Toon posts:

[BC3] wil een casemodding maar hoe???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb nu een aopen bigtower HQ08 en ik wil hem verven in het blauw.
Maar hoe kan je hem het beste verven?(met welke verf)
en ik heb voorin mijn kast een 120*120*40 mm fan zitten en ik wil er eigenlijk ook een groot rond gat in het plastic maken maar hoe?(werk je het mooi af)

alvast bedankt:z:z:z

Verwijderd

nu dus twee, ik wil hem ook verven , en ik denk dat spuiten het makkelijkst is. (correct??)

Verwijderd

Ik ben ook bezig met mijn hq-08 te modden.

Als je hem wil "verven" , moet je hem eerst stralen, dan eventuele gaten boren/zagen/frezen,dan afwerken, dan in de grondlak spuiten, daarna de gewenste kleur met een spuitbus er op spuiten.

het kunststof voorpaneel kun je het beste met een decoupeerzaag en een dremel bewerken,
voor de afwerking naar die 120mm fan gebruik ik een pvc-buis.

om het kunststof ook nog een kleurtje te geven heb je zogeheten kunststof primer nodig
dit is grondlak waar straks je "gewone" spuitverf over heen kan zonder problemen.

hopelijk jullie hiermee op weg geholpen te hebben. :)

henry

Verwijderd

bedankt henry, ik ga van de week beginnen.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 21:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
verven begin ik (voorlopig) niet aan, mij te link

ik heb wel voorin een blowhole van 12x12 cm gezaagd, als je een decoupeerzaag/dremel gebruikt, zet hem in de laagste stand, en zorg ervoor dat je een stukje binnen de markering zaagt. Als je hem te snel zet dan smelt de boel aan de achterkant weer dicht ;) en met dat randje speling heb je nog wat ruimte over mocht je niet zo''n vaste hand hebben, de rest is makkelijk uit te veilen...

de rand is verder mooi af te werken dmv een saladebakje of een bloempotje ofzo

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik zou zeggen om de gaten te boren gebruik een 7 gaten boor. Ik weet niet of jullie dat wat zegt maar vraag maar aan Nico. in een boor doen op de 1e of 2e stand en daarna afveilen met een fijne vijl :r :r

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Laat je inspireren door de creatieve krachten van je brein >:)

>:)-------------->:)>:)---->:)
>:)------------>:)---->:)-->:)
>:)----------->:)------>:)->:)
>:)>:)>:)>:)----->:)>:)---->:)>:)>:)>:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op zaterdag 28 april 2001 18:34 schreef -.STEFAN.- het volgende:
hijs leuk

ik heb mijn case ook geverft, gewoon eerst primer en dan IN LAGEN spuiten, niet in een keer dekkend want dan krijg je blaasjes :( net als ik dus, eerst primer dan in meerdere lagen spuiten dus, en dan afwerken met vernis

Verwijderd

ROFL :D :D :D

• BC3 Victim

>:)-------------->:)>:)------>:)
>:)------------>:)---->:)---->:)
>:)----------->:)------>:)--->:)
>:)----------->:)------>:)--->:)
>:)------------>:)---->:)---->:)
>:)>:)>:)>:)-------->:)>:)----->:)>:)>:)>:)
zoiets??? *D

Verwijderd

Figuurzaagje dan heb je t zelf in de hand...

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

ga rollen krijg je ook een egaal vlak en ik kan het weten want mijn spuit casemod was mislukt waardoor ik dus nu opnieuw die case heb gerold en je ziet nog een beetje van het spuiten :(.

see sign voor casemods, ja mods het zijn er 2 :P.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Ja, je moet wel een beetje goed kunnen spuiten he :)

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:53

Robert

You have your answer..

nog ffe vraagje..heb nou grondlaag geverfd..en wil de laklaag (histor hoogglans zwart (verdund)) aan gaan brengen..zal ik dit met een roller doen of met een kwast...en hoeveel zal ik het verdunnen want ik wil natuurlijk het liefst helemaal niet zien dat het geschilderd is....(zonder strepen dus)

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

ik heb een hx08. Ik heb hem als volgt geschilderd. eerst met heel fijn schuurpapier opschuren. daarna dunne lagen verf aanbrengen. ik heb zelf 5 lagen donkerblauwe verf gespoten. het resultaat is vind ik zelf erg mooi. De plastic voorkant heb ik eerst nog met primer behandeld.

Verdere tip: Op een spuitbus staat 3 min. schudden. doe dat ook. spuit ook altijd laag voor laag en wacht een half uurtje tussen het spuiten van elke laag (keukenwekker is erg handig).

Veel succes ermee.

[/edit]

Over de 120mm fan. ik heb geen blowhole gemaakt, maar ik laat de lucht aanzuigen via de onderkant van de plastic voorkap. daar heb ik het gat groter gemaakt. Verder uiteraard een gat van 120mm in het metaal van de kast gemaakt.

[edit]
Pagina: 1