olie olie olie wie weet het meest geschikte type olie om door mijn slangen te laten vloeien?
black/cutting oil/white/hydraulic oil....
black/cutting oil/white/hydraulic oil....
Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu
Be small, act BIG.
Verwijderd
Op maandag 23 april 2001 20:06 schreef CRACKIE het volgende:
ow dat...:+
ja ik wil olie...
whehe boeie
Ja, maar water beter als olie, dus.....?Op woensdag 24 april 2002 13:12 schreef thaMini het volgende:
Olie koelt nog altijd veel beter dan lucht.
Maakt water dan wel herrie? Of is dat nog de luchtkoelingOlie maakt ook niet zo'n herrie,
nee, dus leuk als je je hele pc erin wilt gooien, of heel heel heeeeel bang bent voor een lekkage.geleid niet,
Water wel dan? Ja, op 100 graden (onder atmosferische druk,gaat niet snel koken
Weet ik niet zeker. Maar een scheutje antivries bij het water werkt ook goed tegen beesjes.en heeft geen last van alg-vorming.
Water klinkt beter.Olie klinkt wel handig dus.
Verwijderd
Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon
Verwijderd
olie is dikker dan water, stroomt langzamer heeft zwaardere pomp nodig niet goed ipv waterkoeling. wel goed om hele comp in te gooienOp woensdag 24 april 2002 13:35 schreef Benadski het volgende:
Olie moet je sneller laten stromen door je afkoelmeganisme voor hetzelfde effect wat weer meer geluid op kan leveren. Neem je toch olie? Dan een dunne olie voor betere doorstroombaarheid en minder geluid (pomp loopt waarschijnlijk lichter). SILICONEN/TEFLON olie?
Op maandag 23 april 2001 20:06 schreef Knightwolf het volgende:
Check die dataOp woensdag 24 april 2002 13:12 schreef thaMini het volgende:
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
checked, topic geopend in "schop een modje". Als dit topic niet echt meer interessant is, gaat hij zo dus dicht.Op woensdag 24 april 2002 13:52 schreef Marv het volgende:
[..]
[..]
Check die data
Eens. Topic is weer actueel, nu er 2 topics lopen over een PSU en een hele pc in de olie. Alleen was dat echt dompelen, dit is gewoon water vervangen door olie, zonder dat je systeem ermee in contact komt.Waarom dit topic dicht zou moeten weet ik niet, zou net zo goed een vraag van deze week kunnen zijn. Topic is nog steeds actueel.
Maar je hebt gelijk, het is een vraag die opzich meer OCE-waardig is als menig ander topic. En aangezien DaBit tegenwoordig hier ook modje is, kan dit topic wel eens langer als vandaag open blijven.Als dit topic niet echt meer interessant is, gaat hij zo dus dicht.
Eh smering van je blok en andere onderdelen in je auto, zal daar voor olie niet worden gebruikt? auto is toch echt water GEKOELD !Op maandag 23 april 2001 20:06 schreef Knightwolf het volgende:
Waarom zijn er dan auto''s en motoren speciaal met oliekoeling??
Zeker voor de veel hogere temps die zo''n motorblok maakt? nahja.......
IK zou het voor je puter ook niet doen
intel 8008
Verwijderd
Inderdaad, want de goede & goedkope onderdompel-vloeistof is nog steeds niet gevondenOp woensdag 24 april 2002 16:16 schreef _Evert_ het volgende:
Maar je hebt gelijk, het is een vraag die opzich meer OCE-waardig is als menig ander topic. En aangezien DaBit tegenwoordig hier ook modje is, kan dit topic wel eens langer als vandaag open blijven.
Totdat je motor wat zwaarder word, dan gaat de olie toch wel degelijk langs een oliekoeler. En automatische versnellingsbakken zijn ook oliegekoeld (en je wilt niet weten hoeveel hitte een olie-koppelomvormer produceert)Op woensdag 24 april 2002 21:32 schreef no-name het volgende:
Eh smering van je blok en andere onderdelen in je auto, zal daar voor olie niet worden gebruikt? auto is toch echt water GEKOELD !
ROEP!Op donderdag 25 april 2002 15:12 schreef _firestorm_ het volgende:
ik heb geen waterkoeleing maar toen ik dit zo doorlas had ik een id: antivries ipv water in je slangetjesik heb geen gegevens over antivries (gevaarlijk??) maar volgens mij heeft antivries een hogere warmteopname dan water...
voors, tegens, roept u maar!
Verwijderd
De olie gaat alleen door een oliekoeler om de olietemperatuur binnen normale grenzen te houden. Het heeft wel een koelend effect maar dat is echt een neveneffect, de echte motorkoeling wordt altijd met water gedaan (of in een enkel geval met geforceerde luchtkoeling).Op donderdag 25 april 2002 10:28 schreef DaBit het volgende:
Totdat je motor wat zwaarder word, dan gaat de olie toch wel degelijk langs een oliekoeler. En automatische versnellingsbakken zijn ook oliegekoeld (en je wilt niet weten hoeveel hitte een olie-koppelomvormer produceert)
Verwijderd
Klopt wel ja. Het enige dat de olie koelt in een normale automotor is de onderkant van de zuigers.Op donderdag 25 april 2002 20:04 schreef Blerk_NKK het volgende:
De olie gaat alleen door een oliekoeler om de olietemperatuur binnen normale grenzen te houden. Het heeft wel een koelend effect maar dat is echt een neveneffect, de echte motorkoeling wordt altijd met water gedaan (of in een enkel geval met geforceerde luchtkoeling).
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq