De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De V.90 standaard draait 56k precies!
En idd, het aantal bits per seconde kan niet meer worden (dat isnl. vastgesteld op 56000bps bij V.90), maar het aantal zinvolle bitjes dat verzonden wordt, kan wèl beïnvloed worden...
...With a touch of magic¿
sneller kunnen laten werken?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Wat ook kan helpen is Stac compressie maar dat moet de dailin server ondersteunen..
Verwijderd
En ik kan je verzekeren: HET WERKT.
Niet alleen het browsen gaat sneller, ook het downen schiet al meer op. (nog steeds geen kabel
Ik zal even een exacte omschrijving geven hoe het moet:
-ga naar het configuratiescherm,
-dubbelklik op "modem",
-klik op "eigenschappen",
-klik dan op de tab "verbinding",
-kies vervolgens "geavanceerd",
-en vul in het veld "extra instellingen" de volgende code in: ATS27=64S15=128
-ros dan op "ok" en klaar is kees
Try it, it works!!!
Verwijderd
Moet je je kabel op die videokaart aansluiten et voila!!
Hoe weet ik ook niet precies maar dat weet BansheeBoy wel, moet je maar ff zoeken
OK...Op zaterdag 28 april 2001 04:19 schreef SunStorm69 het volgende:
ATS27=64S15=128
Dan zal ik deze initstring es gaan uitleggen...
Als eerste AT, dat is gewoon de initialisatie van het modem...
Dan S27=64: hiermee stel je de compressie in
En S15=128: hiermee stel je de zo genaamde retrains in.
Het komt er dus neer dat de data gecoprimeerd word... kortom, een moeilijke manier om software compressie aan te zetten
Bij txt of html files kan het wel helpen, maar bij bv zip dus niet
Misschien komt het wel door de technische beperkingen van een telefoonlijn
Met de frequenties waarop een telefoon normaalgesproken werkt kan je namlijk echt maar max 64Kbit halen (juist, ISDN
en analoog is nog iets brakker, dus dat is nog langzamer...
(Met meer frequenties kan het wel sneller: ADSL)
Iemand I.D.?
Verwijderd
probeer het met een juiste modem string... bel je isp op en vraag om wat goede init strings voor je modem... Ga hier dan wat mee rommelen.
Bij hun testen halen ze tot 15 Kbyte/sec, op HTML bestanden.
7 Kbyte/sec is dus niet zo heel erg bijzonder, of je moet een .zip ofzo aan het downloaden zijn.
iOS developer
En dan krijg je mij aan de lijn en dan vertel ik je wat ik dus al eerder zei, dat het gewoon compressie is en dat bv zip files niet sneller KUNNEN...Op zaterdag 28 april 2001 10:59 schreef Meph het volgende:
bel je isp op en vraag om wat goede init strings voor je modem...
BULL, 56k / 8 = 7kb MAX, dit haal je echter GEMIDDELD nooit! meestal 5/5,5 gem en daarbij houd het gewoon op.Nog nooit een modemtest gelezen in ComputerTotaal of een beter computerblad?
Bij hun testen halen ze tot 15 Kbyte/sec, op HTML bestanden.
7 Kbyte/sec is dus niet zo heel erg bijzonder, of je moet een .zip ofzo aan het downloaden zijn.
Kan jij wel lekker met een screenmshot komen, maar dat is niet gemmiddeld! Heb je dowload accelerator? moet je voor de gein maar eens op pauze drukken, en dan weer op resume, staat die teller ook aan de 500kb a sec, snel een screennie maken!
Dat jij zulke blaadjes gelooft als computertotaal, daar lullen ze zoveel! gaan ze 2 pc''s testen; een pIII 733 met een gf2 gts, en een Tb1200 met een savage pro 4mb.
Gaan ze 3dmark draaien, zeggen ze: De p3 is veeel sneller dan de tb en zo ken ik nog wel ff door gaan met die nutteloze b-blaadjes
Verwijderd
ik had het ook niet over zip files... de verbinding in het algemeenOp zaterdag 28 april 2001 12:56 schreef -BrZ- het volgende:
[..]
En dan krijg je mij aan de lijn en dan vertel ik je wat ik dus al eerder zei, dat het gewoon compressie is en dat bv zip files niet sneller KUNNEN...
Verwijderd
*BZZZZT WRONG*Op donderdag 26 april 2001 16:23 schreef MNM(tm) het volgende:
ff voor de duidelijkheid: 56k6 bestaat NIET!
De V.90 standaard draait 56k precies!
En idd, het aantal bits per seconde kan niet meer worden (dat isnl. vastgesteld op 56000bps bij V.90), maar het aantal zinvolle bitjes dat verzonden wordt, kan wèl beïnvloed worden...
V90 heet dan 56kbps te zijn, maar ook dat is een mooi afgerond marketing getal. De maximale snelheid van een 56k modem 53.333 bits/seconde, 53k3 dus. Sneller mag niet van de FCC, vanwege storingen die daardoor kunnen worden veroorzaakt op analoge telefoonlijnen (overspraak enzo)
Wel kunnen mbv compressie hogere snelheden worden gehaald, afhankelijk van de data tot meer dan 100kbps.
ik kan ook wel shots maken van me 56k die de 20kb overvliegtNou dan, ik heb nu een screenshotje gemaakt waarop je kunt zien dat ik aan het downloaden ben met dik 7 kb per seconde!
nou joy, ik kan er nix aan doe ndat windows t zo scheef aangeeft