[BC3] Display mod

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Heej, ik heb een leuk ideetje. hierstaat een paralelle poort interface met ledjes. Nou wilde ik iets gaan maken dat bijvoorbeeld aangeeft of er berichtjes zijn bij ICQ, of IRC highlights geeft, of er gedownload/geupload wordt etc. Heeft iemand een goed idee hoe ik dit kan doen?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

leuk id :)

hmm zijn er al lui die ze in elkaar zetten voor iemand anders ;)

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Hardware is geen probleem. Programmeren op zich ook niet, maar ik weet dus absoluut niet hoe een programma van ICQ te horen kan krijgen of ik een berichtje heb, of van IRC (ben een c++ beginner)

micheljansen.org

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik schrijf er binnenkort wel een schema voor dat 1 ULN2803 IC gebruikt, want dan past ''ie in je toetstenbord!

kosten worden +/- 10,- (met gewoon rode/gele of groene ledjes, blauwe worden duurder)

Ook wel leuk om er wat inputs bij te maken. Ik geloof dat je maximaal 8 inputs kunt gebruiken, maar dan ben je wel een output kwijt.

micheljansen.org

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
programmeren kan heel makkelijk in qbasic (staat ergens op de windows cd of misschien al op je harde schijf)

je hebt maar 1 commando nodig:
OUT &H378, x

waar &H378 het hex-adres van je printerpoort is en x een waarde van 0 t/m 255, wat overeen komt met welke pennen je aan/uit wil zetten.

heb zelf ook al zoiets gemaakt (met ledjes dus) is erg simpel. helaas geen pics heb nog steeds geen digicam :( (damn wanneer heb ik een keer geld genoeg :( :( )

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik heb ff een voorbeeldje gemaakt, dit zou dus zo in je keyboard passen. De power on led gaat branden als de software (die nog geschreven moet worden) opgestart is. Afhankelijk van de knoppen kost het hele ding vanaf een tientje
Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/bvluneven/Forum/layout.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.doc.ic.ac.uk/~ih/doc/par/pinout.gif

oh, en ik zei toch niet dat het moeilijk was om dat ding te programmeren? Ik zei alleen dat het moeilijk was om er NUT aan te verbinden. wel lezen he...

Als jij weet hoe je een lampje aan kunt laten gaan als er een ICQ''tje binnen is, etc dan praten we verder.

micheljansen.org

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Waar staan die S C en D voor?

S = status ?
C = control ?
D = ????

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 12:56 schreef dawuss het volgende:
Als jij weet hoe je een lampje aan kunt laten gaan als er een ICQ''tje binnen is, etc dan praten we verder.
D''r is iemand die een nieuw LC-Display progie heeft gemaakt. Daar zat dacht k een optie in voor icq. Die kan je wel vertellen, hoe je dat in een progie moet doen.

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Sorry, ik heb een foutje gemaakt. Hij heeft 8 digitale outputs via de DATA poorten, 5 digitale input poorten via de STATUS poorten, 4 digitale output poorten via de CONTROL poorten en de rest is ground

Hoe heette die user die dat proggie geschreven had?

micheljansen.org

• MrZed
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11-2020

MrZed

aka Bumble

Hou me op de hoogte dan wil ik ook wel zo''n pakketje bestellen :P:):9~

nog steeds een nickchange

Pagina: 1