AMD Tbird 1400 | ThermoEngine V60-4210 I ABIT KT7A | 1GB PC133 | ACER 77E 17" | GainWard GF II mx 64MB + TV-out | SB Audigy | Yamaha 4 X 250 W-AMP + Infinity QB 300 W Speakers| IBM 30gb 7200rpm IDE | SONY DVD | Lite-on 40x | 350 Watt Enermax
Verwijderd
''t is te doen.
Het Swiftech design (heel veel pennen in een massieve grondplaat) bijvoorbeeld leent zich daar prima voor.
Maar of je daar ook beter of veel goedkoper mee uitkomt dan met een fabriekskoeler?
Het Swiftech design (heel veel pennen in een massieve grondplaat) bijvoorbeeld leent zich daar prima voor.
Maar of je daar ook beter of veel goedkoper mee uitkomt dan met een fabriekskoeler?
Verwijderd
Of zo''n ding van The Core. Dat is gewoon een aluminium blok met een heleboel gaten erin en een delta 60hp of mp erop. Kan je ook wel zelf maken
denk ik maar de bevestiging op het mobo is wel een beetje lastig
Verwijderd
Ik heb wel eens mijn Alpha P7O gemod. maar dat stelde niet zoveel voor. heb met karton een tunnel gemaakt naar een 9cm van. dit werkt trouwens wel lekker hoor. minder lawaai en meer lucht dan die standaard 6cm fan
tsja wat versta je onder zelf maken?
Ik heb mijn p-II heatsink aangepakt.
zitten nu 2x 60mm en 1x80 fan opgeschroeft.
Verder zelf wat memsinks gemaakt uit een coolermaster. Ik denk dat zelf heatsinks gieten wel bruut is. maar of dat te doen is?
Ik heb mijn p-II heatsink aangepakt.
zitten nu 2x 60mm en 1x80 fan opgeschroeft.
Verder zelf wat memsinks gemaakt uit een coolermaster. Ik denk dat zelf heatsinks gieten wel bruut is. maar of dat te doen is?
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Verwijderd
Gewoon uit een blok koper of alminium dremellen. Lijkt me sneller en simpeller dan gieten.
met een dremel kan jij echt niet zomaar een koperen koelblok slijpen hoor.
(en ja, ik heb er zelf ook een (die dremel dan:)))
(en ja, ik heb er zelf ook een (die dremel dan:)))
Ik heb z''on gevoel dat de meeste fabrikanten met zo''n min mogelijk grondstoffen z''on "goed" mogelijk verkoopbaar produkt willen maken.(duh)
M.a.w Waarom geen zalman waaier maken van 10 of 15 cm, heb plek genoeg in mijn case en zal ook wel effect geven. Producenten maken hetniet: Geen markt ? Te duur enz...
Mijn idee is hoe groter en fijner de koelribben des te koeler ken je cpu worden...mits je maar plek hebt.
50 kopere bladen van 15cm tegenelkaar, (klemmen/plakken/solderen/puntlasse?)
De onderkant "plat" maken..
en proberen lijkt me..?
Aleen die klem ,das een ander verhaal maar moet toch ook te maken zijn.
M.a.w Waarom geen zalman waaier maken van 10 of 15 cm, heb plek genoeg in mijn case en zal ook wel effect geven. Producenten maken hetniet: Geen markt ? Te duur enz...
Mijn idee is hoe groter en fijner de koelribben des te koeler ken je cpu worden...mits je maar plek hebt.
50 kopere bladen van 15cm tegenelkaar, (klemmen/plakken/solderen/puntlasse?)
De onderkant "plat" maken..
en proberen lijkt me..?
Aleen die klem ,das een ander verhaal maar moet toch ook te maken zijn.
AMD Tbird 1400 | ThermoEngine V60-4210 I ABIT KT7A | 1GB PC133 | ACER 77E 17" | GainWard GF II mx 64MB + TV-out | SB Audigy | Yamaha 4 X 250 W-AMP + Infinity QB 300 W Speakers| IBM 30gb 7200rpm IDE | SONY DVD | Lite-on 40x | 350 Watt Enermax
klem van andere koeler nemen of de 4 gaten gebruilen en hem er op vijzen
Pagina: 1