Ik keek vroeger op mist.co.uk/k7core, maar die lijkt offline.
Ikzelf heb een "week 15" (2000) slot A Athlon op 0.18 µ en ik kan je met plezier melden dat die 650 op 800 draait met amper 2°C temperatuursstijging en de cache deler nog altijd op 1/2 (1.65V). Daar zou een 800 of 850 core moeten inzitten volgens wat op die site stond, dat verklaart veel.
De L2 cache is ook een belangrijke factor, soms moet je de deler veranderen (2/5 of 1/3) als je er echt het laatste wil uithalen. Meestal is de core wel hoger dan vermeld, maar de cache kocht AMD zelf aan en daar zijn ze dus zuiniger mee - die is meestal de helft van je "normale" kloksnelheid, in mijn geval blijkbaar niet want L2 draait ook al vlotjes op 400 MHz.
serienummer: 2300*15*571193, let op die 15, dat is het weeknummer, dacht ik (00=jaar). Grofweg kan je er vanuit gaan dat hoe hoger de nummer is, hoe beter de core. Vooral als je een CPU hebt gekocht die op dat moment in de onderste prijsklasse zat ziet het er goed uit. (vb. mijn 650 koste toen de helft van een 850 en de 950 was toen nog onbetaalbaar)
[edit] dat bestond dus wel Stanley ! Was een site waar iedereen die de CPU volledig sloopte zijn core''s naar doorstuurde, daaruit kon je vrij zeker adhv je serienummer de core bepalen...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen