[BC3] hoe geef ik....

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik ben dus pas een beginner maar hoe geef ik mijn prosessor dus meer stroom:? want dat begrijp ik ff niet:'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

instellen in de bios, of zoeken met de search..knoppie staat bovenaan in dit scherm..

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

ooit es in ej bios gekeken ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

Goed,

Zoek de jumpers op je moederbord op waarmee je je voltage kan instellen en zet deze op de juiste stand.

Heb je een boekje? Hier staat de juiste stand in.

Heb je geen boekje? geef dan je type mobo +merk even.

(wedden dat de search gaan roepen :r )

edit:

te laat

• BC3 Victim
lach niet het is een compaq prolinea 4/33s
een 486er dus

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op dinsdag 24 april 2001 23:21 schreef Storm2000 het volgende:
lach niet het is een compaq prolinea 4/33s
een 486er dus
Whoehahahaha wou je hem op 1Ghz laten draaien ofzo >:)

Alle proemn in n drek

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

wat is het nut van het overklokken met zo''n ding ...

een neef van me is begonnen met overklokken op een 3-86 ofzo, maar dat was omdat de pc hem niet bijhield met typen :? ( zegt ie zelf tenminste)

Geen inspiratie

• BC3 Victim
nee allen kijken of ik hem sneller kan laten draaien. :) het gaat om het idee:+

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 23:26 schreef martijn12345 het volgende:
Het is de sport!!!!
En iemand met een 486 is niet minder als iemand met een 1,33 Ghz AMD Athlon.

Welkom tweaker.

• BC3 Victim
ja iedereen begint klein ik ben pas 16 en heb geen geld dus is het niet zo gek dat ik met een 486er begin.:P Toch??

Verwijderd

Maare, is het al gelukt?

• BC3 Victim
ik ben in het de bios aan het kijken(dan druk je aan het begin toch F10 ofzo)en waar moet ik nu naar zoeken?:?

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 23:26 schreef Storm2000 het volgende:
nee allen kijken of ik hem sneller kan laten draaien. :) het gaat om het idee:+
zet em op een draaimolen, draait als de tierelier, en met een beetje mazzel dondert ie er nog vanaf ook nog..

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 23:35 schreef Storm2000 het volgende:
ik ben in het de bios aan het kijken(dan druk je aan het begin toch F10 ofzo)en waar moet ik nu naar zoeken?:?
In je Bios???

Kijk eens fysiek op je moederbord. Neee weet je wat zoek eens naar de manual van je moederbord.

• BC3 Victim
dit klinkt misschien dom;( maar waar vindt ik die?

Verwijderd

Op welk gigantisch informatie netwerk zit je nu?

Verwijderd

een neef van me is begonnen met overklokken op een 3-86 ofzo, maar dat was omdat de pc hem niet bijhield met typen :? ( zegt ie zelf tenminste)
Tuurlijk... |:(

• BC3 Victim
Tweakers:9

Verwijderd

Nou laatste poging:

Geef eens wat meer info, we zijn niet helderziend.

• BC3 Victim
compaq prolinea blablabla 486er wil graag weten hoe ik meer stroom naar de prosessor krijg.maar ik weet maar heel weinig hierover omdat ik er eergister pas mee ben begonnen nog meer info?moet je ff vragen waarover.

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

compaq prolinea blablabla 486er
hmm die blablabla uitvoering kende ik nog niet :)
zonder gein, ik zou het zo ook niet weten, info is what we need

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• BC3 Victim
en jij hebt zeker al het geld van de wereld en daarbij ben ik pas begonnen (LEZEN}:O

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-06 22:25

tazitiz

dbprutser

Hejee die compaqjes 486-33 Mhz, met nog zo''m leuk kleurenlogoootje hebben GEEN bios instellingen om je volts hoger te zetten.

ook geen jumpers om dat te doen. Dit komt voornamelijk omdat compaq zelf die mobo''s maakte en de bios ook.

daar heeft compaq nooit de intentie gehad om te gaan overklokken.

wil je dat wel doen moet je zwaar gaan volt modden en printbanen onderbreken of voltageregelaars met andere zenerdiodes aan gaan sturen (als ze dat zo doen op dat mobo).

leuk detail: het is het ontwikkelen van een eigen bios wat compaq vroeger groot heeft gemaakt...

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Op dinsdag 24 april 2001 23:30 schreef Storm2000 het volgende:
ja iedereen begint klein ik ben pas 16 en heb geen geld dus is het niet zo gek dat ik met een 486er begin.:P Toch??
mijn sys: zie sig.

ik ben ook pas 16 ;)

(ps: kep er wel ff een tijdje voor moeten werken.....)

Verwijderd

Yeah, we willen wel maar we kunnen niet. Hier kan jij iets aan doen. Geef ons info-> info is what we need. Yeah.

• BC3 Victim
ok waarover:?

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 23:56 schreef tazitiz het volgende:

wil je dat wel doen moet je zwaar gaan volt modden en printbanen onderbreken of voltageregelaars met andere zenerdiodes aan gaan sturen (als ze dat zo doen op dat mobo).
Een goed begin om een tweaker te worden!

• BC3 Victim
Eeehhh schrijf maar wat ik moet doen of stuur ff een email ik ga nu weg heb morgen Schoolonderzoeken ben om 10 uur morgen weer present mzzl:Z

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 13:45

schizofreen

ik & jij

whoehahahaha :D
misschien had ie de typvertraging wat korter moeten zetten, gheh heh

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Vaak kun je die compaqs wel overklokken hoor, op het moederbord zit dan een blokje met schuifjes ( geen jumpers) die je op 1 of 0 ( on/off) kunt zetten. Op het moederbord zelf staat dan waar het voor dient. Je kunt dan de fsb vaak wel verhogen naar 66 of zo...
( nou weet ik niet of het ook zo is bij 486 compaqs.. maar in ieder geval wel op die ouwe Pentium 75/100 gevallen) je moet gewoon ff op het moederbord gaan neuzen en lezen wat erop staat. wacht es... kijk ook eens op de binnenkant van de behuizing, daar staat meestal wel een uitleg waar de jumpertjes en schuifjes voor dienen.

aAarGhh

• BC3 Victim
HEE lachen man een 486 overklokken!!!! is alleen al goed voor je ervaring!!! Ik zal ff wat info zoeken voor je over dat mobo van je dan kun je weer verder... Tot later

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Op dinsdag 24 april 2001 23:28 schreef MrK het volgende:

[..]

Het is de sport!!!!
En iemand met een 486 is niet minder als iemand met een 1,33 Ghz AMD Athlon.

Welkom tweaker.
Helemaal gelijk!

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• BC3 Victim
Op woensdag 25 april 2001 10:49 schreef toastingnow het volgende:

[..]

Helemaal gelijk!
OOK IK BEN HET ER HELEMAAL MEE EENS!!

greetzzz

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
Op dinsdag 24 april 2001 23:15 schreef Storm2000 het volgende:
ik ben dus pas een beginner maar hoe geef ik mijn prosessor dus meer stroom:? want dat begrijp ik ff niet:'(
[mierenneukmode]
spaaning kun je verhogen, stroom niet... :)
[/mierenneukmode]

if broken it is, fix it you should

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op woensdag 25 april 2001 10:55 schreef elgringo het volgende:

[..]

[mierenneukmode]
spaaning kun je verhogen, stroom niet... :)
[/mierenneukmode]
ze begrepen het toch :)

Audi A8 W12 6.0

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Ik heb een 486dx2 80 op 350mhz post bios gekregen dus alles is mogelijk...........

Werd best warm..........

Ja ja ja Nee !!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Waarom reageren jullie allemaal zo neerbuigend tegenover iemand met een 486 ?
Jullie 1G systemen zijn voor jullie net zo veel waard als zijn 486 is voor hem.
Een 486 (algemeen) is aardig over te klokken, mijn router (486sx25 loopt nu op 75Mhz, en da''s wel 3x zo hoog !!! dat moet ik jullie nog zien doen met die mooie thunderbirds en zo).

Gewoon met google op internet zoeken naar informatie over je moederbord (als het goed is staat het op het bord zelf wat het is), en dan de bussnelheid omhoog. Hoger voltage is niet zo heel nodig hoor.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Lekker topic dit maar ok. :(

Iig welkom Storm2000.

Als je een 486 wil OCen, moet je ''t timing kristal vervangen. Das een blokje van ongeveer 1 bij 0.5 cm.
Je moet een kristal hebben met een hogere frequentie waarde. Niet te hoog, maar hoger.

K had zelf ooit eens een 486 DX/2 66 @ 78.nog wat. Werkte perfect.

Die kristallen kun je gewoon bij de elektro boer of conrad halen. Suc6.

Ps. Volgens mij kun je op 486 je Vcore niet eens verhogen...:?:? iig, je hebt ''t niet nodig.

Verwijderd

mijn eerste systeem was een 8086... en die was ook overklokbaar :)

maar goed, bij een 486 kan je simpelweg via de bios niks instellen met voltage en multiplier/fsb..

dit gaat allemaal via het mobo.. als je goed kijkt staan de instellingen allemaal op het moederbord (meestal) ander moet ik je echt doorverwijzen naar het moederbord-boekje..

kan je nog niks vinden??? ga naar de sloop en koop een andere 486 voor een tientje..

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 11:01 schreef koffercomputer het volgende:
Waarom reageren jullie allemaal zo neerbuigend tegenover iemand met een 486 ?
Jullie 1G systemen zijn voor jullie net zo veel waard als zijn 486 is voor hem.
Volgens mij heb je niet heel het topic gelezen, of wel?

Als hij nu maar wat gegevens poste over zijn moederbord (meer als alleen de naam).

En idd je moet NIET met het voltage verhogen beginnen, dat moet pas als hij niet stabiel koopt.
kan je nog niks vinden??? ga naar de sloop en koop een andere 486 voor een tientje..
dan zal hij toch nog de multiplier of fsb moeten verhogen. Kan ie dan beter doen met zijn huidige proc. Anders heet het geen overclocken meer.

Verder heb ik geen verstand van kristallen en zo. Dit is mijn eerste oc-systeem :)

Verwijderd

Een 386 is niet te overclocken |:(
Kom op zeg....
Pagina: 1