Intentionally left blank.
Alleen Multiplier vind ie niet leuk, FSB nog hoger dan dit ook niet. Zou dat aan mijn koeler liggen, dat ie zo enorm warm wordt? Of dat de voltage te weinig is? (1,8v nu), of mijn 250W voeding (zal wel nie).
En, heeft iemand een tabel met de snelheden die je kan halen met deze processor, en dan met hoeveel voltage? (verschilt natuurlijk per processor, maar gewoon weten wat zoiets the limit is.)
Ik heb een ABIT KT7A-RAID moederbord.
die 1.33 hebben volgens mij super koeling nodig om ze laag te houden
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
En anders haal ik wel effe een FOP38 of ''n Alpha...
Koeling scheelt wel heel veel dus probeer dat even uit, alhoewel 50 graden nog niet abnormaal heet is.
De snelheid die te halen is met je processor heeft te maken met een stukje geluk, maar uiteraard ook met de stepping. Volgens mij is er nog niet veel boven de 1500 Mhz gehaald, op Athlon OC vind je een lijstje van de verschillende steppings en de gemiddelde overkloksnelheid. Succes!
Klopt, ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat je koeling wel niet zo heel veel uit zal maken. Ik zal wel eens kijken of ik em wat opgeschroefd krijgOp vrijdag 27 april 2001 09:07 schreef Bitfreak het volgende:
Flagnite, maar niet overgeklokt.
Draait nu op 10.5 x 133 en slechts 2 graden warmer met zelfde belasting...
Kan ook aan koeling liggen, want de temp meter zit onder de proc...
een pep/fop/MC462 moet uitkomst bieden
ik zou de swifttech kopen, met een regelaartje voor de fan erop is die heel goed en onwijs stil.
mn proc is van standaard 62 met naar 42 graden gegaan met
Voor de case fans ben ik nu ook een rheostatje aan het solderen
een aanrader dus
Met een redelijke koeler(swiftech), goed geheugen(dane-elec cas2).
Fsb ophogen vindt ie niet erg, tot 155.
10X140 draait maar niet lekker.
Het houdt gewoon op bij ong. 1395Mhz.
Het voltage moet dan wel op 1.85V. en dan loopt de temp flink op.(43C stressed)
Als je gemiddeld tot 1425Mhz komt(voor de 1200) zitten er altijd tussen die wat minder gaan. En bij athlon-oc staat niet of ze op die snelheid nog stabiel draaien, kijk booten doet ie op 1450 nog, daar heb je alleen nix aan.
Ik zou wel een enermax ofzo halen en waterkoeling is altijd
No news is bad news.
Verwijderd
Ga straks z''n reepie + 1333TB halen.
Met wat geluk dus haal ik de 1550mhz.>:)
Verwijderd
mijn loopt bijna 1,6 (prime klapt er steeds uit op 11,5*138) maar gisteren een 1,33 gezien die op 1,33 kut liep!
die gaat ook zeker retour, maar ik bedoel maar...
ik heb een silverado er op en 51 stressed,
hij had een smartcooler met een kopere voet, stressed (met kast open, moest wel!) 54.
je moet een beetje mazzel hebben EN een 300 watt voeding!!!!
staat er op de derde regel een Y voor?Op vrijdag 27 april 2001 09:08 schreef Bitfreak het volgende:
TripleM, ik heb een AXIA.
ivm andere topic
You can either agree with me or be wrong!
Wat ook wel handig is om te weten is je case temp. en de omgevings temp. 50C zegt eigenlijk niet zo veel als je kast bijvoorbeeld al 40C is, omdat je kamer verhit is tot 38C (ik noem maar wat)
Ligt gewoon aan je CPU. Eigenlijk moeten ze erbij zetten:
"resultaten behaald met zelfde type CPU bieden geen garantie voor mogelijkheden alle CPU''s met dit type nummer" of iets van die strekking.
Iedereen schijnt (OK, iedereen is wat te veel) te denken dat domweg alle CPU''s het zelfde zijn, dus als 100 van die dingen de 1.5GHz halen de andere 900 (oid) dat ook kunnen. Das nu eenmaal niet waar....
Gewoon pech gehad, deze verkopen en een andere nemen
If you didn't win today, you can always win tomorrow
Verwijderd
We kunnen wel een gezamelijke bestelling plegen anders.. ik wil ook een waterkoeling fixen/.. meel me ff als het je wat lijkt..
demonsquad@hotmail.com
Ennuh... Ik denk dat me proc wel goed is... Heb geen zin om nu m''n pc uit de doen en naar de core te kijken, denk dat er wel Y voor staat, en anders koop ik er gewoon nog een ja.
Bedankt voor de tip maar helaas de epox gaat niet zo laag en al bij -0,1V onder default slaat ie op tilt.Op vrijdag 27 april 2001 12:00 schreef Black_Adder het volgende:
Elserge prbeer het voltage eens lager dan 1.75 te zetten. Bij mij wilde ie ook niet hoger dan 1400 met 1.85v, maar met een lager voltage (zie sig) werkt het allemaal perfect...
Ik ga die voltage tweak van de frontpage maar proberen.
No news is bad news.
Verwijderd
Loopt als een jekko
de koeling is inderdaad een probleem ik zit nu over de 1600 en hij is 42 graden.
stressed en stabiel de chip is AXIA nl.
Ik wil nu water koeling nemen met een koelkast koeler ...
dan dan een a7m mega ddr en jakkeren :-)
hmmm moet je over de 2000 kunnen komen...
Op vrijdag 27 april 2001 08:45 schreef Bitfreak het volgende:
Ik heb sinds gisteren een Thunderbird in mijn doos zitten, heb even snel een goedkoop Spire koelertje gehaald aangezien m''n waterkoeling nog niet is besteld (pieker nog...). Ik heb in het bios gekeken en ik heb 10.5x133 geprobeerd, Windows boot, koetje aangezet, benchmark gedraaid, plof, vastgelopen. Ik dus iets anders proberen, 10x136... Dat werkt nu dus wel, 50C met een...
Alleen Multiplier vind ie niet leuk, FSB nog hoger dan dit ook niet. Zou dat aan mijn koeler liggen, dat ie zo enorm warm wordt? Of dat de voltage te weinig is? (1,8v nu), of mijn 250W voeding (zal wel nie).
En, heeft iemand een tabel met de snelheden die je kan halen met deze processor, en dan met hoeveel voltage? (verschilt natuurlijk per processor, maar gewoon weten wat zoiets the limit is.)
Ik heb een ABIT KT7A-RAID moederbord.