[BC3] HQ-08 schuifdeur modden.

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dag, k''eb zo''n HQ08 met zo''n ''prachtige'' UITSCHUIF-deur :(
Ik wil de lipjes zo verbuigen/afknippen dat de deur er een stuk makelijker uitgaat. Heeft iemand een link naar een pagina voor deze mod?
Met de search vond ik nix, of in 1 zinnetje van "ff die stukjes ombuiguh", maar het is net een nieuwe kast en ik wil niet de verkeerde ombuigen :D

alvast bedankt,

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Gewoon met een tang de lipjes aan de bovenrand van de zijkant ombuigen behalve het lipje dat het dichtste bij de achterkant zit.
De zijplaat zal dan in het midden een heel klein stukje wijken van de kast (maar dat valt dus niet op)
Als je het echt helemaal netjes wilt doen kun je ook een paar hapjes uit de rand slijpen waar de lipjes achter moeten vallen,maar dan wel een stukje verschoven natuurlijk anders lazert ie uit de kast.
(ik had alles al ingebouwd anders had ik het zelf zo gedaan)

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Ik heb gewoon alle lipjes omgebogen. Ook die achterste. De boel blijft toch wel goed zitten, want de lipjes aan de zijkant zitten er nog gewoon.

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Het mooiste is als je de lipjes aan de bovenrand van de "deur" gewoon eraf zaagt/slijpt, platdrukken maakt ook een bobbel in je paneel.

Je begint gewoon met 3 lipjes eraf te zagen aan de tegenovergesteld kant van de hoek aan het paneel (denk er wel om dat je de bovenkant hebt), en als hij nog te ver schuift haal je die laatste ook gewoon weg.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
thnx

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Platdrukken geeft een bobbel, maar ombuigen dus niet.
Gewoon haaks op het paneel zetten, het zit toch nix in de weg.

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-08 13:57
Ehm doe dat dan wel aan de ONDERKANT van de kast, zoals al eerder gezegd was, hij gaat in het midden een beetje openstaan, en aan de dat geeft een lelijke naad, en die zie je dus niet aan de onderkant :). En ik heb trouwens ook alle lipjes omgebogen, dat gaat perfect. (Wat een intens dom ontwerp van Aopen op een voor de rest zo''n fijne kast :()

• FragDaddy
  • Laatst online: 16:55
ik heb mijn hx-08 weer anders gemod..

ik heb de deur origineel gelaten (naja.. origineel.. er huizen nu 3 fans in. maar verder is ie origineel)

ik heb die lange rand aan de bovenkant van de kast op verschillende plaatsen doorgesneden en omgebogen, zodat je de kast gewoon dicht doet en de klep iets naar voren drukt om hem vast te zetten..

moment ik kijk voor een foto...

nmh, geen foto gevonden.. maar als je wilt weten hoe ik het gedaan heb (en ik vindt persoonlijk dit de mooiste oplossing, omdat de kast nu net zo dichtschuift als ''andere'' kasten, en hij gewoon netjes dicht blijft, ook bij vervoer enzo.. het lijkt origineel.)

Have a wheelie good weekend!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 25 april 2001 20:45 schreef HlpDsK het volgende:
Ik heb gewoon alle lipjes omgebogen. Ook die achterste. De boel blijft toch wel goed zitten, want de lipjes aan de zijkant zitten er nog gewoon.
Ik heb _exact_ hetzelfde gedaan, vooral omdat er aan de binnenkant 2 220V, 12cm fans van sunon zitten. Ik kan hem er niet eens meer achteruit uitschuiven :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Grrrrrene
  • Niet online
Op donderdag 26 april 2001 00:10 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Ehm doe dat dan wel aan de ONDERKANT van de kast, zoals al eerder gezegd was, hij gaat in het midden een beetje openstaan, en aan de dat geeft een lelijke naad, en die zie je dus niet aan de onderkant :). En ik heb trouwens ook alle lipjes omgebogen, dat gaat perfect. (Wat een intens dom ontwerp van Aopen op een voor de rest zo''n fijne kast :()
Die lelijke naad zie ik niet hoor? Hij gaat niet bol staan bij mij... :?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

AOpen heeft pas nog een nieuwere versie gemaakt, die heeft dat dus niet meer, :(

/me zit nog met eentje met schuifpanelen

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op donderdag 26 april 2001 20:18 schreef Grrrrrene het volgende:

Die lelijke naad zie ik niet hoor? Hij gaat niet bol staan bij mij... :?
Ik denk dat hij de plaat verbogen geeft zodat hij krom is. Gewoon even terug buigen zodat hij niet ''bol'' maar ''hol'' staat. Dan drukt hij in het midden tegen de kast aan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb gewoon aan de boven en onderkant de voorste 3 lipjes zo gebogen dat ze haaks op de "deur" staan. 5 centimeter naar achteren schuiven en je kan hem er zo uitpakken. Nu alleen nog even stukje van de deksel halen en dan hoeft die er ook niet meer af.

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 11:48 schreef Skoezie het volgende:
Nu alleen nog even stukje van de deksel halen en dan hoeft die er ook niet meer af.
Kun je wel niet meer het slot gebruiken.....

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Op vrijdag 27 april 2001 14:11 schreef iefje het volgende:
Kun je wel niet meer het slot gebruiken.....
Slot? :?

Mag jij mij vertellen waar ik die dan zou moeten bevestigen? Het enigste wat ik nog wil verwijderen is het lipje wat het zijpaneel tegenhoud. Is een stukje van ong. 10 x 10 mm. Deksel kan dan gewoon op de kast blijven bij het verwijderen van het zijpaneel.

• FragDaddy
  • Laatst online: 16:55
je hebt bij je Aopen een plaatje met een ''gaatje'' gekregen. die kun je bovenop je kast schroeven en daar valt de deksel overheen.. als je nu een slot in het gaatje doet kun je de deksel niet meer terugtrekken en dus de zijpanelen niet meer openmaken..

Have a wheelie good weekend!

Pagina: 1