[BC3] A7V volt. Mod. welke klopt nu ?

Pagina: 1
Acties:

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb een nieuwe koeler besteld, en hoop dat deze zo goed gaat koelen, dat ik zelfs een hoger volt als 1,85 zou kunnen gebruiken. Dus ik ben eens even gaan zoeken naar Volt. mod. reviews.

ik heb er nu 2, alleen het vreemde is dat ze alle 2 andere punten verbinden. Welke klopt nu ???

link 1 : http://www.ocinside.de/index_e.html

link 2 :http://www6.tomshardware.com/howto/00q3/000928/asusa7v-03.html

Geen inspiratie

Verwijderd

Die van Ome Tom doet het iig.

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik lees net in een aantal topics dat er nogal wat dingetjes loskomen als je niet oplet :( heb ik minder zin in.

Zeg nou eens eerlijk, iedereen die zo''n mod heeft gedaan, is het moeilijk ? Moet je er echt flinke soldeer ervaring voor hebben ?
Of is het iets wat iedereen wel lukt als je gewoon rustig en zorgvuldig tewerk gaat ?

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
kick

Geen inspiratie

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
deze valt wel mee

alleen is redelijk klein en dus redelijk moeilijk, maar je hebt maar twee keer te solderen,

je moet natuurlijk een kleine bout gebruiken en geen grote dat wil niet :)

Audi A8 W12 6.0

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
moet je erg opletten met die dingetjes die er nog al eens afvallen (transistoren ofzo...) Of komen die normaal gesproken niet los ?

Welke tekening klopt nu ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Nee, het is absoluut niet moeilijk.
En van dingen die d''r afvallen, heb k nog nooit gehoord. Je moet natuurlijk ook niet alles gaan los zitten maken. :)

De HowTo van Ome Tom klopt 100%.
Maar dat had k al gezegt.

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09

reiker

dan jij!

als je heel zeker van je zaak wilt zijn moet je eerst analyseren met wat voor soldeer de prut om je werk-plekje heen is vastgezet, de smelttemperatuur opzoeken en dan een soldeerbout met regelbare temperatuur kopen en dan iets eronder gaan zitten... ;)

even zonder gekheid: ik zou er heel erg mee oppassen. vooral omdat een a7v nou niet direct een bordje is waarvan je denkt nah, ik koop wel een nieuwe. misschien ligt het aan mij, ik mag graag knutselen tenzij het goed fout kan gaan :7

Zo gezegd, zo gedaan.

• Selfdefence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik heb de mod gedaan zoals beschreven op tomshardware. Echt moeilijk was het niet, je hebt alleen een vaste hand nodig.

Vertin eerst de draden van de weerstand. Houdt deze met behulp van een punttang tegen het soldeereilandje op het MB en verwarm dan alleen de draad van de weerstand met je soldeerbout. Op deze manier blijven al die SMD dingetjes zitten waar ze horen.

Succes

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ok bedankt voor de tips.
Ik ga dus maar die van ome tom proberen ( had ut kunnen weten, goede ouwe ome tom ;) )
Ik ga morgen maar eens kijken voor een soldeerbout, moet toch een paar winkels af voor dremel/zelfde dingen met andere naam en goedkoper.

Geen inspiratie

Verwijderd

probeer eens bison electro, zou in theory ook moeten werken, en vertel of het werkt ;)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Als je het niet erg vind ga ik eerst maar eens met de soldeerbout aan de gang....

Geen inspiratie

Verwijderd

Op woensdag 25 april 2001 08:55 schreef Hiro Shima het volgende:
probeer eens bison electro, zou in theory ook moeten werken, en vertel of het werkt ;)
:?:?

Hoe wil je dat doen? Zilver spul ipv solderen? Gaat niet lukken. Je kunt geen weerstanden aan een printplaat maken met dat spul.

Verwijderd

Pas wel op. Helemaal supermakkelijk is ''t niet. Ik sloopte ook mijn VRM module, en ik heb toch aardig wat soldeerervaring (in ieder geval genoeg om m''n bord weer te kunnen repareren). Maarja, bij mij was dan ook het probleem dat een condensatortje van de fabriek uit er niet goed opzat, en dus meteen afbrak.

Owja, en als je toch bezig bent: monteer dan ook gelijk de 2 150 Ohm weerstandjes die je nodig hebt om de onboard Promise UDMA100 controller als RAID-0 controller te gebruiken :)

Verwijderd

om m als Raid te gebruiken heb je tegenwoordig ook al gehackte biosjes :P

use de search maar ff, heb geen zin om t op te zoeken ;)

Verwijderd

Yup, maar die gehackte biosjes hebben zo hun nadelen, die de 2-weerstanden methode niet heeft. Zo kun je bijv. niet een verse W2K installeren met een gehackt bios.

Maargoed, genoeg nu, dit word een beetje offtopic zo.
Pagina: 1