[BC3] Aopen voeding stiller krijgen

Pagina: 1
Acties:

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:57
Ik heb een Aopen HQ08 bigtower kast met een Aopen voeding van 300W erin. Maar dat ding maakt nogal wat herrie. Nou kan ik natuurlijk een enermax voeding kopen, maar kan ik dat ding ook zelf met enkele aanpassingen stiller krijgen? Evt andere fan ofzo??

Verwijderd

en andere fan wil nog wel eens helpen...

maar de voeding im mijn hq08 is echt muisstil...dus ik erger me er niet zo aan..

Verwijderd

Hoe krijg je een andere fan in die voedingen? Want ik heb een Aopen HQ45 en volges mij hebben die dezelfde voeding (ook teringherrie ondanks dattie lownoise zou moeten zijn). Maar er zitten bij mij schroefjes in die met speciale moertjes aan de binnekant vastzitten. Je kunt ze dus alleen maar vast draaien en niet los, want dan draait die speciale moer aan de binnenkant mee... Verder kan ik er ook niet met een tangetje bij om die moertjes vast te houden...

Dit zal wel gedaan zijn om gekloot aan die voedingen te voorkomen (garantie), maar dan moeten ze er ook niet zo''n pokkefan inzetten :( In elk geval, hoe krijg ik ''m netjes open :?

Verwijderd

gewoon de fan op 7 volt laten lopen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik zit met het zelfde probleem

Maar zou 7 v nog genoeg zijn om je voeding koel te houden ???? Hij koelt mijn kast ook meteen lekker btw, alle warm lucht word gewoon naar buiten gezogen :P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

"Hij koelt mijn kast ook meteen lekker btw, alle warm lucht word gewoon naar buiten gezogen."

Goh echt?

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 21:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik heb gewoon m''n voeding opengeschroefd, de fanschroefjes losgedraaid, draadjes doorgeknipt en de fan vervangen door een panaflo 8-) en met een kroonsteentje weer aangesloten
werkt perfect

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• DarkTemple
  • Laatst online: 30-04 09:40
Ik heb ook zo''n A-open, maar die voedingsfan hoor je nouwelijks. Het is de enige fan die draait bij mij.
Regelmatig stof uit de fan verwijderen helpt ook wat.

• Chiron
  • Laatst online: 23-08 21:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op zaterdag 28 april 2001 17:05 schreef idX het volgende:
Ik heb ook zo''n A-open, maar die voedingsfan hoor je nouwelijks. Het is de enige fan die draait bij mij.
Regelmatig stof uit de fan verwijderen helpt ook wat.
dan heb je mazzel gehad
mijn aopen voeding met standaard fan maakte nog iets meer herrie in zijn eentje dan dat ie nu doet met alle fans die ik er nu in heb zitten, fan in de aopen voeding heb ik door panaflo vervangen. (case is gemod, er zijn een 120x120 en 2 80x80 panaflo''s bij gekomen)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Als er een voeding in zit met lownoise doe dan dit : Schroef je voeding open, dan zie je een grote ''koelbok'' daarop zit een schroefje en een klemmetje, onder dat klemmetje zit dan die Temperatuur sensor die dan de voedings-fan regeld.
Dus wat doe je dan :?
De temperatuur sensor een beetje van dat ''koelblokje'' buigen.
Werkt perfect, zit je ook niet aldoor te kloten met nieuwe fan''s enz enz enz.
noem maar op !

Suc6 ! :)

Verwijderd

Er was er trouwens ook wel een keerje eerder een topic over, moet je eff searchen :)

Verwijderd

de fan verwijderen werkt ook goed voor herrie reductie, en je kan dan ook gelijk de cv uit je kamer slopen >:) >:) >:)

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 18:07 schreef triple--6 het volgende:
de fan verwijderen werkt ook goed voor herrie reductie, en je kan dan ook gelijk de cv uit je kamer slopen >:) >:) >:)
Wat ? Binnenshuis kampvuur ! :)
Of een straal kachel >:)

• B.A. Baracus
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Op zaterdag 28 april 2001 17:57 schreef stanley het volgende:
Als er een voeding in zit met lownoise doe dan dit : Schroef je voeding open, dan zie je een grote ''koelbok'' daarop zit een schroefje en een klemmetje, onder dat klemmetje zit dan die Temperatuur sensor die dan de voedings-fan regeld.
Dus wat doe je dan :?
De temperatuur sensor een beetje van dat ''koelblokje'' buigen.
Werkt perfect, zit je ook niet aldoor te kloten met nieuwe fan''s enz enz enz.
noem maar op !

Suc6 ! :)
P''cies!

Heb ook een HQ08 met zelfde prob. Had eerst een rubberen afblaaskapje eroverheen geplaatst (zelfde als ze op een boot plaatsen om water uit lucht openingen te houden). Kreeg toen tip van IT-collega die me wees op het temperature controlle deel van die voeding en dat ik veel gevallen daardoor de koeling standaard te hard draait. sensortje stukkie verbogen en de rust is weder gekeerd.

Hoort en zegt het voort.

Verwijderd

Ik hoop dat je hier wat aan hebt Dr_Frickin_Evil !

Suc6 en post je bevindingen maar hiero of zo ( als je dat gaat doen ) :)

Greetz, Stanley ( René voor diegenen die het graag willen weten :) ) !

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 19:37 schreef B.A. Baracus het volgende:

[..]

P''cies!

Heb ook een HQ08 met zelfde prob. Had eerst een rubberen afblaaskapje eroverheen geplaatst (zelfde als ze op een boot plaatsen om water uit lucht openingen te houden). Kreeg toen tip van IT-collega die me wees op het temperature controlle deel van die voeding en dat ik veel gevallen daardoor de koeling standaard te hard draait. sensortje stukkie verbogen en de rust is weder gekeerd.

Hoort en zegt het voort.
Hmmm, dat ga ik maar niet proberen. Ik vind dat die fan al zo weinig blaast (je voelt met de hand vrijwel geen luchtstroom)... maar toch veel lawaai :(

Maar hoe krijg ik die &*%#$%voeding open zonder ''m te mollen? (zie mijn post hierboven erges)

• B.A. Baracus
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Op zaterdag 28 april 2001 19:50 schreef PsyFlux het volgende:

Hmmm, dat ga ik maar niet proberen. Ik vind dat die fan al zo weinig blaast (je voelt met de hand vrijwel geen luchtstroom)... maar toch veel lawaai :(

Maar hoe krijg ik die &*%#$%voeding open zonder ''m te mollen? (zie mijn post hierboven erges)
Dan krijg ik de indruk dat je gewoon inderdaad een klote voeding hebt en beter kunt vervangen. Mijn HQ08 voeding blies behoorlijk hard, vandaar ook die herrie. Ik zei altijd "ik ga ff stofzuigen" als ik m''n bak aanzetten.

Hoe krijg je bouten/moertjes los waarbij je 1 van de 2 niet kunt vasthouden?
Zet het onder spanning zodat de moer of bout waar je niet bijkunt word vastgeklemd.
???? simpel, steek een fijne schroevendraaier tussen het voedingkastje en de deksel, hierdoor komt de binnenste moer strak tegen de binnenkant aan en kun je hem los krijgen.

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 13:57
Maar hoe ver moet ik dan die sensor eraf buigen?

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 22:05 schreef B.A. Baracus het volgende:

[..]

Dan krijg ik de indruk dat je gewoon inderdaad een klote voeding hebt en beter kunt vervangen. Mijn HQ08 voeding blies behoorlijk hard, vandaar ook die herrie. Ik zei altijd "ik ga ff stofzuigen" als ik m''n bak aanzetten.

Hoe krijg je bouten/moertjes los waarbij je 1 van de 2 niet kunt vasthouden?
Zet het onder spanning zodat de moer of bout waar je niet bijkunt word vastgeklemd.
???? simpel, steek een fijne schroevendraaier tussen het voedingkastje en de deksel, hierdoor komt de binnenste moer strak tegen de binnenkant aan en kun je hem los krijgen.
mja, dat heb ik al geprobeerd, maar ik kan bij 1 moertje met geen mogelijkheid komen omdat er een groot aluminium blok met gaatjes dervoor zit :(

Ik ga der denk ik toch maar een enermax ingooien, maar tis wel zonder van ''t geld... Ik had die kast voornamelijk gekocht omdat ''ie lownoize zou zijn. Maar mijn oude noname kassie maakt nog minder lawaai en blaast meer...

• BC3 Victim
Ik heb een Aopen HQ-45 kast. Ik weet niet of daar de zelfde van in zit maar bij mij is hij erg stil!! dus...?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 15:22 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Maar hoe ver moet ik dan die sensor eraf buigen?
Eers doe je gewoon 1 klein beetje, dan merk je vanzelf of de fan lanzamer gaat draaien dat doe je gewoon net zo langs totdat jij vind dat hij stil genoeg is.

Lijkt me toch niet zo moeilijk :?

Verwijderd

Op zondag 29 april 2001 20:17 schreef twakker het volgende:
Ik heb een Aopen HQ-45 kast. Ik weet niet of daar de zelfde van in zit maar bij mij is hij erg stil!! dus...?
Jammer dat zoiets als stil nogal persoonlijk is. Maar of ik heb een verkeerde, of ik ben niet gauw tevreden. Maar dit is de lawaaigste voeding die ik ooit ben tegengekomen :(
En het is niet dattie door een hoge temperatuur erg hard is gaan draaien, want hij maakt gelijk al zoveel lawaai zodra de computer aangaat...

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Door wat voor fan zou je hem kunnen vervangen? Een sunon 80mm ofzo :?
Moet wel een stille zijn natuurlijk.

edit:

goddamn typo''s |:(

Verwijderd

Panaflo schijnt erg stil te zijn... kheb er helaas geen ervaring mee.

• BC3 Victim
De Aopen HQ-08 moet erg stil zijn. Helaas zijn er wat kleine foutjes bij sommige kasten. Dit is door Aopen zelf ook bevestigd :( ,

//De Aopen HQ08 kasten uit een bepaalde serie kunnen meer lawaai maken dan normaal. Dit komt door de noisekiller die niet goed functioneerd.
Aopen heeft toegeven dat dit probleem zich in een bepaalde serie zich voor kan doen. U kunt uw serie nummer mailen naar Aopen als u problemen ondervindt.//

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat zal bij mij niet meer gaan, ik heb de fan al vervangen, en dus aan de draadjes gesoldeerd. Nu zit er een oude fan van een 486 voeding in, is ong. de helft stiller.

Maaruh, is zo''n sunon een beetje stil of moet ik naar een papst van 59 piek kijken.
Ook dacht ik eraan om m''n huidige coolermaster cpu-koeler vervangen door een silent systems exemplaar. Ik doe niet aan oc-en, en hecht meer waarde aan een stabiel en snel workstation, vandaar.

Verwijderd

ik heb de big tower( Aopen HQ-08 )
en die fan blaast meteen al bij het opstarten als een jumbo !
dus bij mij is het niet de temp.sensor !
Ik heb bij een electroboer een kleine motor
temperatuurtoerentalregelaarprintje gekocht
voor fl.15.- en die laat de fan idd. harder draaien als dat moet !
LEKKER STIL JO !

btw. ik heb ook een miditower van Aopen ik
dacht de HQ-45 (ook de bleu)
en die is wel stil !
kweenie !
Pagina: 1