[BC3] CPU is unworkable ******************

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb al het een en ander gelezen over OC maar het eigenlijk nog nooit geprobeerd
ik heb hier een PIII 500 Mhz staan op een Abit BE6 mainbordje en wou die een keertje proberen over te clocken pc heb ik eigenlijk over dus wat kan er gebeuren :)
maar als ik de FSB probeer te verhogen naar bijv 105 met een multiplier van 5 en ik reboot ziet hij netjes een 550 Mhz maar tijdens de POST krijg ik de melding
"CPU Is unworkable or has been changed please recheck cpu Softmenu" wat doe ik nu fout?

MVG

DaFearLess

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Volgens mij heb je de error meldingen nog aanstaan :?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

PIII 500 op fsb 105 op 550 MHZ ? Was dat maar waar, volgens mijn berekening is 5*105 toch echt 525 maar misschien ben ik wel gek aan het worden :)

Bij de weg, zet em maar op 110 MHz, dan is het wel goed vaak, anders ff warnings uitzetten of ff naar de bios gaan en dan rebooten. Daarna de stroom eraf en draaien maar.

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Zover ik het kan zien heb je hetzelfde board als ik

Abit Be6-I met 440bx? PIII-500

bij mij staat de bus op 124 (1/3)

dat gaat goed. CPU unworkable is idd die foutmelding volgens mij... En je kan ook proberen je comp ff uit en aan te zetten moest bij mij ook voordat het werkte...

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 21:07 schreef FerryHeibrink het volgende:
PIII 500 op fsb 105 op 550 MHZ ? Was dat maar waar, volgens mijn berekening is 5*105 toch echt 525 maar misschien ben ik wel gek aan het worden :)

Bij de weg, zet em maar op 110 MHz, dan is het wel goed vaak, anders ff warnings uitzetten of ff naar de bios gaan en dan rebooten.
dat d8 ik ook maar als ik dat instel zie ik echt 550 staan

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op donderdag 26 april 2001 21:10 schreef DaFearLess het volgende:

[..]

dat d8 ik ook maar als ik dat instel zie ik echt 550 staan
Hij rekent in stapjes en het eerste hogere is de 550 MHz versie, vandaar dus, als je met een meetproggie opmeet zul je zien dat het dus werkelijk 525 is dus. Of je er veel mee opschiet is mij nog de vraag.

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 21:08 schreef M0rk het volgende:
Zover ik het kan zien heb je hetzelfde board als ik

Abit Be6-I met 440bx? PIII-500

bij mij staat de bus op 124 (1/3)

dat gaat goed. CPU unworkable is idd die foutmelding volgens mij... En je kan ook proberen je comp ff uit en aan te zetten moest bij mij ook voordat het werkte...
ik heb de fsb nu op 124 (1/3) staan nu nu starte hij wel door 44 graden en 620,4 mhz

dat is goed denk ik

bedankt voor jullie hulp

• BC3 Victim
blijft zakken unstressen 31 graden :)

dit is erg leuk *D

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:04
Op donderdag 26 april 2001 21:21 schreef DaFearLess het volgende:

dit is erg leuk *D
Daarom doen we ''t ook;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Op donderdag 26 april 2001 21:17 schreef DaFearLess het volgende:

[..]

ik heb de fsb nu op 124 (1/3) staan nu nu starte hij wel door 44 graden en 620,4 mhz

dat is goed denk ik

bedankt voor jullie hulp
Let wel op: full load kan je proc (zonder casefans!!) behoorlijk warmworden, ik heb al een paar keer 60 - 70 graden gehad... maarja deze proc kan 90 hebben dus waar maak ik me druk om

overigens had ik ook dat met lagere bussnelheden mijn proc niet werkte en met hogere 124 dus, is flink hoger tov 108 ofzo, dat het wel werkte... Snappie? :?

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op donderdag 26 april 2001 22:14 schreef M0rk het volgende:

[..]

Let wel op: full load kan je proc (zonder casefans!!) behoorlijk warmworden, ik heb al een paar keer 60 - 70 graden gehad... maarja deze proc kan 90 hebben dus waar maak ik me druk om

overigens had ik ook dat met lagere bussnelheden mijn proc niet werkte en met hogere 124 dus, is flink hoger tov 108 ofzo, dat het wel werkte... Snappie? :?
60 tot -70? ;) cool

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 21:02 schreef DaFearLess het volgende:
ik heb al het een en ander gelezen over OC maar het eigenlijk nog nooit geprobeerd
ik heb hier een PIII 500 Mhz staan op een Abit BE6 mainbordje en wou die een keertje proberen over te clocken pc heb ik eigenlijk over dus wat kan er gebeuren :)
maar als ik de FSB probeer te verhogen naar bijv 105 met een multiplier van 5 en ik reboot ziet hij netjes een 550 Mhz maar tijdens de POST krijg ik de melding
"CPU Is unworkable or has been changed please recheck cpu Softmenu" wat doe ik nu fout?
Volgens mij moet je ''speed hold error'' (of zoiets) disabelen in je bios.

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 23:39 schreef IRBaboon het volgende:

[..]

Volgens mij moet je ''speed hold error'' (of zoiets) disabelen in je bios.
Ja dat klopt had ik nog aan staan
ga morgen kijken of ik heb nog sneeler kan maken
moet vast wel lukken
draai de hele avond al stabiel en de max temp die ik gehaald heb is 39 graden
is niet slecht d8 ik

nogmaals bedankt

Verwijderd

je reset de pc te vaak denk ik

als ik dat doe krijg ik ook die error

• BC3 Victim
Als het nu toch over P3 500''s en oc-en gaat...

Ik heb ook een P3 500 en ik wil eigenlijk ook wel overclocken... alleen in mijn huidige Bios kan dat niet... ;(
Ik heb een ASUS P2B-VM mobo en ik heb volgens mij da nieuwste Bios erop (heb op site gekeken van ASUS en daar stond dat 1011 de nieuwste versie is).

Hoe kan ik nu dan toch overclocken:?
Want ik wil toch wel hoger dan die 500Mhz die ik nu heb.

edit:

Typo bij het model van het mobo]

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
http://www.tweakfiles.com/processor/cpufsb.html <----is een leuk software matig overklokprogrammaatje waarmee je de fsb in Windows hoger kunt zetten.

Die-hard Brexiteer

Pagina: 1