De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
tip: gebruik de search knop bovenaan er staan duizenden topics over overklokken...
[edit] yes, endelijk een keer de eerste die over de search begint te zeiken
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
LOLOp vrijdag 27 april 2001 10:30 schreef eppo1313 het volgende:
Dell opbellen en zeggen dat je P2 450 op 300Mhz is gaan draaien. of zij dan ff willen vertellen hoe je hem weer op 450 kan krijgen
maaruh Saiko, als je nu eens begint door naar je BIOS te gaan en dar wat rond te snuffelen of lees de boekjes van je proc./mobo eens door.
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
Ja ok maar waar moet ik opletten? Ik ben een complete newbee op dit gebied.... Ik weet er echt weinig van...Op vrijdag 27 april 2001 11:14 schreef schizofreen het volgende:
[..]
LOL
maaruh Saiko, als je nu eens begint door naar je BIOS te gaan en dar wat rond te snuffelen of lees de boekjes van je proc./mobo eens door.
http://tweakers.net/reviews/1
Verwijderd
Hoe overklok je een puter.
2 opties:
Verhoog de FrontSideBus frequentie.
Verhoog de multiplier.
Hoe werkt het
De pc waar jij het over hebt heeft waarschijnlijk een bussnelheid van 100Mhz. Dit is de snelheid van de centrale systeembus oftewel de FSB. De proc. die je in dit mainbord prikt loopt op 350Mhz. Om deze snelheid te bereiken moet de FSB snelheid dus vermenigvuldigd worden met 3.5
Deze vermenigvuldigingsfactor noemt men de multiplier.
Om nu de CPU sneller te laten lopen moet je dus of de multiplier verhogen, of de FSB.
Het verhogen van de multiplier is voor pentiumsystemen niet mogelijk. De multiplier is bij deze CPU''s gelocked in de processor.
De enige mogelijkheid die dus rest is het verhogen van de FSB.
Het verhogen van de FSB gaat normaliter d.m.v jumper instellingen op het mainbord, of via BIOS settings. Het verhogen van de FSB via het BIOS is echter maar bij een beperkt aantal moederborden mogelijk.
Wat ook nog een mogelijkheid is, is om d.m.v. de utility SoftFSB softwarematig de FSB te verhogen. Of dit zal werken met jouw mainbord is echter een kwestie van uitproberen.
Je zult dus moeten zien uit te vogelen hoe je op jouw mainbord de FSB kunt verhogen.
Het is heel goed mogelijk dat dit helemaal niet kan.
Saiko
General
Microprocessor type Intel® Pentium® II with MMX? technology
Microprocessor speeds 300 MHz internal/66 MHz external
Compatibility speed can be set through the system setup program (all cache memory is disabled to simulate compatibility speed)
L1 cache 32 KB
L2 cache 512 KB
Microprocessor mounting single-edge contact (SEC) cartridge connected to the system board contains microprocessor and cache circuitry
Math coprocessor internal to microprocessor
--------------------------------------------------------------------------------
System Information
System chip set Intel 440LX PCIset
Data bus width 64 bits
Address bus width 32 bits
DMA channels 7
Interrupt levels 15
System BIOS chip 2 Mbits (256 KB)
System clock 66 MHz (matches external processor speed)
Diskette/communications ports 24 MHz from the system clock
--------------------------------------------------------------------------------
Expansion Bus
Bus types ISA, PCI, and AGP
ISA expansion-card connectors 1 full-length
PCI expansion-card connectors 3 full-length
AGP expansion-card connector 1
Shared expansion-card slots 1 full-length (slot contains both an ISA and a PCI connector, only one of which can be used at any given time)
ISA bus frequency 8.33 MHz
PCI bus frequency 33 MHz
AGP bus frequency 66 MHz
Plug and Play revision 1.0 A
PCI bus specification complies with PCI specification 2.1
PCI-to-PCI bridging supported
Verwijderd
Ja als je er niets van weet ga dan niet overclocken en hou dan maar op. Ga asjeblief buiten spelen gooi die computer in de plomp.Op vrijdag 27 april 2001 11:43 schreef SAiKo-1782 het volgende:
[..]
Ja ok maar waar moet ik opletten? Ik ben een complete newbee op dit gebied.... Ik weet er echt weinig van...
Als je toch per sé wil overclocken. Lees eerst een boek met een soortgelijke titel als:
Hoe werkt een computer -speciaal voor dummies-
Verwijderd
Dit is een forum. Het is de bedoeling dat newbies hier met vragen terecht kunnen. Ok, hij had inderdaad wel even de search kunnen gebruiken, maar als het zo''n belachelijke vraag was geweest had een van de Mods dit topic wel gesloten, denk je niet ?Op vrijdag 27 april 2001 16:57 schreef researcher het volgende:
Ja als je er niets van weet ga dan niet overclocken en hou dan maar op. Ga asjeblief buiten spelen gooi die computer in de plomp.
Als je toch per sé wil overclocken. Lees eerst een boek met een soortgelijke titel als:
Hoe werkt een computer -speciaal voor dummies-
Ha ha
Verwijderd
Okay, ik heb een AMD Athlon 600 en die krijg ik met het verhogen van de FSB max. op 670, maar hoe zit dat m.b.v. de multiplier? Hoe doe je dat dan?Op vrijdag 27 april 2001 12:40 schreef bastard het volgende:
2 opties:
Verhoog de FrontSideBus frequentie.
Verhoog de multiplier.
...
Om nu de CPU sneller te laten lopen moet je dus of de multiplier verhogen, of de FSB.
Het verhogen van de multiplier is voor pentiumsystemen niet mogelijk.
Sorry hoor, maare als jullie reageren op een topic, lezen jullie dan wel eerst de replys?????Op vrijdag 27 april 2001 17:17 schreef Bogey het volgende:
[..]
Okay, ik heb een AMD Athlon 600 en die krijg ik met het verhogen van de FSB max. op 670, maar hoe zit dat m.b.v. de multiplier? Hoe doe je dat dan?
en lezen jullie andere aan verwante topics????
saiko net zo, ik wil niet zeggen UTFS, maar dat schelden hoeft meteen niet.:7
G
You can either agree with me or be wrong!