Ik wil in mijn waterblok 2 extra moertjes monteren omdat ik de getapte draad in het koper te zwak vind. Deze moertjes moet ik monteren voordat ik het ding dichtsoldeer (met zachtsoldeer). Bestaat er een kit waarmee dit kan? Veel kracht komt er niet op de lijmverbinding te staan; die is enkel bedoeld om de moertjes op de plek te houden zodat ze niet ''wegvallen'' als er geen bout inzit.
Verwijderd
Geen id , maar er komt wel degelijk kracht op die moeren te staan , op het moment dat je die bouten aandraait, ok wel inwaartse kracht maar ja het zal wel houden met bepaalde kitsoorten die tegen hoge temperaturen kunnen, anders vraag je naar een soort bitumenlijm/kit oid ? van dat dakbedek spul wat door verhitting vastgezet wordt...
Kan je dat moertje niet vastlassen? Dat lijkt me eigenlijk nog wel de makkelijkste methode. (als je niemand kent met een lasapparaat kan je dat misschien bij een of ander metaalbewerkingsbedrijf vragen. Willen ze vast wel.)
Verwijderd
locktight..
gebruiken de ''echte'' mannen
tot een paar ton belastbaar..
de blauwe kan geloof ik tot 1000C ofzo..
je hebt er hele kleine tubetjes van.
Verwijderd
K heb dus wel ff het idee dat dit spul dus super duur is.Op maandag 23 april 2001 18:01 schreef freakyfrank het volgende:
locktight..
K heb het zelf gewoon gelast. Maar is ook niet optimaal.
Verwijderd
valt geweldig mee..
ik betaalde er geloof ik fl.8,- voor een paar ml ofzo? maar meer heb je ook niet nodig..
en wie een echte brommer-tweaker was, die heeft dat spul wel.. (die van mij gaat alleen los met wat opwarmen, is de rode)
ik betaalde er geloof ik fl.8,- voor een paar ml ofzo? maar meer heb je ook niet nodig..
en wie een echte brommer-tweaker was, die heeft dat spul wel.. (die van mij gaat alleen los met wat opwarmen, is de rode)
loktaait
moet je hebben
iets anders zal weinig effect hebben zover ik weet
iets anders zal weinig effect hebben zover ik weet
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Verwijderd
LaspriemOp maandag 23 april 2001 18:25 schreef Tweaky het volgende:
Je schiet verrekte snel uit met zo''n las priem.
Die locktite die julie bedoelen is een vloeibare pakking. Zover ik weet is er geen lijm die het boven de 150gr uithoud. Waarom soldeer je die twee moeren niet eerst aan de deksel voordat je die monteerd?
Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu
Verwijderd
Wat wil je dan in vredesnaam aan dat waterblok hangen? Als je gewoon schroefdraad getapt hebt, volgens de normeringen, en je hebt genoeg draadgangen, kan de draad heus wel wat houden hoor, ook al is het koper. Je moet het alleen niet supervast draaien
Een waterblok houd ''t zeker wel op z''n plek.
Omdat die moeren op de grondplaat komen. De twee boutjes waarmee de coldplate vastgezet word gaan dwars door de grondplaat van het waterblok heen. Inderdaad; als er geen bouten inzitten dan is het ding dus zo lek als een mandje 
Hmm, blauwe loctite tot 1000 graden. Hmm, dat zou goed genoeg zijn. Zolang het de moeren maar op de plek houd.
Hmm, blauwe loctite tot 1000 graden. Hmm, dat zou goed genoeg zijn. Zolang het de moeren maar op de plek houd.
edit:
Oja, staal op koper lassen is best lastig...
Oja, staal op koper lassen is best lastig...
Jamaar hij wil z''n peltier d''r mee doodknijpen... Dus moet het wel supervast gedraaid worden...(8>Op maandag 23 april 2001 19:41 schreef Rembo het volgende:
Wat wil je dan in vredesnaam aan dat waterblok hangen? Als je gewoon schroefdraad getapt hebt, volgens de normeringen, en je hebt genoeg draadgangen, kan de draad heus wel wat houden hoor, ook al is het koper. Je moet het alleen niet supervast draaienEen waterblok houd ''t zeker wel op z''n plek.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Enig idee hoe zacht koper word als je het flink verhit hebt? Da''s niet te filmen.
Demoniac: Ik wil m''n peltier er *net niet* mee doodknijpen, als het even kan
Ik zou eventueel wel die moeren kunnen solderen op de grondplaat, boutjes erin zodat ze blijven zitten, de deksel erop bakken, en klaar is het blokje. Hmmm.
Demoniac: Ik wil m''n peltier er *net niet* mee doodknijpen, als het even kan
Ik zou eventueel wel die moeren kunnen solderen op de grondplaat, boutjes erin zodat ze blijven zitten, de deksel erop bakken, en klaar is het blokje. Hmmm.
Verwijderd
vraag wel effe na of die zo hoog kan he !
ik lul ook maar flink uit me nek
maar ik dacht dat het idd blauw was..
tis weer jaaaaren geleden ... al dat gescooter en gebrom..
ik lul ook maar flink uit me nek
maar ik dacht dat het idd blauw was..
tis weer jaaaaren geleden ... al dat gescooter en gebrom..
Pagina: 1