De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Verwijderd
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Je kan wel performance vooruitgang krijgen door ipv. je videokaart, je cpu over te clocken.
Probeer je fsb eens wat hoger te zetten (op 105 of 110 Mhz om te beginnen)
Verwijderd
de front side bus, dat is een snelheid die samen met je multiplier zorgt voor die 450 megahertz die je nu hebt 4.5x100 bijvoorbeeld, 100 is dan je fsb als je die hoger zet ben je je processor aan het overclocken en gaat je processor sneller draaien. Dit moet je altijd doen in kleine stapjes en als hij net niet stabiel loopt probeer je het voltage van de processor in kleine stapjes te verhogen zodat ie wel stabiel loopt.Op donderdag 26 april 2001 18:38 schreef dj_entity het volgende:
euh... fsb?ik ben nog maar een beginnend tweaker, wa''s ''n fsb?
Verwijderd
(shit weer te laat. Maar ik laat lekker alles staan)
Oei...
Maar MrK doet niet meteen SEARCH roepen.
FSB betekent Front Side Bus. En is de interne kloksnelheid waarmee je componenten communiceren (zeg ik dit goed?)
Jouw pentium draait op een fsb van 100Mhz.
Daarnaast is er nog een Multiplier->Dit is een vermenigvuldigingfactor die samen met je fsb de kloksnelheid van je pc insteld.
Deze is bij jouw 4,5. want 4,5x100 = 450
Als je nu de fsb verhoogd dan verhoog je de kloksnelheid van je cpu.
Voor de rest kan je hiero eens zoeken, leer je echt veel van.
suc6
Verwijderd
ja.... kom er net achter dat mn moederboard maar geugenmodules ondersteunt met 100 Mhz, maakt dat veel verschil? enuhhh.... was ''n Vcore?Op donderdag 26 april 2001 20:25 schreef Dax het volgende:
P3 wilt denk ik wel op een fsb van 112 lopen zonder extra koeling. Dit kan, als het goed is, in het BIOS gedaan worden. Lieft dan wel met vcore op standaard. Sjek ook of je geheugen dat aan kan, evenals ander kaarten.
Verwijderd
Vcore= Voltage waar je CPU op draait.
En als je goed geheugen hebt moet hij wel hoger kunnen hoor. M''n 66Mhz geheugen loopt ook op 83Mhz.
Als je die kunt veranderen, dan zet je hem hoger als 100, en kijk je daarna of het werkt.
Wat zou kunnen helpen is een nieuwe bios erin flashen ( als je niet weet hoe het moet, zoek even op BIOS + FLASHEN )
Misschien dat een nieuwe bios beter is staat is om met hogere snelheden te werken.
succes ermee
Geen inspiratie
Verwijderd
Zet voor de gein je fsb maar ietsje hoger.
Oja je sloopt er geen hardware mee, als hij een bepaalde snelheid niet aankan of te warm wordt dan zal je pc vastlopen.
Hierna kan je alles gewoon weer terugzetten.
Denk wel aan goede koeling.
rustig alles door kijken in de bios, als je vragen hebt....
waar je gewoon op moet letten is dat je kleine stapjes neemt, baby steps.
mocht je systeem niet meer starten of hij blijft in de bios start hangen dan zet je je instellingen weer klein stukje terug.
op zig sloop je er niets mee, je kan altijd weer terug, je kan je proc naar de kl*te helpen als hij lang durig over de 100 graden hebt.
dat lukt je niet want systeem zal tegen die tijd eerst hangen.
en verder is er altijd de search, lees die ook eens goed door, staan geode dingen in voor een beginer en prof.
You can either agree with me or be wrong!
Ik kan dit ook hanfmatiginstellen; de Frequency ratio 2 t/m 8 in stappen van 0,5. En de CPU Bus frequency; 66, 75, 83, en 100. Iemand een suggestie?
Heeft het ook zin m.b.t. m''n videokaart om m''n AGP aperture size hoger in te stellen dan 64? en om de System Bios cashable en/of Vidoe Bios Cashable op disable te zetten?
pfff.... da was ''n mond vol
Verwijderd
die 66 83 etc 100 zijn waarden voor de FSB (front side bus) Blijkbaar kan jouw bios geen hogere fsb dan 100 instellen. Mischien dat een bios-update dat verbeterd, maar ik verwacht het niet eigenlijk.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Allemaal bedankt voor de reacties!!!
ik vind het een zeer relax kaartje en ik heb hem op 189 mhz lopen, met een socket 7 koeler erop.
maar ik heb nu ook wel zin in een GF2 ofzow
Verwijderd
En daar doe ik niet aan mee
189?wat voor proggie heb jij ervoor gebruikt???Op zaterdag 28 april 2001 15:58 schreef Urnie het volgende:
Bij mij geeft m''n voodoo 3 2000 geen problemen onder dx8, ook is hij niet trager,
ik vind het een zeer relax kaartje en ik heb hem op 189 mhz lopen, met een socket 7 koeler erop.
maar ik heb nu ook wel zin in een GF2 ofzow
merk je verschil in je framerate en 3dMark score? de mijne is 1381
Verwijderd
Op zaterdag 28 april 2001 16:47 schreef dj_entity het volgende:
[..]
189?wat voor proggie heb jij ervoor gebruikt???
merk je verschil in je framerate en 3dMark score? de mijne is 1381
189 Mhz is 189 Mhz, waarmee je het ook instelt...