De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
"Hoe kan ik mijn PII 350 overclocken?" Door de FSB omhoog te gooien. Misschien kan dit in je bios, anders op je moederbord met jumpers.
"Hoever kan dat zonder extra cooling?" Bij mij lukte het tot 434Mhz zonder extra koeling. Verder lukte niet omdat m''n pc-100 geheugen het niet fijn vond om op meer dan 124Mhz te draaien.
"Hoever kan dat zonder extra cooling?" Bij mij lukte het tot 434Mhz zonder extra koeling. Verder lukte niet omdat m''n pc-100 geheugen het niet fijn vond om op meer dan 124Mhz te draaien.
Y'24
Dat is nou wat ikke niet begrijp.. Ik ben nou een paar keer tegengekomen dat je bij een Pentium II, III, Cellie alleen de fsb omhoog kan gooien maar dat je niet de mhz omhoog kan gooien.. Tenminste dit zou je wel kunnen instellen maar daar merkt je proc toch geen flikker van.. En het lijkt me sterk dat je je fsb ergens in de 400mhz heb staan
.. ken iemand dit ff snel vertellen??
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
door FSB maal multiplier te doen kom je op de snelheid van je proc uit. we nemen bijvoorbeeld de celeron 566
is een processor van 66mhz FSB en 8.5 multiplier.
8.5 x 66 = 566 (duh)
intel lockt te multipliers van de hun procs dus het enige waarmee je kan klokken is de FSB:
8.5 x 100 = 850
en zowaar, met wat goeie koeling hebben we een winst van 284 Mhz.
is een processor van 66mhz FSB en 8.5 multiplier.
8.5 x 66 = 566 (duh)
intel lockt te multipliers van de hun procs dus het enige waarmee je kan klokken is de FSB:
8.5 x 100 = 850
en zowaar, met wat goeie koeling hebben we een winst van 284 Mhz.