[BC3] HQ08 + 2 x 80 MM fans = herrie ..

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Onlangs een HQ08 gekocht ter vervanging van m''n gemodde Midi tower.

In die gemodde midi tower had ik 2 x 80 MM fans middels een babybus (vrij eenvoudig aan / uit ). 1 outtake en 1 intake.

Nu heb ik het hele spul ingebouwd in de HQ08, aanvankelijk zonder casefans maar dat was niet zo''n succes. Met }:O ca. 60 graden.
Nu met 2 x 80 MM fans, wederom 1 intake en 1 outtake wordt het geheel al iets koeler, nl. tussen de 50 en 55.

Maar nu komt het, die intake die ik in het plastice bakje voorin de Hq08 heb geplaatst maakt een herrie, waar je eng van wordt.
Of je moeder naast je aan het stofzuigen is, zeg maar. Nu heb ik dat plastic bakje al onderhanden genomen en alle balken die weerstand bieden eruit gebroken, dat mocht niet echt baten.

Nu ben ik bang dat ik dat rondje met die gaatjes eruit moet gaan slopen, maar daar heb ik niet zoveel zin in aangezien ik dan de hele zooi weer moet gaan uitbouwen.

Maar de vraag was eigenlijk, kan je ook op een andere manier (afgezien van 5volt) het geluid wat reduceren ?

CPU cooler is nog een standaard Coolermaster DP5-6H51. Misschien dat ik toch maar aan de Fop32 / 38 moet gaan denken.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
volgens mij koelt ie gewoon veel beter zonder dat rekje en met een gat in je kast

je mobo kun je er toch uitschuiven dus dat is niet zo veel werk.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:53

reiker

dan jij!

ik heb ook een HQ-08, met drie sunon 80x80 fans, de herrie went... :r ga een bay/fanbus bouwen voor 12/7/0 volt.
volgens mij moet je die gaten wel uitzagen, volgens mij krijg je juist dat gefluit door die gaatjes... de werking van een blokfluit zeg maar.

edit: die FOP32 kan je wel nemen (heb ik ook :P) want in herrie maakt dat beetje toch niet uit >:)

Zo gezegd, zo gedaan.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Over die Fop32, aan welke temperaturen moet ik dan denken ?

Draai nu stressed rond de 55 graden (veeel te warm) en idle ca. 10 graden minder.

Duron draait op 1.8 volt.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.