond dus wel Stanley ! Was een site waar iedereen die de CPU volledig sloopte zijn core''s naar doorstuurde, daaruit kon je vrij zeker adhv je serienummer de core bepalen...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een week 06 (2300*06*519391). Ik heb echter geen idee hoever ik kan gaan (de gfd komt er aan). Ik zou het fijn vinden als iemand wist waar deze site nu staat (http://mist.co.uk/k7core), want dan kan ik kijken wat voor cache ik heb.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Daar zal wel 750 mee kunnen, met wat geluk haal nog 850-900. De mijne zou toch 1 GHz gaan met luchtkoeling, maar ik wil de L2 cache-deler liever niet verzetten (lui, weet je wel ;) ) en ga voor de stabiliteit.

Ik heb trouwens maar een vrij goedkoop koelblokje met een grote 12cm fan in de zijkant van mijn case, als ik daarmee tot 900 kom ben ik al heeeeel tevreden. Voor 1600 BF (+-80 gulden) is dat een mooi resultaat... ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1