Toon posts:

[BC3] Doorzeiken over muismod!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik weet ook wel dat ik geen technische wonder ben, maar een muismod moet er voor mij toch nog wel inzitten:? Ik heb nu al twee muizen naar de KLOTE geholpen:( Zo''n Logitech M-MM43 en een Compaq M-S28 |:( |:(
De eerste ging wel goed, de LEDjes deden het, maar na het solderen ging het minder (lees: niet) Nieuwe soldeerbout gekocht 8-), weer nieuwe moed. Dus.... nieuwe muis gepakt, weer naar de ballen. Ben ik nou zo''n oen of wat????? Nu heb ik vanavond een draadloze muis gekocht (A-Tech, lekker goedkoop:p), maar daar ga ik nu echt niet meer in solderen of wat dan ook. Wie weet hoe het kan dat beide muizen het niet meer doen, geen piepje. >:) Alles leek mij weer normaal, maar niet dus.

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Het is ook niet de bedoeling dat je met die soldeerbout het plastic van je muis vloeibaar maakt!!! |:-( Je moet het soldeertin verwarmen en dan SNEL solderen. Eventueel een tangetje op de bovenkant van je pinnetjes zetten zodat de warmte wegvloeit:

Ledje hieronder: (oke ongeveer dan)

(O)
||
|| <--- Hier tang zetten
||
|| Hieronder solderen zodat de warmte wegvloeit
\

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
yep. snel solderen want anders smelt je muis of gaat de electronica kapot...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat moeilijk worden met een 40W soldeerbout (die bout is) Ik ben bang dat ik nu weet wat er fout is gegaan. Het ging wel vreemd, eerst alleen nog maar verticaal scrollen, toen niets :'(. Als m''n toetsenbord weer droog is van de spuitbeurt ga ik dan maar eens naar die muis kijken. Het solderen zal ik maar op school doen, anders ben ik weer f 50,- kwijt. Zou jammer zijn ;)