[BC3] Koelkast MOD

Pagina: 1
Acties:

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Aangezien mijn koelwater altijd de buitentemperatuur heeft (nu al 16 graden .... dat wordt kut in de zomer), wil ik het volgende gaan doen:

Het plan is om m''n waterreservoir in de groentenla van m''n koelkast maken ;) Dus 2 pijpjes door de zijkant, externe pomp en 2 lange stukken slang naar m''n PC..

Ik vraag me af of dit gaat werken (zonder fans en radiators). Bij mij wordt de afstand dan wel superlang (2 x 7 meter slang) en daarvoor moet ik ook weer een sterkere pomp hebben, maar het koelwater is bij het opstarten altijd 5 graden :7

Zou dit blijven coolen (zeg na een uurtje of 2-3 aan) of warmt het koude water toch snel op zonder fan/radiator combo ?
Ow ja ik heb dus geen peltiers, alleen een DD blok.

Concrete Loop Watercooling

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
dan blijft je koelkast wel contenu lopen omdat hij te warm word. een groot nadeel

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• FreeRider
mmmm m''n pc staat alleen ''s-avonds aan.. mag wel.

• Wimpy006
  • Laatst online: 19-05 13:02
Ik zou je radiator toch houden als ik jou was.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 09:40
Heb je dan geen last van condens?
Ik wil mijn koelwater ook in een koelkast hebben, maar ben wel bang voor condens.

• Koekie007
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 19:30

Koekie007

Soms maar niet altijd ....

Ik ga mijn radiator en reservoir ook in een koelkast bouwen en voor de condens heb ik mijn proc helemaal geisoleerd met een gasket (2x 80 watt pelt)

Member of QU|CCC Sub team Lilacgrazer&K03(K)

• FreeRider
Condens is denk ik niet het probleem. Ik heb nu een reservoirtje + radiator + fan op het balkon en heb daarmee al koelwater gehad wat 8 graden was. Tot zover (ik heb het toen ook in de gaten gehouden) heb ik nooit condens op het blok gezien of gevoeld.

• DarkTemple
Bij welke watertemperatuur, bestaat de kans op condens?
-zonder peltier- -gewoon een DD koperen blok-

• FreeRider
hmm goeie vraag.. maargoed is er nog iemand die dit heeft gedaan en mij kan vertellen of een koelkast het water koud blijft houden ?

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 22:17
Peltier is effectiever denk ik...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• FreeRider
een peltier geeft ook warm water... daar gaat het me meer om :Y)

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

denk niet dat die koelkast je water genoeg kan afkoelen... mssn als je het antivries maakt en voortdurend door je vriezer laat lopen... lijkt me een stuk beter koelen..
Don''t know... just brainstorming with u guys..*D

Senri no michi mo ippo kara

• DarkTemple
Als de koelkast je water niet koud zou kunnen houden, hoe warm moet het water dan wel niet worden zonder koelkast!

?niemand die weet bij welke watertemp condens?

Verwijderd

Condens ontstaat in princiepe gewoon bij een lagere temperatuur dan omgevings temperatuur.

En je weet toch wel dat je geen warme dingen in de koelkast mag leggen!! :P

Is dus echt kut voor je koelkast kost je bergen met stroom en je koelkast gaat dus gewoon kaduk na een tijdje.

Loopt hiero wel gast rond die z''n water in electries (12v) camping koel ding heeft zitten schijnt wel te werken.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:44

Super_ik

haklust!

volgens mij condeseert het water in de lucht zodra het plotseling kouder wordt dan het was. Dus bij elke temp onder de kamer temp kan je dan condens verwachten op je proc denk ik

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

mischien stom idee hoorm maar, komt het water dat UIT de koelkast niet op kamertemperatuur,er zit 7 meter slang tussen. dat zou volgens mij lang genoeg moeten zijn. weet niet hoe snel het water stroomd,
idee?

• FreeRider
... denk dat het water niet zo snel opwarmt, ik heb er nu 2 meter slang tussen en dat scheelt in temp niks (koelwater gemeten + JTPWR sensor op Danger-Den) en condens gaat niet ZO snel, want zoals ik al zei heb ik water van 8 graden gehad wat geen condens veroorzaakte..

• Diablow
  • Laatst online: 04-04-2025
Condens is afhankelijk van 3 dingen, omgevingstemp(t1), temp van koelblok(t2) e.d EN de luchtvochtigheid(%) fromule waarbei condens optreed is geloof ik: t2=%*t1 (t in K)

• FreeRider
... nogmaals condens is niet het probleem...

Niemand ooit een koelkastje omgebouwd ???

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:12

aKra

Intentionally left blank.

Je ouders op bezoek,
Aan tafel...

Hmmm... Smak... Hmm... HMM! *SPUUG* JEKKIE DIT SMAAKT NAAR KOPER!

*D

Intentionally left blank.

Verwijderd

Zonder peltier moet een gemiddelde koelkast het wel trekken.

Ik schat dat een normale koelkast zo''n 120-150W aan warmte af kan voeren. Maar da''s een schatting.

• FreeRider
LOL :) het reservoir gaat wel dicht :)

Als ik zo voel (onderin, tegen de wand aan) dan lijkt het best koud te blijven.. Zat er ook al aan te denken om een soort platte grote jacket te maken en die tegen de achterwand (waar het ''t koudst is) te maken.. daar moet het water dan doorheen gaan stromen om het contact zo goed mogelijk te maken. Alleen heb ik geen idee hoe ik het contact tussen de jacket en de achterplaat (die na een vluchtige blik in mijn Bosch :) plat lijkt te zijn) zou moeten maken. Op zich maakt mij het niet uit als dit permanent is (lijm of zo). Tevens komt dan de plaatsing van het reservoir weer om de hoek kijken, aangezien ik geen dompelpomp wil maar een sterke pomp die ergens tussen de slangen komt... Voor de plaat of achter de plaat ? Daarnaast speelt de maximale opvoerhoogte ook nog een rolletje ... Nog een leuke opgave ;)

• DarkTemple
Ik heb mijn radiateur en pomp nu dus in een kleine koelkast (90 Watt), maar hij kan het water dus niet genoeg koelen. Het water wordt steeds warmer op dit moment;(. (Ik heb de fan wel van de radiateur gehaald.)
Pagina: 1