[BC3] Oc-shop neon best wel duur.

Pagina: 1
Acties:

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:00
Ik was toevallig wat aan het rondsnuffelen op die site, zie ik plotseling dat ze daar neon lampies hebben. :) :) kijk ik verder en zie ik dat die dingen Fl 117.00 kosten! Is dat niet een beetje duur als "Stuud&Bruin" (dacht ik) het voor 35 gulden inclusief verzenden kan leveren? Alleen was dat een CCFL buisje, toch? Maar wat is het verschil? Kan iemand mij een reden geven waarom ik beter een lampje bij de oc-shop kan bestellen ipv bij Stuud&Bruin?

Y'24

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb gehoord dat het aantal watg dat die dingen gebruiken verschillend is. Maar als ja naar het prijsverschil kijkt kun je er beter een tweede voeding inzetten en er nog wat extra fans aanzetten :) :) :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Bij stuud&Bruin koop je een neon, en dan krijg je gewoon een "neon"
Als je bij ocshop een neon-Kit koopt dan krijg je een neon + bevestigingsmateriaal. De neon kun je dan ook zo in je voeding pluggen, terwijl je bij een gewone neon iets aan het kabeltje moet gaan veranderen e.d.
Dit is eigenlijk meer iets voor de non-tweakers. (toch wel vaag, want zijn noemen zich een tweakers-shop)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
bevestigingsmateriaal is waarschijnlijk dubbelzijdig plakband, om daar nou 90 piek meer voor te betalen...

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• RvV
Verder maakt het niet uit met de levensduur van de buis en de hoeveelheid licht?

Y'24

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

mjah, nix slecht over oc-shop.nl normaalgesproke, maar 117 gulde voor un neon lampie??!?!??!, |:(
Is ut ze helemaal in hun bol geslage :? :(

edit:

4 typo vandaag, damn! :+

I see dead pixels...

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:28

Epsilon

zal wel minder warmte produceren of zo
zal wel wat meer aan de hand zijn als alleen een "kit"

• P5ycho
  • Laatst online: 23:26
loop de halfords binnen, zelfs daar hebben ze al neon... (van www.autostyle.nl)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Hielko
  • Laatst online: 22:34
CCFL is beter dan Neon :).

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 20:28 schreef iefje het volgende:
Bij stuud&Bruin koop je een neon, en dan krijg je gewoon een "neon"
Als je bij ocshop een neon-Kit koopt dan krijg je een neon + bevestigingsmateriaal. De neon kun je dan ook zo in je voeding pluggen, terwijl je bij een gewone neon iets aan het kabeltje moet gaan veranderen e.d.
Dit is eigenlijk meer iets voor de non-tweakers. (toch wel vaag, want zijn noemen zich een tweakers-shop)
Bij Stuutenbruin is het 35 Piek voor CCFL Neon lamp (dus beter koeler en efficiënter) inc. een adapter/transformatortje voor het inpluggen van een Molex connectortje. Eerst ff opzoeken voordat je iets begint te blaten!

EN OC-Shop is idd altijd erg duur. Er zijn veel winkels waar sommige onderdelen goedkoper te krijgen zijn.

• delyver
  • Laatst online: 24-08-2025
ocshop is te duur

sb ruled

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Zie hier

Vanaf 25-04-01 zullen er ook complete case-mod kits (window kit + neon) voor een zeer scherpe prijs aangeboden worden. "OC-Shop"

• delyver
Op dinsdag 24 april 2001 22:14 schreef schumache het volgende:
Zie hier

Vanaf 25-04-01 zullen er ook complete case-mod kits (window kit + neon) voor een zeer scherpe prijs aangeboden worden. "OC-Shop"
dus?

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 22:15 schreef delyver het volgende:

[..]

dus?
ff 1 dag w88

Verwijderd

Oc-shop maakt gebruik van de rage, en houd alle prijzen hoog, andere winkels die niet primair op tweakers draaien, hebben dan ook wat lagere prijzen

• delyver
Op dinsdag 24 april 2001 22:19 schreef schumache het volgende:

[..]

ff 1 dag w88
oh zo :)

algemeen:
wie koopt er nu daar een complete kit, dan ben je ook geen twieker :(

Audi A8 W12 6.0

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 14:17

Talon

Booooom !

Wat je zelfs kan doen is een neon-kitje met window kopen bij regenboog ...
dan zit je maar tegen 100 piek aan te kijken ...
lijkt me een prima deal ...

Verwijderd

ff voor P5ycho
die zogenaamde neons van autostyle zijn geen neons het zijn ordineare plastic tubes
2 x met aan de uiteindes blauwe ledjes

ik heb zo een zogenaamde neonkit gekocht voor 80 piek en ik heb hem na 1 dag weer terug gebracht ,want dit is geen neon
ik heb de autostyle.nl inmiddels ook al gemaild want dit is niet ok .het hele zooitje is nog geen 10 gld waard
en het is geen neon maar led
zelfs de licht opbrengst lijkt nergens op
:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:29

Flexx

This side up

Stuud&Bruin Neon is een Neon+transformator. Die je gewoon aan de 12 volt Molex van je voeding kan zetten.

Ik heb heb vorige week erin gezet ziet er best mooi uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~flexx/Neon5.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.insane-hq.org/~flexx/Neon4.jpg

PS. Let niet op de rommel, kast is te klein.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
AAAAAAAAAAARGH,

OK.

Die buizen van de OC shop zijn ECHTE neonbuizen, gasgevuld, netjes 2 electrodes aan de zijkant en enkele Kilovoltjes erop...

Die CCFL''s van stuud&grijs zijn GEEN neon maar berusten op een heel ander principe, die van de TL

Dit is netzoiets als appels met peren vergelijken, allebei lekker (= veel licht enz) maar totaal verschillend

• speedfreak_be
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 13:12
Het is idd appelen met peren vergelijken, maar toch willen we beide voor dezelfde doeleinden gebruiken, dus daarom moeten we ze vergelijken.

Ik heb nu 4 CCFL lampen en dat kost dus net hetzelfde als 1 echte neonlamp. Dus daar heb je al 1 voordeel van CCFL, CCFL is pakken goedkoper. 2de voordeel is dat zo''n CCFL lampje maar 3mm dik is, dus neemt niet veel plaats in. 3de voordeel is dat ze verkrijgbaar zijn in 2 lengtes, nl. 10cm en 30 cm, dus je kan ze wel altijd kwijt. 4de voordeel is dat ze naargelang hun grootte/lengte veel meer licht geven en kouder blijven dan een echte neon.

Er zijn natuurlijk ook nadelen,
1ste is dat ze nogal breekbaar zijn, dus je moet ze goed bevestigen, want laat ze van 5cm hoogte vallen en je hebt grote kans dat ze stuk zijn.
2de is dat externe voedinkje, dat vormt 12V om naar ong. 1000V en dat ding is gewoon bloot, raak het aan en je bent direct wakker :p Het is niet gevaarlijk, maar niet aangenaam. en dat ding is eigenlijk te groot als je naar de grootte van de lamp kijkt, maar je kan het wel verstoppen.

En dan nog 1 ding dat ik niet weet, maar dat wel in de 1 of de andere zijn voordeel zal vallen is het stroomverbruik. Ik weet niet welke minder verbruikt, misschien iemand anders hierover?

Dus nu is het aan jou om uit te maken wat voor jou het beste is.

Speed is nothing without control, but who cares

• RvV
2,4 watt verbuikte het 10cm ccfl lampie dacht ik. Verder blijft het redelijk koel. Volgens mij staat er nog wel meer dan 1000V op, want de multimeter snapte het niet meer zo goed. :)

Y'24

Verwijderd

Uh ik heb bij mijnes zo''n kassie die alles op 12 volt doet. Of hebben jullie het ergens anders over? :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 04 mei 2001 18:56 schreef iFc-Freaky het volgende:
Uh ik heb bij mijnes zo''n kassie die alles op 12 volt doet. Of hebben jullie het ergens anders over? :)
Die 1000 V is de spanning tussen dat kassie en het lampie zelf...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Ik wil volgende week naar Assen gaan om 2 CCFL lampjes op te halen. F 30,- per stuk compleet.

Greetz
Pagina: 1