Toon posts:

[BC3] Temperatuur Celeron (Slot-1)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik zag net die topic over 65 graden. dus laak het ook maar even vragen.

(ik weet niet of dit al eens gevraagd is maar goed ;)

Intro:
Ik heb een Celeron 300A@450MHz (Slot-1)
Nu heb ik een Abit BH6 mobo, daar zit geen CPU Temp sensor op, wel een Systeem temp sensor.

Nu is mijn systeemtemp idle zo tussen de 27 en de 31 graden. Stessed (na 2 uur Quake 3) zo''n 33-34 Graden.

Vragen:
1. Hoeveel moet ik er nu zo ongeveer bij optellen om mijn CPU temp te weten?

2. Hoe warm mag mijn proc ongeveer worden? Dus dat ik niet bang hoef te zijn dat die te warm is?

3. Wil iedereen eens zijn idle/stressed temps hier posten? (+ CPU ofcoz ;)

b.v.d.

Verwijderd

Zoals je zelf al zegt heeft de BH6 geen temperatuur sensor voor de cpu en in de cpu zelf zit ook al geen sensor dus je zult zonder een digidoc ofzo niet achterkomen wat de temp is van je cpu. En je kunt moeilijk zeggen dat je cpu zoveel graden warmer is als de kamer temperatuur, want dat ligt en aan het voltage van je cpu en aan de koeler die erop zit dus dit lijkt me een beetje onzinnig topic! ;)

Verwijderd

je hebt geen vaste verhouding tussen mobo en proc temp.
wat jij nodig hebt,is een temp sensor aan een kabeltje, als je die er tenminste niet bij gekregen hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 10:54 schreef eXistence het volgende:
Zoals je zelf al zegt heeft de BH6 geen temperatuur sensor voor de cpu en in de cpu zelf zit ook al geen sensor dus je zult zonder een digidoc ofzo niet achterkomen wat de temp is van je cpu. En je kunt moeilijk zeggen dat je cpu zoveel graden warmer is als de kamer temperatuur, want dat ligt en aan het voltage van je cpu en aan de koeler die erop zit dus dit lijkt me een beetje onzinnig topic! ;)
Ehmz, lijkt me niet echt dat het 31-33 graden op me kamer is. systeem temp is dan 31-33, maar er is dus niet echt een soort van algemene hoeveelheid.

de een zegt 5 de ander zegt 10 de ander zegt weer 7 graden erbij tellen. ik weet het niet meer :)

nah dan maar een koortsthermometer slopen

Verwijderd

Ik kan je wel vertellen dat toen ik mijn celeron 300A@466 nog had @ 2.0v zonder actieve koeling kon draaien dus echt warm werd hij niet! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ah okay, dus ik hoef me ook neit zo druk te maken betreft die temperatuur

Verwijderd

Mijn celeron 433@541 2.00V wordt anders wel 50 graden met een CoolerMaster 1,5Gieg koeler (sock A) en de voeding eruit. (Midi-ATX, dus procslot zit achter de voeding :( |:(

Verwijderd

Je hoeft echt niet bang te zijn dat je proc te heet wordt. Mijn systeemtemp heeft een tijd 38,39 graden gedraaid met cell 300@450! Maar ik heb er voor de rest geen problemen mee ondervonden!
Pagina: 1