Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BC3] LCD schema vragen

Pagina: 1
Acties:

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
(jaja, ik heb de andere lcd topics doorgelezen >:))

Ik hoop binnenkort ook m''n lcd''tje (seiko L2014) binnen te krijgen en zit momenteel te bedenken hoe ik ''m ga aansluiten ...

Die 2 potmetertjes (als ik verkeerde termen gebruik, flame me niet ... ik ben geen electricien), die zijn voor het instellen van het contrast van het display; die zal ongetwijfeld heel handig zijn, maar hoe vaak zit je eraan in de praktijk; is het gewoon 1 keer instellen en dan nooit meer aanraken? (in dat geval hoef ik die dingen niet door te trekken naar mijn fanbus)

Heeft het enig nu om met een switch de backlight uit te zetten (of praat ik nu onzin), of is een ''powerknop'' om je hele display uit te zetten handiger?

Zijn er beperkingen aan de lengte van de draden (het gaat mij om de lengte van de lpt-kabel ... of beginnen de problemen pas na een paar meter?

PS ik kan op de site van Seiko mijn diplaytje niet vinden (L2014); is dit hetzelfde model als de 2034?

edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.eio.com/lcd2014.gif
ik ga van dit schematje uit ... maar volgens mij heeft het niet zoveel met het schematje te maken ...

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-11 18:29

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

plaats het schema even waar je het over hebt, er zijn ondertussen zoveel schema''s de ronde gepaseerd, zou niet weten welke je nu bedoeld...

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 15:24

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op dinsdag 24 april 2001 16:21 schreef Kroetsjov het volgende:
(jaja, ik heb de andere lcd topics doorgelezen >:))

Ik hoop binnenkort ook m''n lcd''tje (seiko L2014) binnen te krijgen en zit momenteel te bedenken hoe ik ''m ga aansluiten ...

Die 2 potmetertjes (als ik verkeerde termen gebruik, flame me niet ... ik ben geen electricien), die zijn voor het instellen van het contrast van het display;
Jah die zijn voor het contrast en de felheid van de backlight.
die zal ongetwijfeld heel handig zijn, maar hoe vaak zit je eraan in de praktijk; is het gewoon 1 keer instellen en dan nooit meer aanraken? (in dat geval hoef ik die dingen niet door te trekken naar mijn fanbus)
Dat is je eigen keus, ik heb ze nu nog los hangen, mara ik gaat er knopjes op maken.
Heeft het enig nu om met een switch de backlight uit te zetten (of praat ik nu onzin), of is een ''powerknop'' om je hele display uit te zetten handiger?
Waarom zou je hem uit doen¿
En als je de backlight uitdoet gaat je display niet uit hoor...
Zijn er beperkingen aan de lengte van de draden (het gaat mij om de lengte van de lpt-kabel ... of beginnen de problemen pas na een paar meter?
Welke kabel bedoel je, de printerkabel¿
Volgens mij maakt dat niet zo heel erg veel uit hoor.

edit:

[afbeelding]
ik ga van dit schematje uit ... maar volgens mij heeft het niet zoveel met het schematje te maken ...

[/quote]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Dat is je eigen keus, ik heb ze nu nog los hangen, mara ik gaat er knopjes op maken.
ik zal proberen iets specifieker te zijn :)
wat ik bedoelde is: hoe vaak stel je in de praktijk de intensiteit bij ... (als het 1malig instellen is; dan hoeven die draaiknoppies niet makkelijk bereikbaar te zijn en laat ik ze bij m''n lcd-display; als je wel vaak moet veranderen; dan is ''t wel irri als je elke keer je case moet openmaken ...

[onzin dus]
Heeft het enig nu om met een switch de backlight uit te zetten (of praat ik nu onzin)
[/onzin dus]

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 15:24

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op dinsdag 24 april 2001 19:19 schreef Kroetsjov het volgende:

[..]

ik zal proberen iets specifieker te zijn :)
wat ik bedoelde is: hoe vaak stel je in de praktijk de intensiteit bij ... (als het 1malig instellen is; dan hoeven die draaiknoppies niet makkelijk bereikbaar te zijn en laat ik ze bij m''n lcd-display; als je wel vaak moet veranderen; dan is ''t wel irri als je elke keer je case moet openmaken ...
Ik heb hem 1 keer ingesteld en daarna op dezelfde waarde gelaten, maar ik hem dit LCDtje in me kast gemaakt.
Ik ga me andere LCD los maken, en daarbij verwacht ik dat ik wel redelijk vaak het contrast enz aanpas.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/