eerst een huishoudelijke mededeling:
GLOEIENDE!!! WAAROM HEEFT IEDEREEN VAN DIE LEUKE SPEELTJES BEHALVE IK!!
Ehm, ff terug ontopic:
- ik kan het niet bewijzen, maar ik schat dat jouw 3mm dikke wanden voldoende dik zijn om van de hele hoogte gebruik te kunnen maken. Dat punt is okee.
- Je bodemgedeelte is 3mm dik. Da''s ook prima in dit ontwerp. Eventueel verdikken naar 5mm, maar ''t zal weinig schelen.
- 2 waterkanalen met verschillende lengte, wel gelijke dikte. Hier ben ik het mee eens, mits je voldoende waterflow induceert. Liever zie ik 2 kanalen die weliswaar verschillend in lengte kunnen zijn, maar zodanig gevormd zijn dat de waterstroom zich echt in 2-en deelt. Je blok hangt straks op z''n kant; bij een lage waterflow kan het water in 1 kanaal stil komen te staan. Risico is niet groot, maar je hebt toch een CNC....
Gevoelsmatig zou ik zeggen: hou het volume van de 2 kanalen gelijk, dan deelt de stroom zich netjes op. Maar in de praktijk heb je nog dingen als adhesie en viscositeit enzo. Jij weet er meer van dan ik, schat ik zo.
- Waarom een plexiglas bovenkant? Als je blok met water gevuld is, dan zie je niks meer. En ''t laat zich minder makkelijk verbinden met koper, plus dat het doorbuigt als je je bevestiging niet helemaal goed hebt. Slangtules/pijpjes zijn ook lastiger te bevestigen dan in een metalen bovenkant. Ik zou gewoon voor een koperen bovenplaat gaan. Dat levert weer wat extra sterkte op die minimale doorbuigingen van je grondplaat helpt voorkomen. Dus betere warmteoverdracht.
- Ooit al aan een enkele spiraal gedacht?
Goh, wat zit ik weer te muggeziften. Maar helemaal geen commentaar leveren is ook zoiets