Ik heb m''n dremel voor Fl. 200,- gekocht (inc 40 acc) bij een ijzerhandel in groningen (hink en nieboer). ''t ding is traploos in te stellen van 10k tot 33k. Hiervoor heb ik een kinzo gehad, maar aangezien ik het ding best vaak gebruikte (ze zijn gewoon verdomde handig) heb ik nu maar ''een echte'' gekocht.
Om eerlijk te zijn.. koop een dremel. Die kinzo die ik had sloeg continu vast en had duidelijk ''power'' te weinig. Daar heeft die dremel absoluut geen last van.
mbt. het slijten van de schijfjes.. Met 1 schijfje kan ik ongeveer 2 8cm gaten slijpen. Tip: koop wel de echte dremel schijfjes, en dan de dikke variant.
Zoals altijd.. een dremel is duur, maar dat is echt niet alleen vanwege het merk. Ik zou eerst zo''n 60 piek kinzootje kopen en daarbij wel alvast dremel accesoires. Bevalt het en blijkt dat je het ding vaak gebruikt, dan is het het geld echt waard.
Coole add-ons voor dremels (teveel om op te noemen): flexibele hals, kolomboortje (_erg cool_), bovenvrees, enz. qua kosten valt het allemaal nog wel mee, een bovenvrees kost je ca. 50-70 gulden. Daarin schuilt dan ook het grootste verschil tussen een dremel en een kinzo. Met een dremel (en een bom duiten) maak je zo een complete mini-metaal/houtwerkplaats.
Maar goed, genoeg reclame
/off topic:
Spelling/taalfouten vind ik wel meetellen, maar het gaat vnl. om de inhoud wat mij betreft.
/edit:
Die makro aanbieding is niet duur, temeer daar het de versie met koffertje en handige accesoire-houder betreft. Prijs is wel ex. btw...
/edit2:
Proxxon heb ik geen ervaringen mee, maar dremel is zeker geen prutsmerk. Het staat niet voor niets bekend als ''de enige juiste keuze''. Het apparaat voelt stevig aan, ligt lekker in de hand, heeft voldoende vermogen en is goed uitgebalanceerd.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen