Toon posts:

[BC3] Verdunnen Arctic Silver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Arctic Silver 1 is een beetje te dik voor tussen de peltier en het waterblok/coldplate. Dat spul is gemaakt voor kleine oppervlakten zoals de CPU core, niet voor grote oppervlakten zoals een peltier.

Weet iemand of dit spul eventueel iets te verdunnen is? Anders kan ik beter witte pasta gebruiken.

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
Voor het verwijderen van Artic Silver raden ze aceton of isopropyl alcohol aan. Misscien kan je het daarmee verdunnnen.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Arctic Silver 1 is er in twee versies: voor grote en voor kleine oppervlakken (maar aan je vraagstelling te zien wist je dat al ;)).
Je kan ook ff kijken of je aan de versie voor grote oppervlakken kan komen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat gaat me teveel kosten. 50 piek voor een spuitje vind ik echt veels te veel, vergeleken met de toegevoegde waarde van het spul. Een vriend van heeft het wel (had: nu heeft een van z''n kinderen het spuitje leeggeknepen in de kamer. ''t zag er zo mooi uit), en daar heb ik destijds 0.25 milliliter van afgetapt in een 1 ml tandartsspuitje. Dus ik heb het wel, maar als het op is ga ik het niet meer kopen. Btw, ik heb er al 3 pelts en meerdere procs mee behandeld, en ik heb nog meer dan de helft over. Zo gebruik je thermisch geleidende pasta; met beleid.

Maar eerlijk gezegd lijkt het mij eerder een olieachtige substantie, dat AS. Zou het gebruik van aceton dat spul niet uitharden ofzo?