Toon posts:

[BC3] p3 700 proc te warm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

een leek op dit gebied... Maar hen graag jullie hulp!

Mijn p3 700 proc word oppeens wel heel erg warm, 71oC, ik heb verder niets bijzonders gedaan.... Zelf denk ik dat de sensor op mijn proc niet meer goed werkt. Er zijn bijv. temp schommelingen van 66 naar 71 en wee terug naar 66 binnen 1 minuut.. Als ik zit te gamen dan krijg ik naar verloop van tijd de hardware waarschuwingen, de pc begint te piepen dus... en dan loopt mijn game ook vast... Voorheen heb ik die temp waarschuwing in de bios nooit aangezet, en kon ik wel altijd door blijven gamen... What''s going on?

• BiG_G
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

hmmmmmmm,
wat zijn je verdere specs?

heb je hem zelf gebouwd of winkel (kan zijn dat cooler niet goed zit)
misschien een keer omgevallen (je weet t niet)

heb je de search geprobeerd onder deze noemer?

noem ff wat meer specs...

You can either agree with me or be wrong!

Verwijderd

Topicstarter
de pc is in elkaar gezet in de store, hij draait nu al meer dan een jaar stabiel... Gisteren alleen die temp waarschuwing in de bios aangezet.

verdere specs:
mobo: asus 440bx p3b-f
2x 64 mbram, denk 100mhz
voodoo 3 3000 agp tv out

zoek geprobeerd ja:(

rest is niet van belang denk ik?

• BiG_G

BiG_G

Master of Gods

P3bf-jes zijn goede bordjes, ik denk echt dat machine omgevallen is.

oja, ook al geprobeerd om temp warning weer uit te zetten????

Verwijderd

Topicstarter
Na het probleem hen ik de proc er wel een keertje uitgehad. Als ik op 466mhz draai blijft de temp op 59oC hangen... maar ook dit lijkt me al te veel. Ik ga nu die melding ff uitzetten en kijken wat er gebeurd. brb

Verwijderd

Topicstarter
hmmm shit...

Maatje van me heeft gezegd dat ie gisteren bij mij in de bios de temperatuur monitoring heeft aangezet. kan het zelf niet vinden en dus ook niet uitzetten.... Is die 70oC niet levensgevaarlijk voor mijn proc? Ik heb nu trouwens ook een proggie waar ik die temp mee bekijk, MBM 5, komt die waarschuwing misschien vanuit dit proggie?

En nog iets, ik ben gisteren gehackt. Ik gebruik vnc om van mijn werk uit op deze pc te werken. Toen ik thuiskwam zag ik dat er iets of iemand via vnc met mijn pc verbonden was. Tevens mijn huisgenoot heeft gisteren oppeens moeten formateren door echt zwaar vage pc problemen...

Verwijderd

Topicstarter
meer specs:

700*100.3*33,43
1.70v

geheugen is cas-2

• BiG_G

BiG_G

Master of Gods

Op zaterdag 28 april 2001 10:30 schreef Meph het volgende:
hmmm shit...

Maatje van me heeft gezegd dat ie gisteren bij mij in de bios de temperatuur monitoring heeft aangezet. kan het zelf niet vinden en dus ook niet uitzetten.... Is die 70oC niet levensgevaarlijk voor mijn proc? Ik heb nu trouwens ook een proggie waar ik die temp mee bekijk, MBM 5, komt die waarschuwing misschien vanuit dit proggie?

En nog iets, ik ben gisteren gehackt. Ik gebruik vnc om van mijn werk uit op deze pc te werken. Toen ik thuiskwam zag ik dat er iets of iemand via vnc met mijn pc verbonden was. Tevens mijn huisgenoot heeft gisteren oppeens moeten formateren door echt zwaar vage pc problemen...
nee, die 70 graden is niet dodelijk, ik heb eens een proc op 110 c gezien en die deed het daarna nog goed, ze kunnen wel tegen een stootje.
moet ff denken, bios p3bf, was dat niet ergens onderin, in het tweede menu waar je ook de multiplyer insteld....
is alweer een tijdje geleden dat ik met die dingen heb gewerkt.

btw, Nukenabber is een erg goed progje tegen hakkerzzz.
ik heb het zelf draaien op mijn server en heb me een keer laten testen ik werd niet gezien.

geloof dat het wel ergens te downloaden is onder de naam NN9b je moet het maar proberen.

en de waarschuwing die je krijgt is dat een waarschuwing van bios (bij opstarten??) of daadwerkelijk in windhoos?
als dat laatste dan zeer waarschijnlijk proggie...
desalwelteplus moet je temp naar benee.

G

Verwijderd

Topicstarter
thnx G!

ik denk nu ook dat die temp waarschuwing uit dat mbm 5 proggie komt... waarschijnlijk crasht de pc daarom ook tijdens het gamen, dan komt die melding naar voren maar zie ik hem niet en kan ik ook niet op bijv. continue klikken... maar de temp MOET dus echt omlaag? want dit geeft aan dat die temp altijd al zo geweest is... ook vaag, die temp schommelingen, van 65 naar 70 en weer terug... je ziet de teller gewoon in heel korte tijd veel verschillende temps aangeven... ook in de bios zelf... kan dat wel?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
in mbm de temp waarschuwing uitzetten uiteraard

kijk eens heel goed of de koeler wel aan het juiste aantal toeren draait, ik heb eens een verbrande koeler gehad (proc was nog goed gelukkig) en die draaide dus een stuk trager opeens, en ook of hij de core wel perfect raakt want 70 is ZEER veel voor een P3 (niet oc neem ik aan)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb zelf ook een P3-700 op een ASUS CUSL2 en die draait met de originele intel cooler in windows bij 100% cpu gebruik op ongeveer 40 graden (hij is zelfs overgeklokt naar 933 en 1,7 volt).
Ik denk dus dat je je cooler maar eens moet gaan bekijken, die zal wel niet meer goed vast zitten.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
de koeler draait 3879 rmp... dat was wel ok lijkt me...
en gisteren heb ik de koeler er opnieuw opgezet, die zit nu echt goed op de core

• BiG_G

BiG_G

Master of Gods

als je temp in de bios binnen 1-2 sec 5 graden verschilt is dat niet goed.
dan is je temp meter denk stuk.
als je de converter kaart eruit haalt, tegen het licht houd en je kijkt langs proc en cooler, zie je dan dat hij recht er op zit?

als dat niet het geval is zou ik ff naar winkel gaan.
(ik d8 dat asus 2 jaar garantie geeft op zijn bordjes).
((kan ook 1 jaar zijn))

maar ik zou dan sterk denken dat bordje stuk is.

Verwijderd

Topicstarter
hmm het zou dus ook slechts de koeler kunnen zijn.... Die temp sensor zit toch in de cooler zelf he? het lijkt me sterk dat mobo niet goed is, ik heb nooit problemen, dat ie vastliep bij het gamen kwam dus door de temp melding van mbm5

Verwijderd

Topicstarter
yep, de koeler zit recht...

• BiG_G

BiG_G

Master of Gods

Nieuw coolertje kost nie zo veel...

maar mochten problemen niet ophouden (temp in bios)
denk ik aan bordje.
p3bfjes zijn zeer goed, je kan rustig ergens een probleem hebben en er geen vervelende storingen mee krijgen waar andere bordjes zeggen "ik houd ermee op".

Verwijderd

Topicstarter
thnx big g... Denk dat ik ff een nieuwe cooler ga aanschaffen!

• BiG_G

BiG_G

Master of Gods

suc6.
laat t nog ff weten.
G

Verwijderd

Topicstarter
als je me je mailadres geeft;)

• BiG_G

BiG_G

Master of Gods

k d8 je gaat nu ff naar winkel,
zit ook niet veel thuis ben nu ook op werk.

maar got is nog wel ff open hoor :9~

Verwijderd

Topicstarter
beetje moeilijk zonder fiets en auto:))

ga vanmiddag wel ff:) plaats nog wel een post.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Zit je cpu wel helemaal goed in het slot? Zelf heb ik het ook eens een keer op mijn P3B-F meegemaakt dat de cpu temp veel te hoog werd, bleek dat ik met inbouwen van iets te hard tegen de cpu heb gestoot of zo en zat hij er een heeeel klein beetje scheef in. Alles goed aangedrukt en ik had weer een normale temp.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal nog eens kijken thnx

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Koop een golden-orb, die dingen zijn meesterlijk goed voor een intel p-3

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip!

Verwijderd

temps sensor van Asus is gewoon een beetje jammer, waardes zijn niet helemaal betrouwbaar... maarehh, de sensor waar zit die bij de Slot1''s
Pagina: 1