De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
Zoek de jumpers op je moederbord op waarmee je je voltage kan instellen en zet deze op de juiste stand.
Heb je een boekje? Hier staat de juiste stand in.
Heb je geen boekje? geef dan je type mobo +merk even.
(wedden dat de search gaan roepen
te laat
een 486er dus
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Whoehahahaha wou je hem op 1Ghz laten draaien ofzoOp dinsdag 24 april 2001 23:21 schreef Storm2000 het volgende:
lach niet het is een compaq prolinea 4/33s
een 486er dus
Alle proemn in n drek
een neef van me is begonnen met overklokken op een 3-86 ofzo, maar dat was omdat de pc hem niet bijhield met typen
Geen inspiratie
Verwijderd
Het is de sport!!!!Op dinsdag 24 april 2001 23:26 schreef martijn12345 het volgende:
wat is het nut van het overklokken met zo''n ding ...
En iemand met een 486 is niet minder als iemand met een 1,33 Ghz AMD Athlon.
Welkom tweaker.
Verwijderd
zet em op een draaimolen, draait als de tierelier, en met een beetje mazzel dondert ie er nog vanaf ook nog..Op dinsdag 24 april 2001 23:26 schreef Storm2000 het volgende:
nee allen kijken of ik hem sneller kan laten draaien.het gaat om het idee:+
Verwijderd
In je Bios???Op dinsdag 24 april 2001 23:35 schreef Storm2000 het volgende:
ik ben in het de bios aan het kijken(dan druk je aan het begin toch F10 ofzo)en waar moet ik nu naar zoeken?
Kijk eens fysiek op je moederbord. Neee weet je wat zoek eens naar de manual van je moederbord.
Verwijderd
Tuurlijk...Op dinsdag 24 april 2001 23:26 schreef martijn12345 het volgende:
een neef van me is begonnen met overklokken op een 3-86 ofzo, maar dat was omdat de pc hem niet bijhield met typen( zegt ie zelf tenminste)
hmm die blablabla uitvoering kende ik nog nietcompaq prolinea blablabla 486er
zonder gein, ik zou het zo ook niet weten, info is what we need
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
ook geen jumpers om dat te doen. Dit komt voornamelijk omdat compaq zelf die mobo''s maakte en de bios ook.
daar heeft compaq nooit de intentie gehad om te gaan overklokken.
wil je dat wel doen moet je zwaar gaan volt modden en printbanen onderbreken of voltageregelaars met andere zenerdiodes aan gaan sturen (als ze dat zo doen op dat mobo).
leuk detail: het is het ontwikkelen van een eigen bios wat compaq vroeger groot heeft gemaakt...
mijn sys: zie sig.Op dinsdag 24 april 2001 23:30 schreef Storm2000 het volgende:
ja iedereen begint klein ik ben pas 16 en heb geen geld dus is het niet zo gek dat ik met een 486er begin.:P Toch??
ik ben ook pas 16
(ps: kep er wel ff een tijdje voor moeten werken.....)
Verwijderd
Verwijderd
Een goed begin om een tweaker te worden!Op dinsdag 24 april 2001 23:56 schreef tazitiz het volgende:
wil je dat wel doen moet je zwaar gaan volt modden en printbanen onderbreken of voltageregelaars met andere zenerdiodes aan gaan sturen (als ze dat zo doen op dat mobo).
whoehahahahaOp dinsdag 24 april 2001 23:26 schreef martijn12345 het volgende:
een neef van me is begonnen met overklokken op een 3-86 ofzo, maar dat was omdat de pc hem niet bijhield met typen( zegt ie zelf tenminste)
misschien had ie de typvertraging wat korter moeten zetten, gheh heh
laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs
( nou weet ik niet of het ook zo is bij 486 compaqs.. maar in ieder geval wel op die ouwe Pentium 75/100 gevallen) je moet gewoon ff op het moederbord gaan neuzen en lezen wat erop staat. wacht es... kijk ook eens op de binnenkant van de behuizing, daar staat meestal wel een uitleg waar de jumpertjes en schuifjes voor dienen.
aAarGhh
Helemaal gelijk!Op dinsdag 24 april 2001 23:28 schreef MrK het volgende:
[..]
Het is de sport!!!!
En iemand met een 486 is niet minder als iemand met een 1,33 Ghz AMD Athlon.
Welkom tweaker.
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
OOK IK BEN HET ER HELEMAAL MEE EENS!!Op woensdag 25 april 2001 10:49 schreef toastingnow het volgende:
[..]
Helemaal gelijk!
greetzzz
[mierenneukmode]Op dinsdag 24 april 2001 23:15 schreef Storm2000 het volgende:
ik ben dus pas een beginner maar hoe geef ik mijn prosessor dus meer stroom:? want dat begrijp ik ff niet:'(
spaaning kun je verhogen, stroom niet...
[/mierenneukmode]
if broken it is, fix it you should
ze begrepen het tochOp woensdag 25 april 2001 10:55 schreef elgringo het volgende:
[..]
[mierenneukmode]
spaaning kun je verhogen, stroom niet...
[/mierenneukmode]
Audi A8 W12 6.0
Werd best warm..........
Ja ja ja Nee !!
Jullie 1G systemen zijn voor jullie net zo veel waard als zijn 486 is voor hem.
Een 486 (algemeen) is aardig over te klokken, mijn router (486sx25 loopt nu op 75Mhz, en da''s wel 3x zo hoog !!! dat moet ik jullie nog zien doen met die mooie thunderbirds en zo).
Gewoon met google op internet zoeken naar informatie over je moederbord (als het goed is staat het op het bord zelf wat het is), en dan de bussnelheid omhoog. Hoger voltage is niet zo heel nodig hoor.
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Verwijderd
Iig welkom Storm2000.
Als je een 486 wil OCen, moet je ''t timing kristal vervangen. Das een blokje van ongeveer 1 bij 0.5 cm.
Je moet een kristal hebben met een hogere frequentie waarde. Niet te hoog, maar hoger.
K had zelf ooit eens een 486 DX/2 66 @ 78.nog wat. Werkte perfect.
Die kristallen kun je gewoon bij de elektro boer of conrad halen. Suc6.
Ps. Volgens mij kun je op 486 je Vcore niet eens verhogen...:?
Verwijderd
maar goed, bij een 486 kan je simpelweg via de bios niks instellen met voltage en multiplier/fsb..
dit gaat allemaal via het mobo.. als je goed kijkt staan de instellingen allemaal op het moederbord (meestal) ander moet ik je echt doorverwijzen naar het moederbord-boekje..
kan je nog niks vinden??? ga naar de sloop en koop een andere 486 voor een tientje..
Verwijderd
Volgens mij heb je niet heel het topic gelezen, of wel?Op woensdag 25 april 2001 11:01 schreef koffercomputer het volgende:
Waarom reageren jullie allemaal zo neerbuigend tegenover iemand met een 486 ?
Jullie 1G systemen zijn voor jullie net zo veel waard als zijn 486 is voor hem.
Als hij nu maar wat gegevens poste over zijn moederbord (meer als alleen de naam).
En idd je moet NIET met het voltage verhogen beginnen, dat moet pas als hij niet stabiel koopt.
dan zal hij toch nog de multiplier of fsb moeten verhogen. Kan ie dan beter doen met zijn huidige proc. Anders heet het geen overclocken meer.kan je nog niks vinden??? ga naar de sloop en koop een andere 486 voor een tientje..
Verder heb ik geen verstand van kristallen en zo. Dit is mijn eerste oc-systeem
Verwijderd
Een 386 is niet te overclockenOp dinsdag 24 april 2001 23:26 schreef martijn12345 het volgende:
Kom op zeg....