[BC3] Hoeveel LED''s in een Muis

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:14
Hoeveel ledjes kun je op die 5 volt aansluiten zonder dat het zoveel spanning gaat gebruiken dat de muis niet fatsoenlijk meer kan werken...

B-)

Verwijderd

2?

• oNNoZeLe
  • Laatst online: 17-08 18:14
Nou ik heb er al gezien met 4 en die muizen deden het nog gewoon....

|:(

Verwijderd

hoezo? wat wil je dan? waar wil je die LED aansluiten in je muis?
als je ze parallel zet kun je er toch zoveel inpoepen als je wilt?

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Volgens mij kun je gemakkelijk 100mA uit die PS2 poort trekken. Mijn muis (MS Intelli) gebruikt zelf 20mA, dus dan heb je nog 80mA over. Ligt er aan of je standaard (20mA) of low-current leds gebruikt.

Maar 4 lukt dus wel. Als je een windowtje in je muis gaat maken, wat ga je dan als ''vulling'' gebruiken? Epoxylijm of een lijmpistool ofzo?
Op maandag 23 april 2001 14:04 schreef masterwill het volgende:
hoezo? wat wil je dan? waar wil je die LED aansluiten in je muis?
als je ze parallel zet kun je er toch zoveel inpoepen als je wilt?
Niet leds parallel zetten zonder weerstand natuurlijk. De limiet word bepaald door de hoeveelheid stroom die je PS2 poort kan leveren.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

dat epoxy troep zet teveel uit

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Ik heb wel epoxy gebruikt, en volgens mij is het wel redelijk geschikt. Ik had het alleen niet helemaal 1:1 gemixt en het was wat oud, dus het duurde een dag of drie voordat het helemaal hard was. In de tussentijd is het toen wat uitgezakt... :r Ik moet het maar eens wegdremelen en opnieuw doen...

Lijmpistool schijnt wel goed te werken.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb het ook gemaakt, 1 ledje en met silicone kit opgevuld ziet er mooi uit al zeg ik het zelf :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

waar wil je dat ledje in je muis op aansluiten dan:?:?:?

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

koop een optische muis...
geeft ook licht in het donker.
Is wel een goed idee om bij mijn standaard muizen te doen, heb je al iets van een tekening gevonden op het i-net?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

maar waar sluit ik hem op aan??

• BC3 Victim
Op maandag 23 april 2001 17:58 schreef DJSunRise het volgende:
maar waar sluit ik hem op aan??
Op de chip die in je muis zit, 5e pinnetje geloof ik

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Op maandag 23 april 2001 14:07 schreef funkflex het volgende:
dat epoxy troep zet teveel uit
Huh? Uitzetten? Epoxy krimpt enigzins (2 promille).

De 5 minuten epoxy die je in de winkel koopt, moet je idd goed 1:1 mengen. anders werkt het niet tot nauwelijks, en heb je gevaar dat bij licht verhoogde temp de boel weer zacht wordt. (40 graden)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Doe niet zo moeilijk, koop een Logitech Optical:P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• stok
  • Niet online
Op maandag 23 april 2001 19:24 schreef Demoniac het volgende:
Doe niet zo moeilijk, koop een Logitech Optical:P
Hey...
Je bent een twieker of niet hè

• BC3 Victim
Werkt dit bij elke muis?

• Joppe
  • Laatst online: 14-01 15:35
ik zou niet weten waarom niet

• BC3 Victim
dit topic heeft me op ''t idee gebracht... heb ook ff wat leds in mn muis gegooid :9
heb een vrij grote muis dus ging makkelijk, was in nog geen uurtje gedaan. 2 gewone leds gaat goed, je moet alleen ff kijken hoe (=op welke aansluitingen en de polariteit) ''t aangesloten moet worden. en tijdens het solderen ff je muis uit je comp trekken.

voor degenen die nog twijfelen: is niet moeilijk, iedereen kan ''t 8-)

next up: backlit keyboard :9~

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Op maandag 23 april 2001 18:20 schreef Herman het volgende:

[..]

Huh? Uitzetten? Epoxy krimpt enigzins (2 promille).

De 5 minuten epoxy die je in de winkel koopt, moet je idd goed 1:1 mengen. anders werkt het niet tot nauwelijks, en heb je gevaar dat bij licht verhoogde temp de boel weer zacht wordt. (40 graden)
40 graden, jezussss, als je dan een half-uurtje zit te counter-striken loopt je muis over de tafel - in vloeibare versie dan...

• OverSoft
  • Laatst online: 24-08 11:52
ik heb een logitech marble mouse (nieuwe versie) en daar is het ledje infrarood, zou ik dat ledje kunnen vervangen door een rood ledje? lijkt me wel cool (ik heb de silver version en die''s echt kewl)

Verwijderd

Zijn de rode en zwarte draar de + en - 5V, staat 4.8 maar ff voor de zekerheid.

Morgen direct ff 2 letjes erin.

Logitech MouseMan+

Verwijderd

Nee zeg, wat een duidelijke link naar die site over die Ledjes. :( Kun jij soms Sloveens lezen, of wat het ook mag zijn. :?
Ik kies toch liever voor iets concreters. Is er niets op virtualhideout over te vinden?
Deze site is echt niet handig om eens te proberen :r

/edit
TYPO
/edit

• bugs
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

AcouSE has my thumbs up!

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Op dinsdag 24 april 2001 01:07 schreef bugs het volgende:
AcouSE has my thumbs up!
Hè wat? Wat heb ik nou weer gedaan? :?

Deze e-mail gekregen (poosje geleden) van een van die mousemodders met z''n pagina in het Fins.
Op woensdag 14 maart 2001 e-mailde Matti Leponiemi het volgende aan AcouSE:
Hi..
A lot of people have emailed me about that and asked the same thing..
it''s cool to see that people like my mod

Well i made a page with english instructions, you can find it here:
http://www.mbnet.fi/~foenix/mousemod/mouse.html

I hope you understand it, my english may not be the best
If you can''t understand something or if i missed some important thing,
or anything like that just email me.

Please also tell this to all the other guys in that forum.
Daarmee moet je je eigen muismod kunnen doen.

Hij schrijft onderaan zijn pagina dat het misschien niet bij elke muis werkt, maar volgens mij kun je het i.i.g. bij elke ps2-muis doen. Draadloos is wat minder, omdat je batterijen dan zo snel leeg zijn...

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Hmm. ik heb zo''n leuke Microsoft Sidewinder grijs-doorzichtige gamepad waar ik ook ooit een keer lampjes in wil gaan bouwen.. maar die hangt aan de USB, wat voor voltage staat daar op? :9~

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Goeie vraag...

Wat je kan doen is je muis openschroeven, en dan met een multimeter op zoek gaan naar aarde en +5 (of +12) Volt. Aarde is meestal wel gemakkelijk. Grote vlakken op de printplaat zijn bijna altijd aarde.

Met USB kun je wel wat meer ledjes in je muis proppen btw.

• BC3 Victim
Op dinsdag 24 april 2001 10:03 schreef Tarin het volgende:
Hmm. ik heb zo''n leuke Microsoft Sidewinder grijs-doorzichtige gamepad waar ik ook ooit een keer lampjes in wil gaan bouwen.. maar die hangt aan de USB, wat voor voltage staat daar op? :9~
op usb staat +5 volt
moet je je gamepad ff openschroeven en ff kijken op welke pennen de 5 volt en de aarde staat.

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Klopt het dat het maar 3 draadjes zijn, die usb? anders heb ik het verkeerd onthouden :)

• BC3 Victim
Op dinsdag 24 april 2001 12:06 schreef Tarin het volgende:
Klopt het dat het maar 3 draadjes zijn, die usb? anders heb ik het verkeerd onthouden :)
zijn er vier kijk maar naar je usb stekker

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Tnx, ik zal weer ff gaan kijken
Welke kleur zou btw leuk zijn? Rood, blauw..

Verwijderd

Mijn muis heeft al ledjes :) (MS Intelli Explorer)

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Die multimeter is een goed idee trouwens, als het goed is hebben we er ergens nog wel een :)
|:( dat ik daar zelf niet op kom..

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
ik heb het probeert bij mijn muis, (logitec pilot +) werkt niet :(

ik dacht dat ik dezelfde muis had als die laatste link, maar ik heb net een andere :(

Audi A8 W12 6.0

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

delyver, zit er een IC-tje in je muis? Probeer eerst de ground te vinden (mbv. aardvlakken herkennen, en dan alle pootjes van je IC proberen. Een ervan is de +5V. Daarmee kun je ledjes constant laten branden. Om ze op je muisklik te laten reageren neem je weer de ground en probeer je alle pinnetjes (meestal 3) van je schakelaartjes, tot je de juiste vind. Soldeerbout erbij en hop, ledjes erin!

• BC3 Victim
Op dinsdag 24 april 2001 13:22 schreef AcouSE het volgende:
delyver, zit er een IC-tje in je muis? Probeer eerst de ground te vinden (mbv. aardvlakken herkennen, en dan alle pootjes van je IC proberen. Een ervan is de +5V. Daarmee kun je ledjes constant laten branden. Om ze op je muisklik te laten reageren neem je weer de ground en probeer je alle pinnetjes (meestal 3) van je schakelaartjes, tot je de juiste vind. Soldeerbout erbij en hop, ledjes erin!
waarom ic''tje zoeken? je kan direct op de draden die naar de computer gaan solderen heb ik ook gedaan werkt goed

• BC3 Victim
Op maandag 23 april 2001 22:56 schreef THC_Vissie het volgende:
Nee zeg, wat een duidelijke link naar die site over die Ledjes. :( Kun jij soms Sloveens lezen, of wat het ook mag zijn. :?
Ik kies toch liever voor iets concreters. Is er niets op virtualhideout over te vinden?
Deze site is echt niet handig om eens te proberen :r
Mij is het ook via die site gelukt, gewoon kijken wat er op de tekeningen te zien is en namaken :D

Kan ik nog wel als soldeernewbee zijnde :P

• OverSoft
  • Laatst online: 24-08 11:52
ik quote:
Op maandag 23 april 2001 21:50 schreef -OverSoft- het volgende:
ik heb een logitech marble mouse (nieuwe versie) en daar is het ledje infrarood, zou ik dat ledje kunnen vervangen door een rood ledje? lijkt me wel cool (ik heb de silver version en die''s echt kewl)
kan dat (dus dat ledje vervangen door rood?)

Verwijderd

Ok, ik wil het ook wel eens proberen...
m''n muis heeft zo''n zelfde chip dus :)
Maar wat voor specs moeten die leds hebben en wat voor weerstand moet ik gebruiken??
(ik heb het dus over een ledje die constant brandt als de pc aanstaat)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Leuk idee. Maar ben niet van plan om mijn muis te verneuken (180 piekjes)

ik denk dat ik niet eens ruimt heb

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Op dinsdag 24 april 2001 20:29 schreef -OverSoft- het volgende:
kan dat (dus dat ledje vervangen door rood?)
Is moeilijk te zeggen. De golflengte van IR ligt wel in de buurt van zichtbaar rood licht. Misschien dat het werkt, misschien slechter of helemaal niet. Ik denk dat je het gewoon moet proberen. Als je het ledje er netjes uitsoldeerd (hij zal wel op een printplaatje zitten) kun je er een rode voor in de plaats zetten. Als het dan niet werkt zet je die oude weer terug...
Op dinsdag 24 april 2001 20:31 schreef Xanandu het volgende:
Ok, ik wil het ook wel eens proberen...
m''n muis heeft zo''n zelfde chip dus :)
Maar wat voor specs moeten die leds hebben en wat voor weerstand moet ik gebruiken??
(ik heb het dus over een ledje die constant brandt als de pc aanstaat)
Er staan schema''tjes bij die links. Maakt niet zoveel uit wat voor leds. Als je er één inzet met een weerstand. Dan is de waarde van die weerstand 5-U(led) gedeeld door I(led) in ampères. (vb. Led=2.4V 20mA: 5-2.4=2.6 dus 2.6/0.020=130 Ohm) Werkt voor alle leds. Wel ff op de polariteit van de led letten!

• BC3 Victim
Op woensdag 25 april 2001 09:12 schreef AcouSE het volgende:

[..]

Er staan schema''tjes bij die links. Maakt niet zoveel uit wat voor leds. Als je er één inzet met een weerstand. Dan is de waarde van die weerstand 5-U(led) gedeeld door I(led) in ampères. (vb. Led=2.4V 20mA: 5-2.4=2.6 dus 2.6/0.020=130 Ohm) Werkt voor alle leds. Wel ff op de polariteit van de led letten!
ik heb zonder weerstanden gedaan werkt prima hoor

Verwijderd

OK

nu heb ik dus een logitech cordless wheelmouse...
en ik heb EEN probleem...
=> ik krijg ze f*cking niet open. Die zit precies vast met lijm. Hoe doe ik dat pokke ding open??

Verwijderd

40 graden, jezussss, als je dan een half-uurtje zit te counter-striken loopt je muis over de tafel - in vloeibare versie dan...
Is dat een serieuze reply?
Je lichaams temp is 37 graden... Je muis kan dus eingelijk nooit warmer worden... Misschien als je dikke koorts hebt ofzo :)
Maar ik denk niet dat jou muis warmer word...

Verwijderd

Hmm, ik snap er nog steeds niets van als lednewbee:)
En dat mens van m''n electroboer snapte er ook de ballen van :r

Verwijderd

Ik heb waarschijnlijk wel de juiste gevonden, maar nu krijg ik korte lichtflitsjes:? Hij brandt niet continue, komt dat omdat ik de muis op eenseriele poort heb zitten???

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Op woensdag 25 april 2001 16:37 schreef Xanandu het volgende:
Hmm, ik snap er nog steeds niets van als lednewbee:)
En dat mens van m''n electroboer snapte er ook de ballen van :r
Snap je het niet? En het is zo simpel!

Aan een LED zitten 2 pootjes, de korte is ground (kathode) en de lange is de + (anode)

Nu zit er in je muis een schakelaartje voor de muisknoppen met 3 pootjes eraan. De middelste geeft het uitvoersignaal, dus die sluit je op de + van je LED aan (de lange poot). Vervolgens moet je ground van de LED nog aan de ground van de muis aangesloten worden. Deze is heel makkelijk te vinden, omdat dat 9 van de 10 keer de grote kopervlakken op het printplaatje zijn. Sluit op een willekeurig IC-pootje dat aan de ground zit dus het korte pootje van je LED aan en voila! Je LED gaat branden als jij het knopje indrukt!

Als je niet zeker weet welk IC-pootje je moet hebben, ga je ze gewoon 1 voor 1 af (zonder elke keer vast te solderen :P)

• BC3 Victim
Op woensdag 25 april 2001 18:42 schreef Razorfist het volgende:

[..]

Vervolgens moet je ground van de LED nog aan de ground van de muis aangesloten worden. Deze is heel makkelijk te vinden, omdat dat 9 van de 10 keer de grote kopervlakken op het printplaatje zijn. Sluit op een willekeurig IC-pootje dat aan de ground zit dus het korte pootje van je LED aan en voila! Je LED gaat branden als jij het knopje indrukt!

Als je niet zeker weet welk IC-pootje je moet hebben, ga je ze gewoon 1 voor 1 af (zonder elke keer vast te solderen :P)
waarom zo moeilijk? een chip heeft best veel pennetjes, dus zoek gewoon de draden die uit je pc komen (zijn er bij mij 4), bij twee daarvan is het verschil 5 volt (ff testen met multimeter of gewoon met een led) en solderen maar. heb je alleen geen op klik reagerende ledjes, maarja dat moet op de manier die hierboven staat...

Verwijderd

Jongens, was ik weer te enthousiast. Ik lekker snijden in die muis van mij, nou is ''ie echt naar de Filistijnen (of wat dan ook):'( Mr. Rappie, alleen de plaatjes is voor een simpel figuur als ik niet genoeg. Helaas had ik de engelse versie te laat om het weer goed te maken. Morgen is er gelukkig weer een dag en dan doe ik het overnieuw;) Nou, hopelijk doet morgen alles het, ik laat het jullie weten.

*Ik vindt mezelf eigenlijk best wel dom:9*

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Op woensdag 25 april 2001 22:27 schreef THC_Vissie het volgende:
Jongens, was ik weer te enthousiast. Ik lekker snijden in die muis van mij, nou is ''ie echt naar de Filistijnen (of wat dan ook):'( Mr. Rappie, alleen de plaatjes is voor een simpel figuur als ik niet genoeg. Helaas had ik de engelse versie te laat om het weer goed te maken. Morgen is er gelukkig weer een dag en dan doe ik het overnieuw;) Nou, hopelijk doet morgen alles het, ik laat het jullie weten.

*Ik vindt mezelf eigenlijk best wel dom:9*
You are not alone, mijn eerste muismod was ook niet goed. Gelukkig was het bij mij een oude opgescharrelde MS intelli gedaan en heb ik m''n gewone muis nog steeds in z''n normale vorm...

Verwijderd

Ja, ik zit nu op school en ik heb wat LEDjes en wat weerstandjes, alleen zitten er op mijn muisplaatje slechts 8 pootjes aan dat zwarte ding. Hoe kan ik nou de middelste (de vijfde) hebben:? Ik snap er de ballen van :(

• BC3 Victim
Op donderdag 26 april 2001 11:09 schreef THC_Vissie het volgende:
Ja, ik zit nu op school en ik heb wat LEDjes en wat weerstandjes, alleen zitten er op mijn muisplaatje slechts 8 pootjes aan dat zwarte ding. Hoe kan ik nou de middelste (de vijfde) hebben:? Ik snap er de ballen van :(
zeker een compaq met motorola chip? (heb ik ook) moet je gewoon ff met multimeter kijken over welke pinnetjes 5v staat of met een ledje de pootjes aflopen en gewoon proberen...

overigens, bij de meeste IC-tjes is pootje 1 de +5v en de laatste de ground (nr 1 zit links van het kuiltje (kuiltje naar boven)

suc6

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Haha, ik denk dat je i.p.vde voeding een van de datalijnen te pakken (rs232= +/-12V?) => knippert :)

• BC3 Victim
Niet zeuren is toch gaaf! De eerste muis met diagnose led''s >:)

• BC3 Victim
Op vrijdag 27 april 2001 20:58 schreef hw het volgende:
Niet zeuren is toch gaaf! De eerste muis met diagnose led''s >:)
lol :)

discomuis >:)

Verwijderd

Heeft er niemand pics van z''n muis mods? Zo''n diagnose-disco muis lijkt me wel grappig eigenlijk ;)
Pagina: 1