Het is idd appelen met peren vergelijken, maar toch willen we beide voor dezelfde doeleinden gebruiken, dus daarom moeten we ze vergelijken.
Ik heb nu 4 CCFL lampen en dat kost dus net hetzelfde als 1 echte neonlamp. Dus daar heb je al 1 voordeel van CCFL, CCFL is pakken goedkoper. 2de voordeel is dat zo''n CCFL lampje maar 3mm dik is, dus neemt niet veel plaats in. 3de voordeel is dat ze verkrijgbaar zijn in 2 lengtes, nl. 10cm en 30 cm, dus je kan ze wel altijd kwijt. 4de voordeel is dat ze naargelang hun grootte/lengte veel meer licht geven en kouder blijven dan een echte neon.
Er zijn natuurlijk ook nadelen,
1ste is dat ze nogal breekbaar zijn, dus je moet ze goed bevestigen, want laat ze van 5cm hoogte vallen en je hebt grote kans dat ze stuk zijn.
2de is dat externe voedinkje, dat vormt 12V om naar ong. 1000V en dat ding is gewoon bloot, raak het aan en je bent direct wakker

Het is niet gevaarlijk, maar niet aangenaam. en dat ding is eigenlijk te groot als je naar de grootte van de lamp kijkt, maar je kan het wel verstoppen.
En dan nog 1 ding dat ik niet weet, maar dat wel in de 1 of de andere zijn voordeel zal vallen is het stroomverbruik. Ik weet niet welke minder verbruikt, misschien iemand anders hierover?
Dus nu is het aan jou om uit te maken wat voor jou het beste is.