De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
je hd enzo bevestigen je kan een oude kast slopen en dat in je houten kast schroeven dat is wel het makkelikste en het stevigste
de koeling is geen probleem wat fans erin gaat prima.. je moet alleen wel zorgen dat je hem zker niet te klein maakt dus maak gewoon heel ruim.. is later ook makkelijker voor als je er meer in wilt doen etc.. en verder: GOED meten... succes
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
eventueel in combinatie met een magneet oid
wat betreft koeling kan je gewoon een paar gaten maken en dan wat fans erin zetten.
* delyver is te langzaam
Audi A8 W12 6.0
Verwijderd
K ben hier nu 4maanden bezig, en k denk nog 2 dagen mooi weer, en Tweaky gaat foto''s posten.
Alleen zoek wel goed hout. K heb zelf behandeld geperst genomen. K weet niet meer precies hoe dat heet. Hout heeft het voordeel, dat je je kast compleet zelf kan indelen. Zo heb k 3 kamers gemaakt. 1 voor de voedingen, 1 voor de Waterkoeling + HDD, CD enz. en 1 voor het mobo. Zo kun je elk onderdeel appart koelen.
Post die pics Tweaky kan ik afkijken
Verwijderd
Verwijderd
M''n hout is 8mm dik. K heb m''n mobo in de bovenste kamer, omdat k het "dak" van plexi maak. Samen met een piano schannier. Kan k lekker makkelijk kaarten steken, en mem plaatsen enz.Op vrijdag 27 april 2001 12:41 schreef Stylzz het volgende:
Hoe dik neem ik het hout best? En best dus gewoon rond een oude ATX bouwen of toch niet?
Post die pics Tweaky kan ik afkijken
Dat soort van lade systeem wou k ook eerst doen. Het probleem is dan dat je al je kabels mee neemt.
MDF misschien?Op vrijdag 27 april 2001 12:26 schreef Tweaky het volgende:
Alleen zoek wel goed hout. K heb zelf behandeld geperst genomen. K weet niet meer precies hoe dat heet. Hout heeft het voordeel, dat je je kast compleet zelf kan indelen. Zo heb k 3 kamers gemaakt. 1 voor de voedingen, 1 voor de Waterkoeling + HDD, CD enz. en 1 voor het mobo. Zo kun je elk onderdeel appart koelen.
Verwijderd
MDF of HDF werken het makkelijkste en zijn het beste af te werken. Spaanplaat is dat goedkoper, en met wat plamuur ook goed af te werken.
Trespa lijkt me het mooiste materiaal, maar dat is best duur, en lastig te zagen. ''t is wel su-per-sterk.
Ikzelf zat juist te denken aan zeer dun hout (triplex). Wordt je kast lekker ligt van. Tropisch hardhout is natuurlijk de meest degelijke keuze
Verwijderd
dan mag je meteen overclocken vergeten
Verwijderd
ik zou GEEN MDF nemen meer nadelen dan voor delen oa. stoffig met zagen,MDF kan uitzetten (bobelen) met verf, MDF zet uit met aanraken met vocht (water).Op vrijdag 27 april 2001 13:57 schreef Artcore_Trooper het volgende:
[..]
MDF misschien?
MDF is @!#%^#@$ Zooi.
Je kan beter Vure hout met hard boord zij pannelen maken is beter
oma
Verwijderd
MDF is juist superstrak te bewerken en te schilderen. Het stoft idd met zagen, maar daar hebben ze stofkapjes voor uitgevonden.
ja als je je waterverf heeeeeeel erg verdunt misschien ja..
en als het eenmaal geverfd is kan het wel tegen wat vocht
Verwijderd
Ff vraagje, denk jij dat je warmte door je muren van je blikken kasje gaat???Op vrijdag 27 april 2001 14:47 schreef FDominator het volgende:
Een houten case is altijd, mooi maar dat hout is niet warmte geleidend gaat je kastie isoleren, maw de warmte binnen houden...
dan mag je meteen overclocken vergeten
Idd, dat spul van mij is ook MDF. Nog ff op het bonnetje gekeken.
Dat stof met zagen is waar. Maar dat heb k toch buiten gedaan.
Maar krijg je geen problemen met aarde? Lijkt me toch wel lastig hoor een houten kast (en zwaar). Maar hij is zeker cooler dan een metalen kast (en zeldzamer).
Uncomfortable silence can be so loud...
Tip. zorg dat je van de onderdelen de maten weet. Vervolgens maak je je kast en maakt hem stof en vet vrij. Daarna ga je met je schone nog kale kast alle onderdelen een plekkie geven en aftekenen waar je moet boren en schroeven enzo. Al je dat gedaan hebt kun je alles een keer proef-monteren.
Als laatste schuur je hem goed en zet je hem strak in de beits of lak.
Siertip: maak de voorkant niet van MDF of andere samengestelde plaatsoort maar van een echt mooi stukkie (hard)hout.