[BC3] Superorb VS Zalman Gold

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb hier m''n systeem gekoeld met een superorb (ze hadden nix anders toen ik hem kocht) en aan fans 1 x 120 + 80 mm op 12v als intake en 2 x 80 mm op 12v als outtake, de handel wordt nu 34 idle en stressed 40 op een duron 800@1000 vcore 1.85 als ik verder ga clocken wordt ie heter (duh)...nu d8 ik dus aan een zalman gold koeler, de 120 mm en die 80mm die erbij zit koelen hem dan actief en een 80 mm zuigt hem af :)

is dit een beetje een goed idee of moet ik lekker die orb laten zitten of nog een ander type koeler kopen??

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

ik vind die Zalman zo cool !!!! (Ik wil er trouwens ook 2 halen, maar die Golds zijn wel duur geloof ik... Waar wil jij ze halen ???

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Thermoengine of goedkoper; een FOP-38 zijn goede keus

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Je kan die dingen bestellen op www.space-promotion.nl

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• hervaz
errr niemand iets aan toe te voegen? moeten toch mensen zijn hier met de zalman??

http://www.space-promotion.nl/index.html?target=koelingprocessor.html

Daar staat ie....

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Wtf moet je met een Zalman ?

Dat ding scoort totaal niet goed en is nog duur ook..

• hervaz
Scoort totaal niet?

ik heb op het moment meer goede dan minder goede reviews gelezen van dat ding, en als ie laatste wordt in een test is het 1/2 graden meer dan de superkoelers zoals theCore en FOP38 (die je nergens kan kopen) dus lijkt me een goeie koeler, en in nederland kan je sowieso weinig goeie koelers kopen...en je leest de laatste tijd zoooooveeeel tegenstrijdige reviews, die van hardwareinfo kwam nota bene de superorb |:( het beste uit...onbegrijpelijk gewoon, vraag me daarom af welke koeler van rond de 125 piek de superorbz ass kickt en verkrijgbaar is zonder import enzo

• under-world

under-world

ooh-la dots

ja, precies en het model is ook weer eens iets anders...

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op donderdag 26 april 2001 12:40 schreef hervaz het volgende:
Scoort totaal niet?

ik heb op het moment meer goede dan minder goede reviews gelezen van dat ding, en als ie laatste wordt in een test is het 1/2 graden meer dan de superkoelers zoals theCore en FOP38 (die je nergens kan kopen) dus lijkt me een goeie koeler, en in nederland kan je sowieso weinig goeie koelers kopen...en je leest de laatste tijd zoooooveeeel tegenstrijdige reviews, die van hardwareinfo kwam nota bene de superorb |:( het beste uit...onbegrijpelijk gewoon, vraag me daarom af welke koeler van rond de 125 piek de superorbz ass kickt en verkrijgbaar is zonder import enzo
ja joh vast!!

sjonge lees dan ff een betrouwbare revieuw, THG bv, ik kan ook wel zeggen dat die zalman goed is :(

Audi A8 W12 6.0

• BC3 Victim
Ik heb gewoon een spire orb met een 80mm fan achter in mijn kast gebouwd, met een slurf er overheen die koude lucht over mijn orb blaast werkt perfekt ~:)~

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Als je CPU stressed 40 graden is. Wat een hele mooie score is, waarom zou je dan in hemelsnaam een andere koeler kopen.
En als die orb je te veel herrie maakt, laat je de fans toch op 7 volt draaien, of zet je er eentje uit. Scheelt een graad of 5 meen ik. Maar 45 is nog steeds een erg mooie score.
Snap niet dat je een andere wilt kopen...

Geen inspiratie

• hervaz
Op donderdag 26 april 2001 12:43 schreef delyver het volgende:

[..]

ja joh vast!!

sjonge lees dan ff een betrouwbare revieuw, THG bv, ik kan ook wel zeggen dat die zalman goed is :(
Ik heb gelezen man en kap met je 8terlijke :( plz, als je 10 reviews leest komt ie er goed uit...waar wordt ie afgezeikt dan? die review heb ik dan niet kunnen vinden....dus url van die plz :)

• under-world

under-world

ooh-la dots

die zalman gold die is zo lekker......
het model is apart en het laagje "geioniseerd goud" klinkt daarbij ook nog zo lekker. Of ie echt beter is als een Delta of FOP ofzo durf ik weinig over te zeggen..... hij is cool en apart maar dus minder cool voor de portemonnaie....

• BC3 Victim
Ik heb de Zalman besteld. Hij koelt niet alleen best goed, maar hij is vooral errug stil. 35dB of minder.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op donderdag 26 april 2001 13:08 schreef hervaz het volgende:

[..]

Ik heb gelezen man en kap met je 8terlijke :( plz, als je 10 reviews leest komt ie er goed uit...waar wordt ie afgezeikt dan? die review heb ik dan niet kunnen vinden....dus url van die plz :)
ke moment :)

Audi A8 W12 6.0

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Tis inderdaad wel waar met de reviews... De ene keer is die goed, dan die, en dan weer die..

Blablabla..

Mijn reactie op die Zalman was aan de hand van 1 review :+ (of het een gold oid was weet ik niet..)

• under-world

under-world

ooh-la dots

ze weten wel waar ze aan beginnen aan zo''n controversieel ontwerp uitvoeren hoor. Ik denk dat er noch te weinig ervaring is opgedaan met de koeler. (hoewel ik van de mensen die hem ook daadwereklijk hebben alleen maar goed geluiden hoor....)

• BC3 Victim
Dat ding is voorral stil ;). Je kan de megeleverde fan eventueel ook nog in je zijplaat bouwen (of bijv. twee 80mm/120mm :9~) dan koelt hij nog vetter! Ik heb voor mijn broertje zo''n casemod gemaakt omdat de orginele cooler te veel dB/m af gaf.

Ene Osama ook hier :), hehehe...

• Digicore
  • Laatst online: 16-12-2021

Digicore

Stay true to yourself!

wat een gezeik allemaal over die good-look cooler...

ben je een echte man, doe zoals ik, en neem dan een swiftech mc462 + Delta 80HP (80x80 mm en 80 CFM) - all the rest is for wuzzies :p

cheers

"Life is like a video game with no chance to win" - ATR

• under-world

under-world

ooh-la dots

die dingen worden toch in Duitsland gemaakt ? Kan je ze daar niet goedkoper krijgen als hier. (Ik moet namelijk ook 2 coolers hebben)

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 15:33 schreef Digicore het volgende:
wat een gezeik allemaal over die good-look cooler...

ben je een echte man, doe zoals ik, en neem dan een swiftech mc462 + Delta 80HP (80x80 mm en 80 CFM) - all the rest is for wuzzies :p
Ja, met 54dB/m aan je kop ;), maar ja koel word hij wel zo :P

• Digicore

Digicore

Stay true to yourself!

Op donderdag 26 april 2001 15:37 schreef Compu_Assassin het volgende:

[..]

Ja, met 54dB/m aan je kop ;), maar ja koel word hij wel zo :P
thats the name of the game, my friend...

• BC3 Victim
Nee, ze komen hier vandaan...
http://www.zalman.co.kr/english/shop/shop.htm

en hier kan je ze goedkoop halen...
http://www.pcmods.de./

Als je wil wil ik wel samen met je doen >:)

• under-world

under-world

ooh-la dots

nou, 99,90DM zeg maar 110 gulden. Dat scheelt toch 15 piek. We hebber nu al een afname van 3 stuks. Als daar mensen bijkomen wil ik die gasten wel bellen/mailen ofdat we niet wat korting krijgen ( bij 10 ofzo). ALs hun dan 1 groot pakket maken dan vallen die kosten/10 ook reuze mee en hebben we misschien onder de 100,- die gouden zalman !!! Dat is een mooie prijs wie doet er voor onder de >100 mee ?? !!

• under-world

under-world

ooh-la dots

je kan wel lachen maar doe mij maar op mijn 2 PIII''s die Zalman,:+!!!

• Digicore

Digicore

Stay true to yourself!

Op donderdag 26 april 2001 15:54 schreef osama het volgende:
je kan wel lachen maar doe mij maar op mijn 2 PIII''s die Zalman,:+!!!
inderdaad : hahahahahahahihihihihihihihohohohohoho:D

• under-world

under-world

ooh-la dots

ik lach ook, want jij hebt waarschijnlijk die goldversie nog niet eens je handen gehad laat staan ergens op getest. Ik koop ze nu helemaal al alleen al uit nieuwsgierigheid.

Wat ze doen op een dualbordje in een supermicrokast met 4 casefans.....

Verwijderd

Heb iemand die zalman koelers al op een dual cpu plank like de msi 694D ? Ik wil graag weten of er 2 oppassen. If yes ikke 2x gold heheheheheh.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/emike/Waaier.jpg

Ik vind hem er wel onwijs kewl uitzien, mischien wil ik er ook eentje daar moet ik nog ff over denken.

Ik zie trouwens nu pas dat er dan een koperen baan over je core loopt :) dat is altijd goed.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 13:09 schreef osama het volgende:
Of ie echt beter is als een Delta of FOP ofzo durf ik weinig over te zeggen.
Lijkt me een leuke vergelijking een Delta met een FOP|:(

• Artcore
  • Niet online
Wat moet men met die gaten aan de voorkant?

En kan deze koeler niet gebruikt worden icm een hele stille 80 mm case-fan?

Of zelfs zonder fan, als passieve koeling? :9~ Geen geluid...

• Artcore
  • Niet online
Ik vraag het nog eens: is het mogelijk die Zalman te gebruiken zonder fan?

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 21:52 schreef Artcore_Trooper het volgende:
Ik vraag het nog eens: is het mogelijk die Zalman te gebruiken zonder fan?
Lees een willekeurig revieuw. Hij word geleverd met een fan. Maar zonder fan gebruiken? Zou het zeker niet proberen met een Tbird/Duron. Veder is het een goede cooler.. Alleen niet geschikt voor elk mobo.. omdat je fan niet altijd recht boven de socket terecht komt.

Ik begrijp dat niet iedereen de luxe heeft dit soort dingen uit te proberen.. Maar een met een beetje getweak :) lees las apparaat. kan je hem wel recht boven de socket krijgen!

Ziet er mooi uit op een blackpearl *D

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Maar de niet gold versie is in theorie beter, aangezien goud slechter warmte geleidt dan koper. Dus gewoon koperen versie nemen. Is nog goedkoper ook :)

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op donderdag 26 april 2001 23:10 schreef Krankenstein het volgende:
Maar de niet gold versie is in theorie beter, aangezien goud slechter warmte geleidt dan koper. Dus gewoon koperen versie nemen. Is nog goedkoper ook :)
Je denkt toch niet dat dat echt goud is |:(
Dat is gewoon rood koper hoor en dat is toch echt zuiverder dan normaal koper dus het geleid ook beter.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Op donderdag 26 april 2001 23:15 schreef Bierkameel het volgende:
Je denkt toch niet dat dat echt goud is |:(
Dat is gewoon rood koper hoor en dat is toch echt zuiverder dan normaal koper dus het geleid ook beter.
Uhh ik denk het wel .. niet massief natuurlijk. Maar een laagje, de handleiding is trouwens wel van de koperen versie :)

Word erg lelijk als je hem niet poetst hehe..

• under-world

under-world

ooh-la dots

geioniseerd goud....

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
[qoute]Dat is gewoon rood koper hoor en dat is toch echt zuiverder dan normaal koper dus het geleid ook beter.[/qoute]

Ik heb het dan ook over de gouden versie.

Hier staan btw een aantal aardige Zalman mods:
http://board.member.cgiserver.net/CrazyWWWBoard.cgi?mode=read&num=281&db=parkoz01b&backdepth=1

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
* Woef maakt binnenkort van de Zalman (en Alpha pep66 en The Core en nog wat High end coolers) een uitgebreide review :)

Verwijderd

test eens of dat ding genoeg heeft aan de 92mm fan van een Enermax voeding, oftewel de 80mm fan van de Zalman weglaten, en dan laten koelen door de 2e fan van de voeding.

Misschien is deze afstad te groot, misschien ook niet...

• BC3 Victim
Ik hebzelf ook getwijfeld tussen zalman gold en een silverado.

Ik ga nu voor de silverado

• BC3 Victim
Ik vind ook dat je een globalwin fop38 niet kunt vergelijken met een zalmann.

Ik heb zelf ook een fop gehad en deze maar gauw weer verkocht.

De prestaties van de fop vind ik uitstekend maar ik word gek van die herrie.

Als je doof bent dan is dit de perfecte cooler.(fop38)

Verwijderd

Ik ga voor de Zalman Gold met twee Papst 120MM 24V 160CFM Fans er boven .. in de Case Gemod (HQ08 zijplaat) ... ik denk dat ik dan bijna elke lucht Fan er uit run :)

• Artcore
  • Niet online
Toch is het wel leuk om die Zalman te hebben, al is het alleen maar vanwege het design :)

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 23:57 schreef SledGeMan het volgende:
Ik ga voor de Zalman Gold met twee Papst 120MM 24V 160CFM Fans er boven .. in de Case Gemod (HQ08 zijplaat) ... ik denk dat ik dan bijna elke lucht Fan er uit run :)
Mik er dan een air amplifier tegenaan. Dan word je helemaal doof, maar koelen zal-ie.

Eigenlijk zie ik zowel die Zalman als de superorb niet zo zitten (bij de superorb is dat nog heel zachtjes uitgedrukt zelfs). Ik vind de designs van Alpha en Swiftech veel beter.

Verwijderd

Ik moet zeggen dat die papst erg stil zijn, en des nots ze draaien vanaf 12v en tot 28v dus dat kan ik ook nog variabel maken als ik dat zou willen ! :) dus dat geluid ben ik niet zo bang voor :) ...

Verder boeit het ook niet zo omdat ik ook nog een stille server heb draaien die alleen snachts draaid waar ik dus geen last van heb :)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Op vrijdag 27 april 2001 20:48 schreef Ruben_Pruim het volgende:
* Daan maakt binnenkort van de Zalman (en Alpha pep66 en The Core en nog wat High end coolers) een uitgebreide review :)
Kijk als je reclame wilt maken voor je site, doe dat dan op een goeie manier en zit niet in elk topic te schreeuwen ik heb dit gedaan en ik ga dat nog een keer doen.
Ik wordt er strontziek van :(

Verwijderd

Op zaterdag 28 april 2001 09:37 schreef Phreak het volgende:

[..]

Kijk als je reclame wilt maken voor je site, doe dat dan op een goeie manier en zit niet in elk topic te schreeuwen ik heb dit gedaan en ik ga dat nog een keer doen.
Ik wordt er strontziek van :(
Idem hiero :(.

Verwijderd

Laat die jongen toch met rust. Iedereen zit te vragen om goeie reviews en als er dan moeite wordt gedaan of in dit geval wordt aangegeven waar je meer informatie vandaan kunt halen van een produkt dat splinternieuw is, zijn jullie aan ''t zeiken.

Thunderbird 1200/266 Zalman alu (CNPS2005) @ 37 graden in Win2000 in noiseless (5 Volt) mode. :P

PaCKo

Verwijderd

Hey jongens, iedereen vraagt naar goeie revieuws.
Wij maken ze gewoon, kijk of je er belang bij hebt is een 2e.
Pagina: 1