Toon posts:

[BC3] Pentium III 450 MHZ Overklokken

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Wat betreft het overklokken, ben ik totaal een newbie, dus vandaar dit topic.

Ik heb een Pentium III 450 Mhz, met 64 MB RAM. Nou heb ik nog geen geld om een nieuwe computer aan te schaffen. Voorlopig moet en zal ik nog gebruik maken van deze bak. Mijn vraag is, hoe kan ik de performance van deze computer verbeteren?

A dit kan door middel van het kopen van extra RAM geheugen (ik weet dat extra geheugen erin plaatsen een goede oplossing is om de performance te verbeteren)

B dit kan door middel van het overklokken van je processor (hier ben ik dus totaal een newbie in)
- zo ja, kan iemand mij een richtlijk geven met hoeveel MHZ ik de pentium III processor kan overklokken?
- zo ja, moet ik dan een koeler kopen of iets dergelijks voor de temperatuur van de processor?

Voordat ik mijn computer wil upgraden, ben ik me een beetje aan het orienteren, wat de mogelijkheden zijn om mijn computer up te graden.

Vandaar deze topic. Alvast bedankt!!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 11:52

Ronnie_T

Shangri-La

UTFS

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb een PIII 450@600 met standaard cooler, maar het is toch verschillend per cpu hoe ver ze kunnen gaan, gewoon stap voor stap proberen.

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Beste jongeman :)

toen ik 64 mb intern had duurde het laden van UT soms 5 tot 10 minuten vanwege het swappen... Toen 128 erbij gezet, probleem opgelost, loopt als een zonnetje, ook onder win2k

wat betreft overclocken: ga naar je bios en zet je FSB (front side bus) op 124 (1/3) in plaats van 100. Als je geluk hebt trekt je agp hebt en draai je op 124*4.5= 558

maar eerlijk gezegd denk ik dat je meer aan geheugen hebt hoor...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Is pas topic geweest die wel duidelijk was dacht ik, of nog 300+ :Z, ofzo

[url] http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/166534[/url]

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 13:21

Mary Wana

keyboard nut

ik dnek dat BULLDOG zometeen de combinatie compleet maakt
Pentium III 450 MHZ Overklokken
+
SLOTJE

= een gebruikers vriendelijke forum :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:33
Ik haan kraai koding in dit forum, als Bulldog er niet is.. :)
Zie mijn signature voor een link naar de OC FAQ.
Pagina: 1