[BC3] ATA-100 kabels ''rounden'' ?

Pagina: 1
Acties:

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
ik wil mijn ATA-100 kabels ff rounden, maar ik heb wel eens geruchten gehoord dat dat (itt ata-33) wel eens storing kan veroorzaken.. ??

iemand hier ervaring mee ?

Have a wheelie good weekend!

Verwijderd

Ik heb er 1 kabel mee verneukt.. Is fucking moeilijk die dunnen adertjes...
Ik zou er niet aan beginnen......

• FragDaddy
  • Nu online
hey wat leuk. iemand die MIJ op de search wijst :?

*proest*

d8 je dat ik dat nog niet gedaan had ofzo ? dan mag je mij ff gaan vertellen WAAR het staat dat je die kabels zonder problemen kun rounden.. :P

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Op dinsdag 24 april 2001 16:47 schreef FragDaddy het volgende:

*proest*
Ben jij zo speciaal dan?

• FragDaddy
  • Nu online
nope. maar ik ben nog nooit op search gewezen

(misschien omdat ik eerst zoek :? ik probeer zo min mogelijk ''onzin'' te posten.. maargoed dat gaat weer heel ergens anders over :))

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 16:49 schreef Phreak het volgende:

[..]

Ben jij zo speciaal dan?
Blijkbaar...

Maar hij zal de search al wel gebruikt hebben. Dus is het wel logisch dat ie dit zegt.
Ik vind het spontaan roepen van Search (en evt. SLOTJE) altijd een beetje voorbarig.
edit:

Weer net te laat...

• FragDaddy
  • Nu online
Maar hij zal de search al wel gebruikt hebben. Dus is het wel logisch dat ie dit zegt.
Ik vind het spontaan roepen van Search (en evt. SLOTJE) altijd een beetje voorbarig.
Amen.

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 11:42
Ondertussen weet hij (en ik eveneens) het nog niet |:(

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

Verwijderd

Ik heb ata 100 en ata 33 per ding geripped... en werkt prima... ziet er goed uit, spywrap eromheen *(hoe het ook mag heten )* en ja werkt...

Geen problemen @ hier, is een leuke klus als je je verveelt... is namelijk wel ff een uurtje werk met zo`n ata 100 en ata 33 allebei...

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:35
Op dinsdag 24 april 2001 16:52 schreef FragDaddy het volgende:
nope. maar ik ben nog nooit op search gewezen

(misschien omdat ik eerst zoek :? ik probeer zo min mogelijk ''onzin'' te posten.. maargoed dat gaat weer heel ergens anders over :))
Ok, sta je in het vervolg te boek als iemand die altijd searched voordat hij post.
Misschien had je dat er bij kunnen zetten? :)

• Crashcat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 02:44
Die kabels rounden is ook best wel moeilijk, maar je kan ze kant en klaar verkrijgen bij Oc-shop
Heb zelf een bigtower met twee cd-romspelers en het past net.

Verwijderd

ATA 33 is binne 10min gedaan. Maar ATA100 zijn mij net iets te dunne draadjes.

K heb ook wel eens gelezen dat je dan meer storing krijg. Omdat de GROUND draden niet meer precies zitten of zo iets.

Verwijderd

ik heb ooit mijn ata 66/100 kabels rond gemaakt dat ging wel goed hoor gewoon per 5 oid doen. Nu heb ik die kabels van ocshop gekocht omdat ze gewoon wat langer zijn.

Trouwens werken ata 100 kabels ook gewoon voor cdroms?

• FragDaddy
  • Nu online
sorry Phreak.. ik zal de volgende keer wat duidelijk zijn in mijn post ;)

en drLiter bedankt voor je reply.. ik ga vanavond meteen aan het klussen..

verder weet ik uit ervaring dat ATA-66 en 100 kabels prima werken voor cdromspelers en heb ik gehoord dat als je je brander op een losse fasttrack controller aansluit (ata-66 of 100) dat de controller dan bijna geen cpubelasting geeft bij cdfikken, en dat je brander dan bijna burnproof is.. maar of dat ook echt werkt ? geen idee :)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

dat van die overtalk (de draadjes communicere met elkaar) is onzin, ik hep ut zelluf oowk gedaan.
Gwoon met un stanley mes en un bietje oitkijke per 6 draadjes ofzow snijen, boveop elkaar legge en tape erom (ofzow) ik hep oowk nog tie-wrapjes aan de uiteinden...
Vrij makkelijk dus :)
Suck6 ermeej

I see dead pixels...

Verwijderd

Je kan em beter in het midden snijden, en dan de rest... uit elkaar ''trekken'' snijden dan glij je snel over op andere draadjes....

Is wel ff opletten, is niet zo van... ff een biertje en een avond draadjes trekken :9

Verwijderd

zou je niet gewoon die adertjes per 2 kunnen snijden (signaal + mantel/ground o.i.d.) en daar dan folie omheen wikkelen??
Doen fabrikanten toch ook wel es bij kabels??
Lijkt me wel goed om zo overspraak tegen te gaan.

grtz, Wouter

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 16:47 schreef FragDaddy het volgende:

*proest*

d8 je dat ik dat nog niet gedaan had ofzo ? dan mag je mij ff gaan vertellen WAAR het staat dat je die kabels zonder problemen kun rounden.. :P
HOOGMOED!!! KILL, KILL, KILL!!! >:)

Verwijderd

Als je de search gebruikt had had je kunnen lezen dat er veel mensen voor jou zulke kabels geround hebben! M.a.w. je KUNT ze zonder probleem rounden! Of het lukt hangt natuurlijk van jou kundigheid en precisie af!

• FragDaddy
  • Nu online
mh. ik heb toch ECHT uitgebreid gezocht en kon NIET vinden dat mensen succesvol met ATA-100 kabels die ''geround'' waren werken...

het snijden is het probleem niet zo, maar werkt het daarna nog foutloos ? dat antwoord heb ik inmiddels in dit topic beantwoord gekregen, maar stond niet in de search.. :(

enne. een beetje hoogmoed mag toch wel ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Nou ik stond nou precies hetzelfde te denken. Ik zit op een mts elektro en daar hebben we juist geleerd dat er niet voor nix een aarde draad tussen zit. Volgens moi moet het wel langszamer gaan. De aarde zit er trouwens tussen om overspraak tussen de aders onderling te voorkomen. Kan iemand anders iets posten met het verschil in snelheid tussen een niet gerounde en een wel gerounde kabel bv met sisoft sandra ofzo.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Chiron
  • Laatst online: 23-08 21:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ik heb ze gewoon gevouwen in de lengte, spiral wrap eromheen en klaar 8-)

snap niet wat mensen moeilijk gaan doen met mesjes, bovendien verneuk je je kabels er ook nog eens mee als het mis gaat |:(

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op dinsdag 24 april 2001 20:43 schreef Ener-G het volgende:
ik heb ze gewoon gevouwen in de lengte, spiral wrap eromheen en klaar 8-)

snap niet wat mensen moeilijk gaan doen met mesjes, bovendien verneuk je je kabels er ook nog eens mee als het mis gaat |:(
Ik heb ook zoiets gedaan, ik heb kabels in de lengte rond een pen gewikkeld. Drie tyreps erom en toen voorzichtig zonder pen aangetrokken, toen van die spiraal rommel er omheen en steeds het tyrepje wat je tegenkomt wegknippen.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Ik heb laats ook nog ff snel voor een casemod cables geround inc. ata100 kabel.

Gewoon om de zoveel draadjes klein sneetje en om de zoveel cm een ty-repie :P

Pas wel op want de kabels worden iets kleiner dat was voor deze casemod (HQ-08) niet zo kewl :(

En op tweakers stond ooit is een link waar ze hebben gebencht en er was geen verschil bij mij ook niet btw.

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 14:17

Talon

Booooom !

Ik heb die ATA-100 kabels ook geround ...
niks aan de hand ..
Ik heb express even twee hd''s in me systeem gehangen en even wat filmpjes van de ene naar de andere schijf geschoven om te checken of daar nog wat aan data verloren ging ...
Na vijf! uur filmpjes kijken nog niks gemerkt ...
dusse ......als het werkt ....werkt het ... 8-)

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 18:49
Precies, echt geen probleem. Kheb ze zelf per 3 gestript en snelheid is goed. Getest met proggie wat bij mijn Studio DC10 kaartje zat. Gewoon doen. Is de moeite waard!

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Dan ga ik ook maar aan de slag!

Dat rounden is wel vet, maar tot nu toe heeft alleen mijn floppy kabel de eer mogen hebben.

Verwijderd

zou je niet ATA33 kabels kunnen gebruiken voor ATA66/100 als je om elke ader folie doet?? :P :?

• Chiron
  • Laatst online: 23-08 21:58

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Op dinsdag 24 april 2001 20:57 schreef mrknowitall het volgende:

[..]

Ik heb ook zoiets gedaan, ik heb kabels in de lengte rond een pen gewikkeld. Drie tyreps erom en toen voorzichtig zonder pen aangetrokken, toen van die spiraal rommel er omheen en steeds het tyrepje wat je tegenkomt wegknippen.
mwah ik heb ze gewoon dubbelgevouwen in de lengte (die gedeeltes tussen de stekkers) en daarna nog een keer, wordt ongeveer 1cm breed en daar kan je dan tie-wraps of spiral-wrap of tape ofzo omheen doen
en als ik die kabels niet meer nodig heb haal ik de spiral-wrap eraf vouw ze weer recht en tadaa gewone ide-kabels, dat hoef je met snijden niet te proberen want dan heb je spaghetti >:)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Hoezo zou dat dan misgaan??? je kunt roundede ata66 kabels kopen in amerika.... dat is dan gewoon bij elkaar gepropt. Dat zijn toch gewoon een heleboel draadjes allemaal in een apart plastic omhulsel dus die draadjes hebbe toch niks met elkaar te makne...... hoezo zo moeilijk doen....
Pagina: 1