[BC3] Welke pomp voor closed-loop waterkoeling?

Pagina: 1
Acties:

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik heb nu een 300 l/u dompelpompje (volgens de specs), dat ongeveer 50 l/u :( door mijn radiator krijgt. Om te testen heb ik mijn koelsysteem op de waterleiding aangesloten en krijg dan wel een goede doorstroom.

Ik ben op zoek naar een pomp die te gebruiken is voor een closed-loop waterkoeling systeem. Hij moet ongeveer 600 l/u in het rond kunnen pompen en toe te passen zijn zonder resevoir.

Heeft iemand suggesties of ervaringen?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
ik heb een Eheim 1048, 600L/u, inline... werkt super. is een mag-drive, dus ''slijtvast'', 2 jaar garantie.

Afbeeldingslocatie: http://www.eheim.com/images/int/tech_pumpe_1048.gif

(hoezo snelle reactie :)]

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

en wat kost die pomp ?? wil nl ook een watercooling systeem hebben ( dus iemand ie iets kan aanraden )

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Als je wat meer power wilt dan de eheim 1048: de eheim 1250 is volgens mij ook wel leuk :).

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:44

RvV

Op woensdag 25 april 2001 03:11 schreef shithead het volgende:
en wat kost die pomp ?? wil nl ook een watercooling systeem hebben ( dus iemand ie iets kan aanraden )
Volgens mij kwam die eheim wel in de 100 gulden uit.
Ik gebruik een v-tech 800l/u pomp. De afgelopen dagen begint tie bij het opstarten te brullen en te loeien (best wel een eng geluid).

Y'24

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Een Sicce Nova kan je closed loop gebruiken, en de Idra ook, trouwens. Zijn ook magdrive pompen. Maar niet zo duur als de Eheims. (komen dan ook gewoon uit Europa, ipv USA) Met handige zuignapjes om hem overal vast te zetten. (wel effe wat jodenlijm op de voetjes smeren. ( =speeksel, voordat iemand dat gaat vragen:))

Aansluiting is 12,5mm uit mijn hoofd. aanzuigopening (inlaat) is 15mm.

Bij de Idra is alles wat groter. Ik dacht 20mm of 1/2" gasdraad (naar keuze) en 20mm aanzuig.

Verwijderd

Heb ik gister ook gehaald, werkt prima en voor weinig geld.
Pagina: 1