[BC3] UDMA of IDE kabel??

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
YO nog ff een vragie ik heb voor mijn hd/cdrom een gewone IDE kabel, en een UDMA kabel, met dunnere aders, maakt het iets uit, voor de snelheid of ergens anders voor, welke kabel ik gebruik??
Grtz

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Kan ik hieruit opmaken dat niemand het antwoord weet??
AL 30 min geen rply nl.!!
Please reply!??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
UDMA is sneller dan IDE alleen je harde schijf en mobo moeten het ondersteunen.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31

DarkSide

theres no place like ::1

Toe maar he. kan nog geen half uur wachten.
in die tijd kan jij vast je antwoord vinden in de search.
Dus zoek ze he.
Mzzl

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Na, die UDMA kabel zal voor je HDD misschien wel wat uitmaken, maar voor je CD-ROM echt niet hoor.
Als je HDD en je MOBO het ondersteunen, is de UDMA wel wat sneller.

]-[enk..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• BC3 Victim
Ja mijn hd''s enzo draaien ook op UDMA maar maakt hetnog iets uit welke kabel ik gebruik??

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

DMA = direct memory access
zonder al te veel tussenkomst van je processor kan het ide apparaat gegevens wegschrijven naar het geheugen..dit kan behoorlijke snelheidswinsten opleveren..

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:59
"UDMA" kabel voor HD, IDE voor CD-rom

ze zijn allebei ide, de ene voor HD ATA66 of ATA100, de ander is ATA33 voor CD.

zoek maar even wat UDMA betekent ATA en IDE en EIDE etc etc

Verwijderd

Ik wil niet zeuren hoor maar waarom vraag je dit op DOC en niet gewoon in HA
Pagina: 1