Toon posts:

[BC3] warmtegeleiding 2-componenten epoxy

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat eraan te denken om de thermische isolatie tussen coldplate en bouten naar waterblok te doen met dat Bison grijze 2-componentenspul. Dan vul ik gewoon m''n gaten en verzinking van de boutkop op met dat spul, laat het uitharden, en dan frees/boor ik het weer op maat. Dan heb ik overal tussen de 1 en de 2mm uitgeharde lijm zitten tussen de (koude) coldplate en de (warme) bouten naar ''t waterblok.

Zou dit werken? Dat scheelt me weer een hoop ellende met het op maat maken van plastic busjes, en het zien te krijgen van nylon M5 ringetjes.

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
Volgens mij gaat dat wel werken.

De meeste epoxys zijn net als nylon een goede warmte isolator.

Ik heb alleen meer vertrouwen is de sterkte van nylon bussen/ringen dan in die van epoxy.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 27 april 2001 17:10 schreef Selfdefence het volgende:
Ik heb alleen meer vertrouwen is de sterkte van nylon bussen/ringen dan in die van epoxy.
Dan probeer voor de grap die grijze Bison 2-componentenlijm maar eens. Tot nu toe verreweg de beste allround (met neiging naar metaal) 2-componentenlijm die ik gezien heb. En ook niet goedkoop :(

Verder is het maar een laagje. De lijm in het gat in de coldplate hoeft sowieso al geen kracht op te vangen. Onder de kop van de bout word het kritischer; daar loopt de druk akelig hard op, maar ik vermoed dat een epoxy ''ring'' van 9mm doorsnee, 5mm gat, 1-2mm dik er geen problemen mee heeft.

• Selfdefence
Je krijgt het gat voor je bouten nooit 100% vlak. De druk onder je bouten zal daarom op enkele puntjes rusten.

Ik zou zeggen probeer het gewoon, mislukt het dan boor je het erweer uit en probeer je wat anders.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Wat je kan doen, is de boel vullen, uitfrezen, en bij het monteren er weer een beetje tussen doen. Dan rusten de bouten geheel in de pox.

Die druk kan de meeste epoxy wel aan. Hard de epoxy eventueel na op een graad of 50-60, een uur of twee. Dan heeft de epoxy de optimale sterkte bereikt. (en je moeder weer een cake gebakken :P)

M5 nylon ringen waren volgens mij gewoon bij de Gamma te krijgen.

• Selfdefence
Wat je kan doen, is de boel vullen, uitfrezen, en bij het monteren er weer een beetje tussen doen. Dan rusten de bouten geheel in de pox.
Die druk kan de meeste epoxy wel aan. Hard de epoxy eventueel na op een graad of 50-60, een uur of twee. Dan heeft de epoxy de optimale sterkte bereikt. (en je moeder weer een cake gebakken )
En dan krijg je het nooit meer heel uit elkaar...

Verwijderd

Topicstarter
Nou, we zullen zien. Ik heb de 7mm gaten plus uitsparingen voor de boutkoppen met epoxy gevuld, het zaakje een uurtje onder de bouwlamp gelegd (ca. 60 graden), daarna 5mm gaten erin geboord, en de ruimte voor de boutkoppen weer uitgefreesd. Dit is knap recht, want ik heb gewoon het hardmetalen freesje in de boormachine gezet, en deze vast op de goede hoogte gezet. Daarna uitfrezen door ''t blok te bewegen.

Nu nog even lappen die bende, en morgen of overmorgen een testje draaien met peltier :P. Daarna foam ertussen (heb ik nog niet in huis), en aanspannen die bende. En dan, finally, water en prik erop >:)
Pagina: 1