Toon posts:

[BC3] dual 1ghz overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ff een heel stom vraagje waarschijnlijk hoor ik heb dus het system wat hier beneden staat ben er ook zeer te vreden meedaar niet van maar wou gewoon ff wat proberen

als ik me FSB op 150 of 155 zet pakt windows het wel goed hij loopt dan op 1125mhz of 1168mhz (2 processors dus 2250mhz) maar als ik hem op 160 zet dan krijg ik bij windows een general protection fault .. wat houd dit in ? ... want me pc heeft er geen problemen mee met zo hoog overklokken lijkt wel of windows niet mee wil werken

Thanks for replies alvast :)

Verwijderd

Als windows niet wil, heb je dus wel degelijk problemen met de rest van je systeem. Mischien de pci of agp bus ofzo, maar windows toch zeker niet.

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:46
Denk dat 155 max is. Ligt vast aan je PCI.

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 15:52
of je geheugenbus.
bij mij geeft ie ook zo''n fout als ik de fsb te hoog clock, en dan wil mn geheugen niet meer.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:26
mh. ik zou zeggen: voltage omhoog.. maar dat is lastig met die dual bordjes (of je mot een ABIT VP hebben ?)

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Topicstarter
Asus CUV4X-D dit is het mobo wat ik heb en ik heb nog niet kunnen vinden waar je voltage om hoog kan gooien .. ik weet dat dat kan .. maar tis dus niet zo .. maar normaal gesproken is het toch zo dat als hij te hoog loopt dat system al gelijk crasht?

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

zet je geheugen settings wat minder strak. je hebt dan wel dane-elec. Maar 160 mhz is echt heel hoog hoor, ook voor dat geheugen. Ik weet niet of het dat uberhaubt wel trekt.....

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
och 155 trekt hij wel .. en 160 start hij gewoon normaal op niks fout bios doet het enzo .. maar windows nie :) das ff wat minder maar goed

ik koop over een maandje of wat een vapochill kast en dan kijken we het vanzelf wel

Greetings!

• BiG_G
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

hmmmm,
wa voor windows?
gewoon nt4?
of 2000 en dan welke?

uit intresse..

zal wel speakertjes ofzo zijn :+

You can either agree with me or be wrong!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Soort windhoos maakt niet veel uit. Ik kan een PII 233 ook op 400 laten lopen, dat wil zeggen: hij start op, maar windows klapt eruit (ik moet de voltage nog ''unlocken'').

PCI, AGP en geheugen zijn dan knelpunten. Probeer anders eens je geheugen op CAS 3 te zetten en wat trager, dan heb je kans dat ie wel 160Mhz pakt.

Verwijderd

I/O voltage omhoog, waarschijnlijk met jumber ergens in de buurt van je geheugen

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op vrijdag 27 april 2001 13:16 schreef Hades-Hodur het volgende:
ik koop over een maandje of wat een vapochill kast en dan kijken we het vanzelf wel
Geld teveel ofzo :?

Die kasten zijn echt superlelijk en ze kosten ook nog eens 1600 piek ofzo.
Dan kan je beter zelf waterkoeling maken, dat is een stuk leuker en voor f500,- heb je echt al wat onwijs goeds.

Alle proemn in n drek

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:27
het kan natuurlijk ook zijn dat de procs het gewoon niet trekken, en als ie in windows eruit klapt issie gewoon te hoog

Verwijderd

Topicstarter
geld teveel dat valt wel mee.. en lelijk tjadas kwestie van smaak he .. ik koop ook nog een koolance waterkoeling (kast ) voor me p4 2ghz die ik ga kopen als hij uit is .. :) ..

Maar goed ik zal alles wel eens ff nalopen want ik heb het gevoel dat hij het wel aan kan...

Thanks for replies
!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:26
mh. bij mij is het zo dat als ik hem te hoog klok dat ie dan niet goed in windows(2000) komt..

dat ligt niet aan mijn geheugen, maar aan me koeling.. (draai normaal waterkoeling, maar nu ff luchtkoeling.. dus moet lager..)

Have a wheelie good weekend!

Pagina: 1