Toon posts:

[BC3] Gameboy geheugen uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De vakantie komt er weer aan en dan moet de Gameboy mee. :P

Ik was van plan zo''n oude mario cardridge om te bouwen naar een Flash RAM cardridge. Ik heb al verschillende sites gevonden waar dit uitgelegt wordt. Heeft iemand hier ook al ervaring mee?

Of zijn er in Nederland al kant-en-klare oplossingen te koop (en een beetje betaalbaar)

Als het een beetje goed te doen is doe ik het liefste zelf, kan ik tenminste showen (8>

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Ik heb in de Power Unlimited eens gelezen over een lege GameBoy-cartridge waarop je meerdere games op kon zetten. Bedoel je zoiets?

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoel ik. Zodat je niet meer je Gameboy inclusief een stapel losse originele cartridges mee hoeft te nemen. (en ook nog Zelda kwijtraakt :( )

Dus ik wil dan een vette 64MB of 128MB flash module erin hebben; genoeg voor minimaal 30 games inclusief saves.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 11:52
damn, weet je wel hoe duur een 64MB of 128MB flashchip, dan praat je toch over 2000+

Verwijderd

Topicstarter
Neeh, dat kan nooit, bij Dixphone verkopen ze een Ericson MP3 uitbreiding inclusief een 32MB smartmediacard voor ?75,= en dat is ook flashgeheugen.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55
Hmm ik denk dat 64 wel een beetje heel veel geheugen is. 1 spelletje is echt niet zo groot hoor volgens mij. Als je er 64 mb in stopt, dan kan je er een hele zoo spelletjes op kwijt imo :)

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

kijk eens op www.psxshop.nl daar hebben ze volgens mij wel van die casettes

Verwijderd

Topicstarter
GB Game Jack 64 M flashcard staat wel op de PSCSHOP site maar het item zelf is niet te vinden: http://www.psxshop.nl/showproduct.asp?itemcode=P234 :(

Dit lijkt me wel iets:
GameBoy Transferer met 32M card

Met dit apparaat is het mogenlijk om gameboy roms
van de pc naar een gameboy flashcard te sturen en
omgekeerd. Erg handig voor beginnende en
gevorderde spel makers.

De GB Transferer wordt geleverd met software
voor Windows en Dos. En ondersteund
16M en 32M GB Cards.Op 1 zo''n
kaart passen meerdere spellen.
Zo kunt u dus met dit apparaat en een
GB Card al uw spellen op 1 kaart zetten.

De GB Transferer heeft dezelfde functies
als de GB X-Changer (meer info) maar
is goedkoper omdat het van een andere
leverancier is. Ook leveren wij een apparaat die je niet
op de Pc hoeft aan te sluiten, maar die werkt
met 2HD diskettes. Deze wordt standaard
geleverd met een 8M GB Card (meer info)Een GB Card kan ook op de Playstation worden
aangesloten en gespeeld worden.
Dit kan d.m.v. de GB Hunter (meer info)

Maarja Fl. 209.00 pieken... (zonder flash kaart???)

Verwijderd

Man dat je nog zoveel geld gaat uitgeven voor zo''n oude gameboy...

Verwijderd

pak een laptop joh

Verwijderd

Topicstarter
Laptop is veel te zwaar en te groot, en maximaal 3 uurtjes op de batterijen. Zo''n gameboy is er gewoon voor gemaakt lijkt het wel ;)

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
64mb is idd veeeeeel te veel voor een paar spelletjes. De meeste gameboy romz zijn maar een paar 100kb per stuk.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
dat is dan lekker 655 spellen...

alleen denk ik dat de 64MB flash toch een beetje te prijzig zal worden...

kan je niet beter geen flash nemen maar gewoon die games in ROM branden?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 23:07
32mb flash memory van infurno is fl 175,--
dus dan zou 64mb ongeveer fl 365,-- meende ik.

gr kokkel

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Op maandag 07 mei 2001 09:12 schreef unicorn7 het volgende:
dat is dan lekker 655 spellen...

alleen denk ik dat de 64MB flash toch een beetje te prijzig zal worden...

kan je niet beter geen flash nemen maar gewoon die games in ROM branden?
En je save''s dan??

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Verwijderd

Voor gameboys heb je toch zo''n copymachine? Want een maat van mij had dat ding een hele tijd geleden (in het Nintendo Tijdperk) En hij kocht altijd van die 2 of 5 MB cartrigdes. En daar konden zo 30 spellen.

Verwijderd

Waarom koop je op de zwarte markt niet gewoon zo''n multicartridge?
Het zijn megagrote gevallen, die ver uit de gameboy uitsteken, maar je hebt voor 150-200 piek wel een stuk of 100 spellen! Werkt echt perfect! Er is een grote kans dat de spellen die je nu hebt ook in zo''n ding zitten, plus nog 80 anderen! Bovendien kun je ook gewoon saven en alles... nadeel is dat ze zo groot zijn :(

Verwijderd

Ja en daar zit zo''n mooi menutje in!

Hoe werkt dat dan met die flash kaarten, hoe kan je tussen je spellen kiezen? zit er al een proggie in ofzo of moet je die zelf gaan zitten schrijven?

En heb je al een copy box? die mot je natuurlijk wel hebben heh.

• BC3 Victim
/off-topic
Ik had een keer heel veel gameboyspellen op een disc illigaal gekocht op Gran Canaria :) Afgedingt van 120 piek naar 30 piek :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 18:07 schreef tweakerrrr het volgende:
Neeh, dat kan nooit, bij Dixphone verkopen ze een Ericson MP3 uitbreiding inclusief een 32MB smartmediacard voor ?75,= en dat is ook flashgeheugen.
Lees ik hier nu goed... een MP3 speler voor me T28 met 32mb geheugen voor 75 piek ??

Die rommetjes zijn echt niet groot paar kb/s meestal... blijkt eigenlijk maar weer eens hoe erg je word afgezet in winkels...

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 16:20 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Die rommetjes zijn echt niet groot paar kb/s meestal... blijkt eigenlijk maar weer eens hoe erg je word afgezet in winkels...
Whoa! da''s wel heel erg overdreven... vooral die voor de gameboy color kunnen nog best wel groot worden. Als ik me niet vergis zijn er zelfs cartridges van 4 mb voor een enkel spel! Neem bijvoorbeeld "The Legend of Zelda", da''s best wel groot: veel tekst, muziek, grote levels, geluiden, sprites...

Verwijderd

Vaag... de grootste roms die ik heb komen soms net boven de 100 k uit... met misschien een uitzondering, maar 4 mb! hoe kom je daarop...

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 16:36 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Vaag... de grootste roms die ik heb komen soms net boven de 100 k uit... met misschien een uitzondering, maar 4 mb! hoe kom je daarop...
uit z''n duim gezogen

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 16:46 schreef The_YellowDog het volgende:

[..]

uit z''n duim gezogen
Kijk hier maar eens. Volges mij is dit geen legale link omdat je er nix kunt downloaden...
Ik hoop maar dat de modjes het dus goed vinden..

In elk geval, genoeg games met een grootte van 16 Mbit, ofwel 16 megabyte. Duitsers bedoelen met Mbit volges mij megabyte (heel lastig, ik moest het ook ff controleren op www.altavista.de)
Maar zelfs al bedoelen ze toch echt megabit (wordt meestal gebruikt om bandbreedte aan te geven ipv van grootte) dan nog is het 16/8=2 megabyte.

In elk geval dus zeker niet enkele kb''s.. en ik zit hier ook niet zomaar wat uit m''n duim te zuigen :(

• BC3 Victim
Het ligt er wel een beetje aan de latere kleuren roms zijn in verhouding veel groter dan de oude groen/gele kleuren games, maar of ze de 4 mb redden, durf ik niet te zeggen

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Wacht met het kopen van dat ding, maar koop een GBA is veel leuker en kom je ook op hetzelfde prijs neer >:)

Verwijderd

Topicstarter
In de GameBoy advance kan je dezelfde roms gebruiken :) En inderdaad, wanneer die een beetje nette prijs heeft zal ik hem kopen, NLG375 vind ik echt te veel.

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 18:25 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Kijk hier maar eens. Volges mij is dit geen legale link omdat je er nix kunt downloaden...
Ik hoop maar dat de modjes het dus goed vinden..

In elk geval, genoeg games met een grootte van 16 Mbit, ofwel 16 megabyte. Duitsers bedoelen met Mbit volges mij megabyte (heel lastig, ik moest het ook ff controleren op www.altavista.de)
Maar zelfs al bedoelen ze toch echt megabit (wordt meestal gebruikt om bandbreedte aan te geven ipv van grootte) dan nog is het 16/8=2 megabyte.

In elk geval dus zeker niet enkele kb''s.. en ik zit hier ook niet zomaar wat uit m''n duim te zuigen :(
Sorry hoor maar dat 16Mbit is de kwaliteit gek niet hoe groot ie is!! Net zo als een N64 64Mbit spellen heeft!! DUH!

Ik heb hier een cdrom liggen met 550 GBC spellen alleen maar GBC spellen dus reken je gemiddelde GBC groote uit! >:)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op donderdag 26 april 2001 18:07 schreef tweakerrrr het volgende:
Waar zit zo''n dixphone want ik wil wel een mp3 speler voor 75 bij m''n t28?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op donderdag 26 april 2001 18:02 schreef tweakerrrr het volgende:
Dat bedoel ik. Zodat je niet meer je Gameboy inclusief een stapel losse originele cartridges mee hoeft te nemen. (en ook nog Zelda kwijtraakt :( )

Dus ik wil dan een vette 64MB of 128MB flash module erin hebben; genoeg voor minimaal 30 games inclusief saves.
128MB :? HAHA daar kun je dan 512 GROTE spellen op kwijt. Heb zo''n emulatior en mario is 256 KB, duck nogwat 64kb dus echt NIKS! die spellen betaal je echt per byte, niet normaal! dus voor een spelletje van 64 kb betaalde ik 90 gulden !! |:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:(|:( :)

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
1. Volgens mij staat er bij dat apparaatje van 209 piek bij dat er een 8M flashcard bij zit. (8 MB dus...)

2. 4MB no way,. da''s al dat ik kan zeggen. Het grootste spel voor een GameBoy zou hooguit neerkomen op 512 of 768 KB.

3. Voor diegene die dacht dat 16 Mbit gelijk is aan 16 MB. Da''s niet waar. 1 byte = 8 bits. 16 Mbit is dus 16/8=> 2MB.
De reden waarom ze de sizes aanduiden in Mbits ontgaat me overigens.

4. Spelqualiteit op een GameBoy 16 bit? Onmogelijk, dat apparaat is maar 8 bits.
Die optie valt dus af, zeker als er een M voor staat kan dat al niet.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• tjAb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
kan je niet gewoon bij iemand zo''n XX aantal in 1 diskette kopen...
ik heb toen ik mijn gameboy kocht ook zo''n ding gekocht met een 88 in 1 en een 11 in 1. Staan leuke spellen op...maar je kan het niet saven :(

Don't put your mouth into motion, before your brain is in gear!

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 10:53 schreef ZiXon het volgende:

[..]

Sorry hoor maar dat 16Mbit is de kwaliteit gek niet hoe groot ie is!! Net zo als een N64 64Mbit spellen heeft!! DUH!

Ik heb hier een cdrom liggen met 550 GBC spellen alleen maar GBC spellen dus reken je gemiddelde GBC groote uit! >:)
sorry hoor, maar je moet wel goed lezen!
Als je boven de lijst kijkt zie je onder andere:

Erklärung der Abkürzungen HIER

Als je daar op klikt zie je:

(?? MBit) ROM Size (Grösse des Spieles)

En de reden dat ze op die cd passen is omdat ze waarschijnlijk ingepakt zijn. Dit soort rom''s zijn namelijk zeer goed in te pakken (50% of kleiner)... En anders staan er veel crap games van 0,25 mb op....

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 13:40 schreef -ScuL- het volgende:
2. 4MB no way,. da''s al dat ik kan zeggen. Het grootste spel voor een GameBoy zou hooguit neerkomen op 512 of 768 KB.
tsja... als je dat overzicht bekijkt zie je genoeg die groter zijn. Zelfs als je ervan uitgaat dat je alles nog door 8 moet delen.
3. Voor diegene die dacht dat 16 Mbit gelijk is aan 16 MB. Da''s niet waar. 1 byte = 8 bits. 16 Mbit is dus 16/8=> 2MB.
Ik hoop dat je daar niet mij mee bedoelt. Want dat heb ik er gelijk al bij gezegd:
Op maandag 07 mei 2001 18:25 schreef PsyFlux het volgende:
Maar zelfs al is het toch echt megabit... Dan nog veel spellen van 2 mb! En ik neem aan dat die lijst wel klopt (zo uitgebreid en professioneel zal vast wel kloppen). Dus je spreekt jezelf bij 2 al tegen...
De reden waarom ze de sizes aanduiden in Mbits ontgaat me overigens.
Dat is volges mij gewoon de duitse manier om megabyte te zeggen...

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Op dinsdag 08 mei 2001 17:19 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

tsja... als je dat overzicht bekijkt zie je genoeg die groter zijn. Zelfs als je ervan uitgaat dat je alles nog door 8 moet delen.
[..]

ik moet zeggen dat ik dat vreemd vind
ik heb ze niet allemaal bekeken :)

Ik hoop dat je daar niet mij mee bedoelt. Want dat heb ik er gelijk al bij gezegd:
[..]

sorry daar had ik overheen gelezen |:(

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Pagina: 1