Toon posts:

[BC3] TB1200@35

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus voor school mijn net nieuwe TB-1200 wat lager laten draaien, dan is het de bedoeling de temp vershillen op te meten. Hij hoeft niet perse op 35 mhz te lopen iets hoger is ook goed.

Alleen hoe krijg ik die snelheid omlaag?

Ik weet het dit is slecht voor het }:O

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat bedoel je nou eigenlijk met }:0

ze zeggen koe, dat weet ik maar WAT bedoelt men ermee?

Koeler ofzo??? :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Hangt een beetje af van 2 dingen:

1) Welke versie heb je, de 266 FSB of de 200 FSB.
2) Welk moederbord.

Als je de 266 heb kan je de FSB vrij gemakkelijk verlagen naar bijvoorbeeld 120, 110 of zelfs 100.

Als je de 200 heb zal je de multiplier moeten unlocken en lager moeten zetten.

Eén en ander is afhankelijk van puntje 2, namelijk je moederbord.

[wijzig mode]
Ik zie nu dat je uhm op 35 mhz wil laten draaien, dat wordt sowiezo heel errug moeilijk.

De 266 mhz variant heeft een multiplier van 9, die zal je dan moeten verlagen naar 4,5 (is laagst mogelijk dacht ik..) met een busspeed van 66 ( is ook laagst mogelijk dacht ik..) zelfs dan zit je nog op 300 Mhz.

Ik denk overigens dat dit úberhaupt niet mogelijk is.
[/wijzig mode]

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk ff in de dutch power cows sectie of op www.dutchpowercows.org. Daar vind je voldoende uitleg en anders open je een nieuwe thread of komt op irc.sorcerey.net #dpc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 266 FSB en een Soltek mobo welke weet ik niet zo, maar dat bekijk ik als ik weer thuis kom.

Hij hoeft niet zo laag maar wel zo laag mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet opstellingen etc teken en er komt zo algedurig een mannetje kijken en de sysbeheerders ook denk ik want dan leren ze weer wat. Maar zo kan ik wel zien of het klopt.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

je kunt ook lui zijn >:)
en gewoon ff een proggie opzoeken dat je het wattage berekent bij elke processorsnelheid en voltage, dan hoef je hem helmaal niet lager te zetten of te unlocken en kun je lekker makkelijk je experiment faken ;)

succes, voor dat proggie ==> utfs 8-)

JayGTeam (213177)

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Het enige wat je hoeft te doen is de multipier te verlagen. En zoals eerder opgemerk de FSB als je een 266 FSB beest hebt!

In tegenstelling tot de eerdere opmerking hierboven, hoef je niets te unlocked. Een Tbird 1,2 is af fabriek al unlocked. Verders kan je in je BIOS of op je mobo je multiplier veranderen!

Misschien heb je wat aan dit proggie:

www.homepages.hetnet.nl/~arjen1hooft/radiate.zip

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Hier zo''n progje.

http://www.ned-cool.nl/tools/radiate.zip

Misschien een leuke begin...

Verwijderd

Vergeet ook niet te experimenteren met het voltage, dat zal wel meer graden schelen dan het aantal mhz-tjes.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zal hiermee wat gaan klote maar wat is het standaard voltage waar hij op draait, er staat in mijn BIOS default maar hoeveel volt is dat.
Pagina: 1