[BC3] fan-speed controle zelfbouw

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
zomaar ideetje...
weet iemand wat voor output het 3e draadje op een fan heeft (dat van het toerental)?
is dat puls per omwenteling ofzo want dan bouw ik zoiets op al m''n andere fans :) (ook die van 220v :P)

aangezien m''n Abit kt7a 4 connectors heeft maar niet al m''n fan''s hebben 3e draadje ;(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik meen 2 pulsen per omwenteling, maar ik weet niet precies hoe er geschakeld word. Dus de spanningsniveaus weet ik niet.

• BC3 Victim
d8 dat er met een IR ledje en reciever in combi met zwart-wit stikker wel wat te bakken viel...

iemand ervaring?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

het zijn idd 2 pulsen/omwenteling, ook ik weet de rest niet. Gebruik anders een multimeter bij de andere fans die wel het draadje hebben

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 15:46 schreef GrimPie het volgende:
d8 dat er met een IR ledje en reciever in combi met zwart-wit stikker wel wat te bakken viel...
Weet je toevallig ook wat die dingen kosten??
K moet meschien van het weekend maar weer eens gaan knutsellen. :9

• BC3 Victim
Op woensdag 25 april 2001 15:49 schreef Tweaky het volgende:

[..]

Weet je toevallig ook wat die dingen kosten??
K moet meschien van het weekend maar weer eens gaan knutsellen. :9
zat net te denken dat je geen IR nodig hebt, aleen een ledje (rood ofzo, een lichtgevolige diode en een stift en stikkerpapier :) dus zal ongeveer op 5 piek per fan uitkomen... mwa met stekkertjes enzo op 7,50

Verwijderd

Nu weet k het zeker.
/me gaat knutsellen. :P:9:P:9
Pagina: 1