Toon posts:

[BC3] lasers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers ik krijg nu een soort van idee voor een casemod. Ik had het idee om een raam aan de zijkant te maken en in plaats van een neonlicht lasers te gebruiken.
Wat ik dan wil is een laser die als het ware heen in weer schiet in de kast. Wat vinden jullie daarvan?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Heb ik ook aan zitten denken: Je hebt van die "Laser-Crabs" die figuurtjes etc. kunnen tekenen... Mijn idee was om een mat raam te maken en dan die figuurtjes van binnen uit op het raam projecteren...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-08 09:19
Een laserstraal kan je niet zien. De straal is zo gefocusd dat je die alleen ziet als ie:
- OF direct in je oog schijnt (waarna je vrijwel direct blind bent :) )
- OF ergens diffuus wordt gereflecteerd.

Het is me nog behoorlijk onduidelijk hoe je het precies wilt doen. Misschien wat plaatjes/schetsen :?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Gewoon lekker verder overclocken, dan zorgt de rook die vrijkomt wel ervoor dat je de laserstraal wel ziet :)

Verwijderd

en dat word HEET in je kast, die laser moet wel ge genereerd worden

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 24 april 2001 11:24 schreef GarBaGe het volgende:
Een laserstraal kan je niet zien. De straal is zo gefocusd dat je die alleen ziet als ie:
- OF direct in je oog schijnt (waarna je vrijwel direct blind bent :) )
- OF ergens diffuus wordt gereflecteerd.

Het is me nog behoorlijk onduidelijk hoe je het precies wilt doen. Misschien wat plaatjes/schetsen :?
Daarom zat ik ook aan mat plexi te denken...:7

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Op dinsdag 24 april 2001 11:31 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Daarom zat ik ook aan mat plexi te denken...:7
Moet goed gaan met mat plexi.. Verder kun je gewoon zo''n laserpen ofzo gebruiken.. Ben je ook meteen veel gevaar kwijt. Van zo''n ding word je namelijk niet meteen blind..

Ik ben alleen wel benieuwd of de straal nog krachtig genoeg is als je zo''n laserpen met van die figuurtjes gebruikt..

Verwijderd

Klasse 1 laser(-bevattend apparaat): deze kan geen kwaad voor huid/oger ongeacht de duur dat je ernaar kijkt.

Klasse 2 laser: weet ik niet meer

Klasse 3A: bij per ongeluk contact tussen de laserstraal en je oog is de oogreactie snel genoeg om beschadiging te voorkomen. Laserstraal is niet schadelijk voor de huid

Klasse 3B: het laserlicht kan bij direct contact met het oog meteen schade aanbrenden. Ook reflecties van het licht kunnen schadelijk zijn. Geen gevaar voor de huid.

Klasse 4: zowel het laserlicht als reflecties kunnen meteen schade aanbrengen aan de huid of ogen.

Op alle laserapparaten MOET de klasse vermeld zijn. Dus als er op jouw CD speler ''class 1 laser device'' staat, dan betekent dat niet dat je er een eersteklas laser in hebt zitten. Nu kun je dus zelf bepalen hoe gevaarlijk het is.

Owja, mijn 2mW Helium-Neon laser is klasse 3B. ''t is maar dat je het weet.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op dinsdag 24 april 2001 13:39 schreef DaBit het volgende:
Owja, mijn 2mW Helium-Neon laser is klasse 3B. ''t is maar dat je het weet.
waar gebruik je dat ding voor dan?

Audi A8 W12 6.0

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
hmmz toch wel sterke laserpen die ik heb dan die is klasse 3b (en klein ook nog geen 10cm groot) >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ja , je brengt me op ideen, ik heb een keer een jochie gezien en die had een superklein pennetje waar hij andere logotjes voor kon zetten, als je dit nu op de plexi projecteerd :9~

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1