[BC3] Blowhole maken, waarnee??

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heej ik ben bezig met een blowhole, en ik heb nu al een fan, fingerguard, speakerstof om het stof tegen te houden etc... Maar waar kan ik nou het beste die binnenste rand mee maken?? En hoe werk ik dat netjes weg. Graag tips en pics!! Thnx

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Kan iemand mij ff helpen en verblijden metwat tips/pics?? zo kan ik nl niet echt verder

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025

Audi A8 W12 6.0

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:57

mr_fragle

Don't forget the guide

Met pics kan ik je niet helpen (kijk ff op VH). Maar wat ik wel weet is dat je zo''n rand kan maken met: een bloempotje/saladebakje/pvc-buis/ect.
Als je ff de search gebruikt vind je misschien ook wel wat want het is al wel vaker langsgeweest :)
Suc6

And now the most interresting part of deze grot

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

tip: use the search :9~

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

Met een staal-gaten boor, een dremel of een decoupeerzaag met ijzerzaagje.
Zo, een zinnetje zonder UTFS :+

• BC3 Victim
Dremel :D

• mr_fragle
  • Laatst online: 06-05 12:57

mr_fragle

Don't forget the guide

Heb ff voor je gezocht (ben te goed :P)
Komen ze:
www.betuwe.net/~bcs/mod/blowhole.html
gathering.tweakers.net/showtopic.php/158783
Allemaal hier gevonden (simpel blowhole ingevuld):
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]gathering.tweakers.net/search.php?action=results[/url]
Suc6 nogmaals, en maak pics :)

And now the most interresting part of deze grot

Verwijderd

"You said hole...:D
Yeah i heard it to hehe:D"

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

hier staat perfect hoe het met een decoupeer zaag moet. Maar met een dremel ?
welk tooltje is het handigste, en hoe krijg je het mooi rond ?

Geen inspiratie

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Kijk, hoe je dat gat erin krijgt is te doen natuurlijk. Maar wat ik ook niet vat (nee, ben zeker niet de slimste...) is hoe je die "trechter" nou vast maakt....aan de case bedoel ik, en aan de fan??
Mooi gezicht zo''n trechter, maar hoe het nou vast zit??

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Bij pcmods.com kun je speciale tunnels bestellen. Die gaan door de voorkant van je kast en zijn leverbaar in 80 en 120 mm. Je hebt alleen wel een creditcard hebben.

• BC3 Victim
Mijn Blowholes heb ik gemaakt met een klokboor (normaal enkel voor hout) en het werkt perfect. Center bepalen boor er is en genoeg koelvloeistof en je hebt een mooie, ronde blowhole. Bramen wegdoen met dremel of veil. :9~

• toastingnow
dus je hebt een "holesaw gebruikt die normaal geschikt is voor hout??

• BC3 Victim
Jup, Dat ding had (en heeft ze nog steeds :)) deftig tanden en met koeling lukt het best. Het enige probeem is het klemmen van je plaat, wat volgens mij niet lukt op je huis/tuin/keuken werkbank.

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

Op vrijdag 27 april 2001 10:57 schreef Stylzz het volgende:
Jup, Dat ding had (en heeft ze nog steeds :)) deftig tanden en met koeling lukt het best. Het enige probeem is het klemmen van je plaat, wat volgens mij niet lukt op je huis/tuin/keuken werkbank.
klemmen van je plaat is een van de moelilijkste dingen. Zeker als je een U-vormige kap hebt. Ik had een hele constructie gemaakt van werkbank, picknicktafel, stukken hout, veel lijmklemmen en stukken stof.

Zolang alles goed vast zit lukt het allemaal wel...

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• BC3 Victim
>:) een echte blowhole maak je met DYNAMIET en een stoeptegel >:)

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 10:09 schreef toastingnow het volgende:
Kijk, hoe je dat gat erin krijgt is te doen natuurlijk. Maar wat ik ook niet vat (nee, ben zeker niet de slimste...) is hoe je die "trechter" nou vast maakt....aan de case bedoel ik, en aan de fan??
Mooi gezicht zo''n trechter, maar hoe het nou vast zit??
Wat dacht je van lijm? Ik heb een lijmpistool gebruikt, zit nu goed vast.

Ik heb zelf een PVC uiteinde gebruikt als buis. Ik moest hem nog ff op maat zagen/vijlen (een HQ-08 heeft een geronde voorkant :(), maar hij sluit nu goed aan.

Verwijderd

Bij pcmods.com kun je speciale tunnels bestellen. Die gaan door de voorkant van je kast en zijn leverbaar in 80 en 120 mm. Je hebt alleen wel een creditcard hebben.
Die pijpen zien er verdacht veel uit als basreflexpoorten van luidsprekers. Kan je kopen bij iedere zelfbouwluidsprekerwinkel of gewoon bij conrad, zelfs met mooie glooiende uiteinden (vorm van een trechter, tegen turbulentie=windruis). Is goedkoper. :)

• BiG_G
  • Laatst online: 20-01-2024

BiG_G

Master of Gods

DREMEL.......

thats what you need
en oja een vaste hand :Z

You can either agree with me or be wrong!

Verwijderd

Dat doe je toch gewoon met de blowholenboor.

Echt een eitje.

• toastingnow
Op vrijdag 27 april 2001 15:09 schreef MrK het volgende:
Dat doe je toch gewoon met de blowholenboor.

Echt een eitje.
Ik naar de Gamma, zoeken naar een bloholeboor. He meneer! Heeft u een blowholeboor? Hmm..volgens mij moet u daarvoor bij Christine Le Duc zijn...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Op vrijdag 27 april 2001 13:24 schreef Wrah het volgende:

[..]

Die pijpen zien er verdacht veel uit als basreflexpoorten van luidsprekers.
Sterker nog, dat zijn het ook.. :)
Liggen idd bij Conrad in de winkel.

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 15:29 schreef toastingnow het volgende:

[..]

Ik naar de Gamma, zoeken naar een bloholeboor. He meneer! Heeft u een blowholeboor? Hmm..volgens mij moet u daarvoor bij Christine Le Duc zijn...
Inderdaad bij leDuc. Bevalt prima en inclusief baterij

• BC3 Victim
Tuurlijk... een dremel-8ige :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 21:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
decoupeerzaag + passer + bloempotje + schaar + tape =

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rgesink/case4.jpg

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• BC3 Victim
Op vrijdag 27 april 2001 11:11 schreef GrimPie het volgende:
>:) een echte blowhole maak je met DYNAMIET en een stoeptegel >:)
lol :D

Pagina: 1