Ik heb momenteel het volgende systeem:
Duron 800 @ 7 x 133 @ 1.85V (hij wil niet hoger tot nu toe...) (op 1.825V draaid hij ook nog stabiel, maar ik had iets vernomen dat je hem zo kon inbranden
)
DFI AK75-EC (GOED DFI mobo met KT133a chipset)
384mb pc133 @ cas2 RAM
:rIceberg IB60 cooler
Dit draaide allemaal stabiel en goed tot ik mijn kast dichtdeed...
voordien werd hij stressed nooit warmer dan 59 graden, met kast dicht wordt hij nu tot boven de 66 graden (wat ik toch wat warm vind)
ook heb ik iets heel raar meegemaakt: op een gegeven moment, toen ik opstart tegen 933mhz gaf motherboard monitor 950mhz aan (op dit moment haalde hij ook voor eerst meer dan 65 graden)
nu kan ik nog wel aan wat casefans geraken maar mijn vraag is dan:
Is het verstandig een casefan bij op de cpu te richten of verstoord dit mijn orbcooler toch alleen maar...? (moet ik dan mischien de ventilator van mijn cpu uitzetten?)
en moet ik hem er schuin oprichten?
later bijgekomen:

ik wou de casefan via de gaten in mijn mobo boven de iceberg ib60 cooler te bevestigen
en vervolgens een luchtdicht kapje tot aan de iceberg maken
zou dit veel uitmaken?
moet ik dan die iceberg uitzetten?
heeft er iemand typs om het kapje te maken? (welk materiaal?,...?)
ps: eindelijk heb ik het plaatje aan het werken gekregen
ondertussen zijn mijn plannen al wel drastisch gewijzigd
zo wordt de kut ijsberg vervangen door een coolermaster DP5-6H51 en ga ik hem misschien ook naar buiten laten blazen ipv naar binnen
voor de laatste vraagjes van mij hierover blader dan ff door naar het einde van de reply''s, daar staan nog wat actuele vragen...
Duron 800 @ 7 x 133 @ 1.85V (hij wil niet hoger tot nu toe...) (op 1.825V draaid hij ook nog stabiel, maar ik had iets vernomen dat je hem zo kon inbranden
DFI AK75-EC (GOED DFI mobo met KT133a chipset)
384mb pc133 @ cas2 RAM
:rIceberg IB60 cooler
Dit draaide allemaal stabiel en goed tot ik mijn kast dichtdeed...
voordien werd hij stressed nooit warmer dan 59 graden, met kast dicht wordt hij nu tot boven de 66 graden (wat ik toch wat warm vind)
ook heb ik iets heel raar meegemaakt: op een gegeven moment, toen ik opstart tegen 933mhz gaf motherboard monitor 950mhz aan (op dit moment haalde hij ook voor eerst meer dan 65 graden)
nu kan ik nog wel aan wat casefans geraken maar mijn vraag is dan:
Is het verstandig een casefan bij op de cpu te richten of verstoord dit mijn orbcooler toch alleen maar...? (moet ik dan mischien de ventilator van mijn cpu uitzetten?)
en moet ik hem er schuin oprichten?
later bijgekomen:

ik wou de casefan via de gaten in mijn mobo boven de iceberg ib60 cooler te bevestigen
en vervolgens een luchtdicht kapje tot aan de iceberg maken
zou dit veel uitmaken?
moet ik dan die iceberg uitzetten?
heeft er iemand typs om het kapje te maken? (welk materiaal?,...?)
ps: eindelijk heb ik het plaatje aan het werken gekregen
ondertussen zijn mijn plannen al wel drastisch gewijzigd
zo wordt de kut ijsberg vervangen door een coolermaster DP5-6H51 en ga ik hem misschien ook naar buiten laten blazen ipv naar binnen
voor de laatste vraagjes van mij hierover blader dan ff door naar het einde van de reply''s, daar staan nog wat actuele vragen...