De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Bios verandere... zal niet lukken denk ik
Ik heb zelf een compaq staan, een 7210 (een 120@133, ja, vette overclock actie niet waar?)
Verwijderd
Compaq is _NIET_ te overclocken. Net zoals Dell, HP en al die andere zooi. Als je wat wil overclocken zul je er een ander mobo in moeten dauwen.Op maandag 23 april 2001 21:10 schreef Tha_Roeltje het volgende:
ff op compaq forum vragen... weet link ff niet... meestal heb je dan wel na een dagje van reply van een medewerker van compaq die je zegt of en waar je multiplier jumpers hebt...
Bios verandere... zal niet lukken denk ik
ach...in een volgend leven lach je er om!
Geen inspiratie
Mijn pa had er eentje via het werk... met een MV720 monitor die was van de NS.Op maandag 23 april 2001 21:15 schreef Tweakert het volgende:
[..]
Compaq is _NIET_ te overclocken. Net zoals Dell, HP en al die andere zooi. Als je wat wil overclocken zul je er een ander mobo in moeten dauwen.
Daar zaten multiplier jumpers op en die werkten. Standaar zat er een 550 Mhz PIII op en die ging tot 650...:P Dus het is mogelijk, alleen niet met elke... Op het werk een Deskpro EP 866 op mijn desk staan, alles onboard maar geen multiplier of wat dan ook...
Freelance tweaker
Verwijderd
meestal geen Jumpers.
en Bios weinig te veranderen / te verkloten
Verwijderd
Wat is dat voor bullshit manOp maandag 23 april 2001 21:23 schreef martijn12345 het volgende:
Een pentium systeem heeft NOOIT MP jumpers want de MP is gelocked.
waarom kreeg ik mijn Celeron dan op 4.5x100 ????
Heeft iemand hier het nog?
Laten we het dan anders zeggen Intel processoren, na de Intel Pentium 2 350 ongeveer, zijn niet meer multplier veranderbaar.Op maandag 23 april 2001 21:55 schreef SoDM2k het volgende:
[..]
Wat is dat voor bullshit man
Verwijderd
Ja en waar loopt een Celeron standaard op?? juist 66MHzOp maandag 23 april 2001 21:55 schreef SoDM2k het volgende:
[..]
Wat is dat voor bullshit man
Je hebt dus alleen de FSB overclockt niet mbv de MP.
Hier kun je SOFTFSB nog downloaden
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Verwijderd
Ff met jumpers klooien , staat meestal op de binnenkant van pc tot hoever je hem kunt overklokken. Je hoeft verder met compaq niet in je bios te gaan klooien.Op maandag 23 april 2001 19:42 schreef Wasa het volgende:
Ik heb een Compaq desktop PII-400MHz.... Is deze ook te overclocken of moet je dan een andere bios hebben??
Greetz.......
Tenminste bij mij hoefde dat niet en dat was een compaq 4000
Verwijderd
Als iemand ervaring heeft met het flashen van die dingen naar een "normale" bios dan hoor ik het graag.
(Al is het alleen maar om van dat
Verwijderd
/me kan/heeft zijn quad xeon p2-400 naar p2-450 geoced
heb alleen weer teruggezet, cpu van 2000.- ocen is niet verstandig
Ten eerste schop je een hele oude topic omhoog, en dat stellen denk ik weinig mensen hier op prijs.Op zondag 16 december 2001 22:00 schreef loekie2002 het volgende:
ja, zou dat kunnen? ik kan ook niks met diebios van compaq ....
Ten tweede zal ik deze topic eens goed bekijken, want daar staan tips genoeg, zoals Compaq raadplegen.
Putting the bit in Biton since 1997
2000 gulden? Die zijn nu 100 gulden waard!Op zondag 16 december 2001 22:06 schreef scsi-freak het volgende:
compaq is wel te ocen ...
/me kan/heeft zijn quad xeon p2-400 naar p2-450 geoced
heb alleen weer teruggezet, cpu van 2000.- ocen is niet verstandig
[edit: en als er niets fout gaat, dan zit het toch goed?]
Putting the bit in Biton since 1997
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dit topic is gesloten.
![]()