[BC3] Welke cpu cooler adviseren de ultieme tweakers mij

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben aan het zoeken voor een nieuwe cpu cooler aangezien ik nu een super-orb op mn processor heb zitten. (*DOH*DOH*)
Ik heb uiteraard eerst zelf ff georienteerd en dit zijn mijn 2 kanshebbers:

-Sowiezo een copper shim.
-Alpha PAL6035
-taisol 761CU-big

Het moet trouwens een normale koeler worden en geen orb-achtige want er komt een verloop van 60mm fan naar 92mm fan op te zitten voor wat extra koeling.

Welke adviesen hebben de tweakers nog voor mij om mn cpu zo cool mogelijk te houden.
Alvast bedankt voor de support!!!!!!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:54

schizofreen

ik & jij

misschien wel leuk als je de specs van je CPU erbij zet... *D

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• BC3 Victim
Je kan voor de gein ipv een normal pc kast je vrieskist gebruiken. Dan blijft ie pas koud :P De gekke japanners doen dat gerust, heb zelfs plaatjes gezien van mobo''s die zo koud werden door hun stikstof koeling dat op alles een laag ijs zat. En de 1.3GHZ werkte meteen op over de 2GHZ :Y)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 23:28
Stikstof koeling 8-)

LOL

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Thermoengine is erg goed. De all-known fop38

of misschien is dit iets voor je :
[topic=168480]

Geen inspiratie

• Destruction
  • Laatst online: 22:07

Destruction

(ex-)Automonteur

Het ligt eraan wat voor''n bak het is maar ik zou voor de spire MA324-20B3 gaan, voor meer info zie www.spire.nl

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

SPIRE = :r
Spire behoort tot de low-budget cooler en is nog slechter dan een super-orb. Dus zeker geen spire kopen. DAt is voor die kant en klare systemen voor mensen die nooit willen gaan overklokken.

• BC3 Victim
Sorry maar wat is er mis met een spire??? :? ik heb zelf ook zo''n :r cooler en ben er best tevreden mee voor het geld!! alleen heb ik er een slurf over gemaakt met een 80mm fan dat scheelt ook wel veel!!

Verwijderd

uhm, de ultieme overclocker?
Das dus diegene die al jaar en dag overclockt, jaren lange ervaring heeft. en talloze mobo`s proco`s en andere hardware gbruikt heeft. Tevens met een stevige technische achtergrond en toegang tot diverse technischne middelen. En dus geen standaard kant en klaar dingen koopt maar alles custom made voor zichzelf maakt.

Oftewel, ten minste waterkoeling gebruikt.

Maar goed. dat terzijde. Het ligt er weer aan. Ben je herrie bestendig? Wat is je budget? Wat past er qua size op je mobo?

Of anders neem je gewoon een high end koeler van oc-shop of iets dergelijks. en stuur deze vraag naar hun. :P

Verwijderd

Owja, alfa pal 6035 met delta fan is behoorlijk krachtig. Zeker geen slechte keuze. Je zou evt een 80mm naar 60mm convertor kunnen bouwen en een 80mm delta fan gebruiken. Delta`s zijn nog steeds de beste fans die er zijn. SImpelweg omdat ze niet alleen gigantisch veel lucht verplaatsen. (das niet zo heel lastig) Maar ook nog een behoorlijke druk kunnen op bouwen.

Voorbeeld. Ik kan blazend redelijk wa lucht verplaatsen. maar zodra ik een ballon opblaas gaat het stukken lastiger omdat ik nie zoveel druk kan leveren om dat kreng rond te krijgen. (theoretisch voorbeeld)

• Woef
  • Niet online
Op donderdag 26 april 2001 18:55 schreef pier het volgende:
Het ligt eraan wat voor''n bak het is maar ik zou voor de spire MA324-20B3 gaan, voor meer info zie www.spire.nl
Als ik een Spire zou nemen dan zou ik niet voor de MA324-20 gaan maat voor de MA324-30 ! Kijk maar eens in deze review": http://www.rorupc.nl/review.php?id=7

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

GlobalWin FOP38

''nuf said..

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 16:52 schreef CrashOne het volgende:
GlobalWin FOP38

''nuf said..
nix toe te voegen :D

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 16:54

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

koop de Thermal Take Volcano II en doe er een YsTech 40 cfm fan op en voila een betere koeler dan de fop 38 en ook nog goedkoper

Turn it off and on again.

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/pbimages/3100g1.gif

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op vrijdag 27 april 2001 16:48 schreef Ruben_Pruim het volgende:

[..]

Als ik een Spire zou nemen dan zou ik niet voor de MA324-20 gaan maat voor de MA324-30 ! Kijk maar eens in deze review": http://www.rorupc.nl/review.php?id=7
Die site is best wel heel erg veel van deze gejat. :(

Trouwens iedereen die de spire een slechte cooler noemd heeft er zelf zeker nooit een gehad ?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op donderdag 26 april 2001 19:04 schreef iefje het volgende:
SPIRE = :r
Spire behoort tot de low-budget cooler en is nog slechter dan een super-orb. Dus zeker geen spire kopen. DAt is voor die kant en klare systemen voor mensen die nooit willen gaan overklokken.
SPIRE = *D
Spire behoort tot de stille coolers en is veel beter dan een super-orb.

De spire is niet voor die kant en klare systeemen voor mensen die nooit willen gaan overclocken. Deze bak ( Celeron 433 ) loopt prima op 450, en 488 , en ook op 541, hij staat nu op 488 en het draait prima.

• BC3 Victim
Gaan we weer!

Ik houd het maar op een zilverado of een kanie hedgehog.deze koelen standaard beter dan alle andere aluminium koelers!dus hoef je niet van die sterke blazers erop te hebben!

nadeel is wel de prijs.

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Swiftech MC-462 , de beste en grootste (moet 80 mm fan op) , zie www.oc-shop.nl .
Ik wil er ook eentje hebben met een pabst 80 mm fan erop.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:46
GlobalWin FOP38

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op donderdag 26 april 2001 00:56 schreef Death996 het volgende:... Het moet trouwens een normale koeler worden en geen orb-achtige want er komt een verloop van 60mm fan naar 92mm fan op te zitten voor wat extra koeling.
Check www.hardocp.com en dan vooral het stukkie over de 60x60 mm naar 80x80 mm duct:

http://www.hardocp.com/reviews/cooling/plycon60to80/

Resultaat: valt héél vies tegen, omdat CFM niet alles is, ook de hoeveelheid druk die een fan kan genereren speelt mee.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• BC3 Victim
ja over die swiftech heb ik ook wel goede dingen gehoord. en die papst koelers zijn altijd lekker stil!:9

Pagina: 1