Toon posts:

[BC3] Airduct fertig!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo na wat knip en (vooral) plakwerk is mijn fanduct klaar :). Gewoon in elkaar geflanst van wat karton en afplaktape. Aan het uiteinde een 8x8 fan die lucht naar binnen blaast en de temp van mijn Athlonnetje is met zo''n 8 a 9 graden (van 58 graden idle/63 graden stressed naar 49 graden idle/54 graden stressed)gedaald. Zal wel minder zijn met warm weer, denk ik.
Hoewel mijn fans (zowel die van de airduct, als die voor onder in de kast) op 7V draaien, is het lawaai nog steeds aanzienlijk :(
Ik verdenk overigens ook die Enermax voeding van wat lawaai, die is niet zo stil als ie vaak aangeprezen wordt.
Iemand nog ideetjes over hoe ik die f**ckin fans nog stiller krijg? Misschien toch maar Papst ipv Sunon (DUUR!)

Grtzzz

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
heb zoiets ook al eens gemaakt en dan denk je veel herrie maar dat komt niet altijd door de fans .
als je de boel gaat afbuigen { luchtstroom }
lucht snelheid blablabla krijg je ook vaak meer herrie helaas ben zelf ook nog aan de denk om het goed te krijgen
{ oowja het gaat ook als klankkast werken } :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je nu dat ik de fan van de airduct juist moet laten zuigen?
Ik denk BTW dat mijn volgend koeling-mod zal bestaan uit het uitzagen of dremelen van blowholes op de plaatsen waar nu de fans zitten. Die zitten nu achter ''roosters''van kleine gaatjes. Ik denk dat dat ook een hoop herrie veroorzaakt.

Grtzzz

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?
Iedereen al wakker?

Grtzzz

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Ik heb ''m ook op blazen staan..ennuh ''t geluid is er bij mij niet veel luider op geworden..tenminste ik merk geen verschil...of ik begin toch al doof te worden aan m''n rechteroor...

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

mvds

Totally awesome!

Blowholes moeten zo min mogelijk de luchtstroom belemmeren. Dus gewoon een groot gat met een fingergard ervoor is het beste.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
waar zijn de pics???

Wil het zelf ook wel proberen

Alles voor een lagere temp!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

He snarf,

Wat doe je met mijn eigengemaakte logo man.
Verzin zelf eens iets, dit is echt niet gaaf. :(:(:(

MrK

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 10:23 schreef Micronerd het volgende:
waar zijn de pics???

Wil het zelf ook wel proberen

Alles voor een lagere temp!
Sorry, maar ik heb nog niet de luxe van een digitale camera, dus geen pics.
Ziet er toch niet uit, gewoon een stuk karton met een HOOP tape eroverheen, om het zooitje bij elkaar te houden.
PS is er iemand in Eindhoven met een Dremel?

Grtzzz

Verwijderd

GAMMA?

sorry...kon het niet laten

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 11:03 schreef trebel het volgende:
GAMMA?

sorry...kon het niet laten
Ik heb toevallig geen 200 piek liggen voor een apparaat dat ik waarschijnlijk maar 1 keer gebruiken zal. Dat ged is opgegaan aan afplaktape! :)

Grtzzz

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
ik heb exact hetzelfde, maar dan een 120 mm blowhole met een Sunon fan.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jordyb/Rico/blowhole.jpg

Tja, elke fan maakt wel herrie, dat moet je ervoor over hebben. Maar zodra het geluid irritant en onregelmatig wordt is er iets mis met je airflow. Dus dat er twee stromen tegenstrijdig werken.
T''kan ook zijn dat je de blowhole niet netjes hebt afgewerkt, dus dat de fan voor een gedeelte tegen de kast aanzit. Dat maakt natuurlijk een zwaarder zuig geluid. Een fingerguard zorgt ook voor meer herrie, maar dat neem je maar op de koop toe :)

Good luck !

Verwijderd

Tja, elke fan maakt wel herrie...
Helaas is dat zo. Zelfs een 80mm Papst fan van bijna 70,- geeft niet het gewenste resultaat.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
op 5v zetten?

idd zo min mogelijk opstakels voor de lucht maken

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 13:13 schreef delyver het volgende:
op 5v zetten?

idd zo min mogelijk opstakels voor de lucht maken
5 Volt?!
Dan heb je toch helemaal geen airflow meer?
Volgens mij is 7 Volt al op het randje. Het verschil in temp tussen de airduct fan op 12 Volt en 7 Volt is al 6 graden (43 -> 49 idle@kamertemp=19 graden) !

Grtzzz

Verwijderd

Je moet zorgen dat de lucht zo makkelijk en ongehinderd mogelijk bij de fan kan komen. En daar ook weer op dezelfde manier weg kan. Dus zo weinig mogelijk bochten, grils enz.
Pagina: 1