laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
Ik heb een kt7a raid mobo waar de socket dus precies onder de voeding zit waardoor alle warmte die de cooler afstaat door de sleuven van de voeding en uiteindelijk via de voeding fan naar buiten gaat.
Ik heb in het vooronder van de kast een fan die koele lucht naar binnen blaast en boven de voeding nog een fan die naar buiten blaast.
Nu wou ik het probleem van die warmte die allemaal door de voeding gaat als volgt oplossen.
Ik wou ongeveer op de hoogte van de cpu cooler een gat in de zijkant maken en daar een fan plaatsen die warme lucht naar buiten
zuigt.
Voordat ik dit doe wil ik graag van jullie horen of dit werkelijk veel effect zal hebben
Alvast bedankt.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Is mijn idee niet beter voor de airflow danOp woensdag 25 april 2001 00:15 schreef schizofreen het volgende:
ik zou een fan plaatsen die juist koele lucht op je CPU blaast, die vervolgens omhoog gaat, dor de voeding naar buiten, lijkt mij...
Krijg je zo geen tegenwerking met de cpu cooler airflow
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
En ja de CPU koeler geeft wel airflow, maar wordt geremd door de heatsink en vliegt vervolgens alle kanten op. Dat is moelijk af te zuigen, en nee, ik denk niet dat de CPU-fan er probeleme mee heeft die ie koele lucht op zich af krijgt geblazen.
Ik zou zeggen, boor een gat en probeer beide opstellingen eens. Deed ik ook en kwamen zeer verassende resultaten uit.
Me dunkt dat het helpt
Nou komt aardig in de buurt hoor. Het is namelijk een superorb wat erop zitOp woensdag 25 april 2001 00:20 schreef schizofreen het volgende:
afzuiging is altijd heel moeilijk. Voor afzuiging moet je bijna direct op de bron zitten en ik neem aan dat de zijkant van je kast niet op 3-4 cm. van je CPU afzit.
En ja de CPU koeler geeft wel airflow, maar wordt geremd door de heatsink en vliegt vervolgens alle kanten op. Dat is moelijk af te zuigen, en nee, ik denk niet dat de CPU-fan er probeleme mee heeft die ie koele lucht op zich af krijgt geblazen.
Ik zou zeggen, boor een gat en probeer beide opstellingen eens. Deed ik ook en kwamen zeer verassende resultaten uit.
Wat waren jou resultaten dan?
tsja, dat kan ook, daarom zeg ik altijd: niet zoveel lullen en redeneren. Beide opstellingen maken en testen wat er van komt.Op woensdag 25 april 2001 00:21 schreef Snijkoek het volgende:
Ik heb er twee onder elkaar naar buiten blazen. Recht tegenover de processor dus. De lucht die van de proc af komt wordt dus gelijk naar buiten gezogen (de cooler daar onder is voor m''n video kaart). De stressedtemp donderde met 8 graden naar beneden
Me dunkt dat het helpt
Niets is zo waar als de werkelijkheid...
Een standaard 80x80 of een 120x120.
Zou het veel uitmaken?
Verwijderd
yep...Op woensdag 25 april 2001 00:33 schreef SIayer het volgende:
Ok wat voor fan raden jullie mij aan ?
Een standaard 80x80 of een 120x120.
Zou het veel uitmaken?
Maar dit werkt perfect (zie sign.)
DOEN DUS
EDIT
Oh ja, fan is 80mmx80mm
Zolang je koude lucht de kast in blaast, en warm lucht de kast uit, zal het de temp ten goede komen lijkt mij he...
Geen inspiratie
Verwijderd
Laat je ''m blazen, dan word de warmelucht van je cpu niet je kast uit geholpen, maar versprijd in je kast. Dus ook in tegengestelde richting van je air flow. Wat dus niet de bedoeling is.
Als je ''m laat zuigen.. Dus de lucht uit de kast helpen, zal dat de air flow minder beinvloeden. Zeker omdat bij Abit de CPU toch al hoog in de kast zit. Je zal nog steeds een optimale flow hebben. Van voor onder tot achter cpu hoogte. Maar ook tot boven de voeding.
Maar zoals andere al zeiden.. gewoon testen.
Suc6.
http://home.soneraplaza.nl/mw/prive/cdenhoorn
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Verwijderd
Maak je fan aan de buiten kant. Is meschien niet de mooiste oplossing, maar wel een degelijke. En mooier maken, daar kun je vast wel iets op verzinne.Op woensdag 25 april 2001 13:00 schreef SIayer het volgende:
Ja alleen probleempje met kast. Ik heb een hq08 Aopen. Die zijplaat moet je eraf schuiven. Dus dan zit altijd die fan in de weg en moet je die er zo opzetten dat je ''m er makkelijk af kan halen