[BC3] Socket-klem pinnetje afgebroken. :(

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Deze middag liep de temperatuur van m''n cpu aardig op. Terwijl deze normaal rond de 35 was met waterkoeling, werd deze nu al in de 40°C heet. Dus ik dacht eens even te kijken of het blokje wel goed op de cpu zat. Dus ik schoef de kast open en haal het blokje van de cpu af. Even nieuwe pasta erop gedaan en ik schroef het blokje weer aan. Tijdens het schroeven hoorde ik plotseling getik en het blokje ging niet strakker op de cpu. (hij zat nog zo los dat ik het blokje heen-en-weer kon bewegen). Ik haal het hele zaakje naar achteren en zie dat het pinnetje is afgebroken waar je normaal altijd je cpu-klem achter hangt. :( :( :(
Dus nu is het Abit KT7 bord kapot. Wat kan ik nu doen? Het bord opsturen en zeggen dat het ding er zomaar afbrak terwijk ik een spelletje aan het spelen was. Of een ander soort klem maken die door de 4 gaten in het moederbord kan? Zou iemand hier een overzichtje van kunnen maken wat ik allemaal nodig heb daarvoor?
En dan het ergste: het was de computer die ik van m''n broer had geleend.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Oef dat is heel erg lullig ja.
Ik zal ff een plaatje zoeken met onderdelen voor een nieuwe klem.

Wij hebben dat trouwens op het werk ook weleens dat die dingen afbreken maar wij sturen ze zo terug naar Asus :)

Alle proemn in n drek

• BC3 Victim
beetje jammer...

je hebt als het goed is 3 lipjes op een rij zitten waarvan alleen de middelste is afgebroken.
kan je met die andere pinnetjes niets bouwen???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik heb wel zo''n FOP38 ofzo liggen. Alleen de clip die daarbij zit kan alleen maar op de middelste pinnetjes.
Als ik met die andere buitenste zou moeten werken neem ik liever die 4 gaten in het bord zelf. Die zien er toch iets steviger uit.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Afbeeldingslocatie: http://www.octools.com/articles/DDclamp/plexiholdown.jpg

Zoiets moet je dus hebben, alleen is deze voor waterkoeling.
Die normale kan ik zo snel niet vinden.

Alle proemn in n drek

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op donderdag 26 april 2001 14:43 schreef Bierkameel het volgende:
[afbeelding]

Zoiets moet je dus hebben, alleen is deze voor waterkoeling.
Die normale kan ik zo snel niet vinden.
hij heeft het toch ook over waterkoeling:?

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op donderdag 26 april 2001 14:46 schreef Razorfist het volgende:

[..]

hij heeft het toch ook over waterkoeling:?
Ja maar deze is voor een Dangerden (volgens mij) waterblok dus die zal niet op die van hem passen.

Je moet gewoon zelf zoiets maken voor jou waterblok.

Alle proemn in n drek

• BC3 Victim
Ohjee, ik ga gelijk aan de slag.

En bedankt trouwens. :)

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op donderdag 26 april 2001 14:48 schreef Compu_stuk het volgende:
Ik heb ook waterkoeling. Alleen zitten die gaten niet op de goeie plaats voor mijn zelfbouw blok.
Als je een echte tweaker was zou je het wel passend maken :P

Alle proemn in n drek

Verwijderd

[ik ben een newbie dus flame niet plz]

ik had het zelfde probleem met mn asus a7v133 en een s-orb, toen ik em er opnieuw af wou halen brak het middelste van de 3 lipjes af (waar de clip op moet) maar als het goed is zitten er aan de andere kant ook 3 clipjes en kan je em daar wel goed opzetten (oftewel, het koelblok omdraaien).
Ik heb geen id of het ook voor waterkoeling werkt, maar met de meeste luchtkoelers zal het geen probleem zijn denk ik

gl!

[/ik ben een newbie dus flame niet plz]

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op donderdag 26 april 2001 14:50 schreef yeld het volgende:
[ik ben een newbie dus flame niet plz]

ik had het zelfde probleem met mn asus a7v133 en een s-orb, toen ik em er opnieuw af wou halen brak het middelste van de 3 lipjes af (waar de clip op moet) maar als het goed is zitten er aan de andere kant ook 3 clipjes en kan je em daar wel goed opzetten (oftewel, het koelblok omdraaien).
Ik heb geen id of het ook voor waterkoeling werkt, maar met de meeste luchtkoelers zal het geen probleem zijn denk ik

gl!

[/ik ben een newbie dus flame niet plz]
De meeste luchtkoelers kan je niet omdraaien op de socket omdat:

1.Er een verhoging in de socket zit, hij is namelijk niet helemaal plat.

2.De clip aan de ene kant een stuk langer is dan aan de andere kant.
De lange kant moet altijd aan de kant met de verhoging

Maarja je kant alles passend maken als je het goeie spul maar hebt :)

Alle proemn in n drek

• BC3 Victim
hmmpf, thuis heb ik niet de goeie spullen, ik ga ff shoppen. Vanavond hoop ik het klaar te hebben.

• PsYgHo
  • Laatst online: 18-08 00:35
psygho is dan ook blij met zijn slotek
sl02-A ++ !, kost me hoogut 35 peik als ik te strak de boel erop zet..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:00

RvV

Zo, hier ben ik weer met de compu van m''n broer. Ik had dat ding van een stukje plexiglas zoals boven nagemaakt zonder dat pinnetje in het midden. Ik start de computer op en krijg gelijk een BIOS checksum error. Toen heb ik dat reset jumpertje van de bios omgezet en hij werkte weer.
Kom ik in windows...zie ik dat de cpu 78°C is. Niet zo best denk ik, en zet de computer uit. Toen heb ik ook zo''n draai-ding in het midden van het plexiglas gemaakt. Nu lijkt de temperatuur weer redelijk normaal, maar lang niet zo goed als vroeger...
Was ik er vandaag maar nooit aan begonnen om de computer na te kijken. :'(

edit:

Typo''s

Y'24

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Mijn lipje was ook afgebroken. Toen heb ik dus ook een stukje pelxi genomen en zo''n clamp gemaakt, zonder het gat in het midden. Ik heb gewoon 4 bouten met plastic ringetjes tussen het mobo en de moertjes. Het werkt uitstekend en kost je bijna niets:7

• BC3 Victim
78C is niks. mijn cpu is constant tussen de 80C en 90C. dat is al jaren zo.
p3bf bug geloof ik.
maar et draait lekker.
*D

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:00

RvV

Op donderdag 26 april 2001 22:44 schreef idX het volgende:
Mijn lipje was ook afgebroken. Toen heb ik dus ook een stukje pelxi genomen en zo''n clamp gemaakt, zonder het gat in het midden. Ik heb gewoon 4 bouten met plastic ringetjes tussen het mobo en de moertjes. Het werkt uitstekend en kost je bijna niets:7
Ja ok, het kostte mij 3 gulden in totaal. Maar ik heb nu de 800Mhh Athlon op 500Mhz met 1,3 volt draaien. Idle is tie dan 25°C en met koe 35. Dat wat tie vroeger op 1Ghz ook. :'( Als ik nu weer naar 1Ghz klok, vliegt de temperatuur voordat ik in de bios ben aangekomen al boven de 50°C. Vandaag nog maar wat experimenteren. :)

Y'24

Pagina: 1