De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Bij de weg, zet em maar op 110 MHz, dan is het wel goed vaak, anders ff warnings uitzetten of ff naar de bios gaan en dan rebooten. Daarna de stroom eraf en draaien maar.
Abit Be6-I met 440bx? PIII-500
bij mij staat de bus op 124 (1/3)
dat gaat goed. CPU unworkable is idd die foutmelding volgens mij... En je kan ook proberen je comp ff uit en aan te zetten moest bij mij ook voordat het werkte...
dat d8 ik ook maar als ik dat instel zie ik echt 550 staanOp donderdag 26 april 2001 21:07 schreef FerryHeibrink het volgende:
PIII 500 op fsb 105 op 550 MHZ ? Was dat maar waar, volgens mijn berekening is 5*105 toch echt 525 maar misschien ben ik wel gek aan het worden
Bij de weg, zet em maar op 110 MHz, dan is het wel goed vaak, anders ff warnings uitzetten of ff naar de bios gaan en dan rebooten.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Hij rekent in stapjes en het eerste hogere is de 550 MHz versie, vandaar dus, als je met een meetproggie opmeet zul je zien dat het dus werkelijk 525 is dus. Of je er veel mee opschiet is mij nog de vraag.Op donderdag 26 april 2001 21:10 schreef DaFearLess het volgende:
[..]
dat d8 ik ook maar als ik dat instel zie ik echt 550 staan
ik heb de fsb nu op 124 (1/3) staan nu nu starte hij wel door 44 graden en 620,4 mhzOp donderdag 26 april 2001 21:08 schreef M0rk het volgende:
Zover ik het kan zien heb je hetzelfde board als ik
Abit Be6-I met 440bx? PIII-500
bij mij staat de bus op 124 (1/3)
dat gaat goed. CPU unworkable is idd die foutmelding volgens mij... En je kan ook proberen je comp ff uit en aan te zetten moest bij mij ook voordat het werkte...
dat is goed denk ik
bedankt voor jullie hulp
dit is erg leuk
Daarom doen we ''t ook;)Op donderdag 26 april 2001 21:21 schreef DaFearLess het volgende:
dit is erg leuk
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Let wel op: full load kan je proc (zonder casefans!!) behoorlijk warmworden, ik heb al een paar keer 60 - 70 graden gehad... maarja deze proc kan 90 hebben dus waar maak ik me druk omOp donderdag 26 april 2001 21:17 schreef DaFearLess het volgende:
[..]
ik heb de fsb nu op 124 (1/3) staan nu nu starte hij wel door 44 graden en 620,4 mhz
dat is goed denk ik
bedankt voor jullie hulp
overigens had ik ook dat met lagere bussnelheden mijn proc niet werkte en met hogere 124 dus, is flink hoger tov 108 ofzo, dat het wel werkte... Snappie?
60 tot -70?Op donderdag 26 april 2001 22:14 schreef M0rk het volgende:
[..]
Let wel op: full load kan je proc (zonder casefans!!) behoorlijk warmworden, ik heb al een paar keer 60 - 70 graden gehad... maarja deze proc kan 90 hebben dus waar maak ik me druk om
overigens had ik ook dat met lagere bussnelheden mijn proc niet werkte en met hogere 124 dus, is flink hoger tov 108 ofzo, dat het wel werkte... Snappie?
Audi A8 W12 6.0
Verwijderd
Volgens mij moet je ''speed hold error'' (of zoiets) disabelen in je bios.Op donderdag 26 april 2001 21:02 schreef DaFearLess het volgende:
ik heb al het een en ander gelezen over OC maar het eigenlijk nog nooit geprobeerd
ik heb hier een PIII 500 Mhz staan op een Abit BE6 mainbordje en wou die een keertje proberen over te clocken pc heb ik eigenlijk over dus wat kan er gebeuren
maar als ik de FSB probeer te verhogen naar bijv 105 met een multiplier van 5 en ik reboot ziet hij netjes een 550 Mhz maar tijdens de POST krijg ik de melding
"CPU Is unworkable or has been changed please recheck cpu Softmenu" wat doe ik nu fout?
Ja dat klopt had ik nog aan staanOp donderdag 26 april 2001 23:39 schreef IRBaboon het volgende:
[..]
Volgens mij moet je ''speed hold error'' (of zoiets) disabelen in je bios.
ga morgen kijken of ik heb nog sneeler kan maken
moet vast wel lukken
draai de hele avond al stabiel en de max temp die ik gehaald heb is 39 graden
is niet slecht d8 ik
nogmaals bedankt
Ik heb ook een P3 500 en ik wil eigenlijk ook wel overclocken... alleen in mijn huidige Bios kan dat niet...
Ik heb een ASUS P2B-VM mobo en ik heb volgens mij da nieuwste Bios erop (heb op site gekeken van ASUS en daar stond dat 1011 de nieuwste versie is).
Hoe kan ik nu dan toch overclocken:?
Want ik wil toch wel hoger dan die 500Mhz die ik nu heb.
Typo bij het model van het mobo]
Die-hard Brexiteer