[BC3] CPU wordt wel echt warm

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een athlon 800Mhz (niet OC) op een Asus A7V MB. De cpu draait op een temperatuur van gemiddeld 60°C en soms zelfs 65°C. Ik heb 3 sunon 80*80mm coolers geplaats welke de temp met +/-12°C doen dalen, maar ik zou de cpu toch kouder willen en zelfs OC. Wat kan ik het beste doen en waar koop je het materiaal (fans, heatsinks)?
Liefst ergens rond Antwepen(Belgie) want via het net bestel ik niet graag :9

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 14:17

Talon

Booooom !

is misschien wel belangrijk ....maareeh ...
heb je iets van termal paste tussen je heatsink en je processor zitten ?
of zit die standaard troep er nog tussen ?

Verwijderd

Welke koeler zit d''r op je cpu?

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

En ook dat de CPU wel goed contact maakt met de koeler(welke eigenlijk?). Je kunt er dan wel net zoveel koelprut tussen proppen als je wil maar dat werkt alleen maar averechts.

specs

• BC3 Victim
Het type cooler ken ik niet (in de winkel stond ie als zware 1GHz cooler, maar volgens mij deugt ie niet) en de witte pasta is standaard brol. De onderkant van de heatsink vertoont overgens al een brandplekje :7, dus het contact zal wel goed zitten denk ik. Moest de pc nu niet zoveel blijven hangen zou ik het niet zo erg vinden. Iemand een idee?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 17:29
Koop een nieuwe cooler zou ik zegge..

• BC3 Victim
Als je wilt gaan OCen dan is een goede koeler een must! koop als je geen bezwaar hebt tegen herrie een Fop38 of Alpha delta combo. denk anders aan een silverado of eventueel een chrome (spire) orb.

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 04:51
De onderkant van de heatsink vertoont overgens al een brandplekje
Omdat hij zegt dat z''n koelpasta standaard brol? is, en hij ook een brandplekje heeft ontdekt, klinkt het alsof de koeler wel verwijdert wordt, maar de koelpasta niet vervangen!

Indien dit zo is, is het misschien raadzaam de koeler eens schoon te meken er er weer op te zetten met nieuwe pasta.

Als je hulp nodug hebt, kijk dan hier:P
Pagina: 1