Toon posts:

[BC3] HP Vectra VE.5 200MMX overklokken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om zon ding over te klokken? en zo ja, hoe kom je aan de info van dat ding? Ik heb er namelijk geen boekjes bij enzo. Op het moederbord zelf zie ik wel staan hoe ik de processor op 233mhz moet zetten(hoogste), maar als ik dat doe blijft ie vrolijk op 200 mhz staan :?
Op zich is het wel een leuk UT servertje, maar dan moet ik hem wel wat hoger kunnen klokken, anders is er geen lol aan natuurlijk.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Had daar ooit een 166mmx van, die kon gewoon op 200 :) maarehh probeer eens te kijken of er een FSB setting opzit, denk het niet, maar misschien ? Die HP''s zijn niet zo''n OC pctjes

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij zit er geen FSb setting op.
Ik zit erover na te denken om dat ding te gebruiken als UT server ipv een gewone pc. Nu is het dus een intel 233mmx @ 266mhz met 64mb sdram. FSB is 75MHZ. Ik wilde dan het gehuegen overzetten en de HD en de processor. Maar dan wil die dus mnaar op 233mhz draaien en niet op 266. Maar goed is dat echt merkbaar? Wat er in me huidige pc zit is een intel TX mobo met UDMA. die in de hp is een SIS 51XX mobo met UDMA. Het is wel een ATX. Dat is wel weer handig. OF ik moet nog ergens een oude ATX voeding zien te regelen, dan kan ik die in me huidige pc doen (mobo kan het wel)

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Die vectra serie kan afhankelijk van het mobo een p75 t/m p233 bevatten. Op de orginele diskdrive zit een sticker met de FSB en multiplier instellingen van het in dat model gemonteerde mobo.

check wel ff of er niet een ander diskdrive ook van HP in gezet is ivm. met de spanning en de CPU spanning, want niet ieder modo heeft die jumpers.

[Edit kan niet goed overtypen van een merknaam :(]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 10:22
Vectra is wel een mooie auto, maar ja: blijft duits :)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 10:22
ppff..is opel wel duits eigenlijk??

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Verwijderd

Topicstarter
opel zuigt

Verwijderd

ik heb een zelfde staan alleen dan een 133''er. staat het op de onderkant van de diskdrive of zo??? naast de dipswitches zit bij wel een tabel met instellingen voor de snelheden maar niet om de fsb omhoog te kunnen krikken.

ik ben beniewd

greetz neo

Verwijderd

Topicstarter
Wacht, ik check het even...

Verwijderd

Topicstarter
Shit, op de kast staat alleen welke snelheid je kunt instellen. Dus heb je een 166 of een 200 of een 233. meer niet. Niet multiplier of bussnelheid. Er staat bij een aantal switches "reserved" misschien daar een beetje mee knooien. Daar kan het natuurlijk inzitten. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ahum, laat maar. ik heb het ding al gesloopt. >:)
TIP: laat niet de voeding op je chipset ic vallen. Daar gaat ie van kapot. woeps. maargoed dat ie me nix gekost hebt. :)
Wel jammer :(
Maar ja, ik heb hier nog een 233mmx @ 266mhz, op een intel TX board met UDMA en 64mb sdram, als 2e computer.
Pagina: 1