De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Tip ivm met je voltage... probeer in de bios anders eens gewoon stap-voor-stap je voltage te verlagen en niet meteen van 1,79 naar 1,6...
je koopt een cpu naar de snelheid en niet om over te clocken
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Eerst even de temp. problemen oplossen voordat je ook maar aan OC''en denkt.
Wat voor koeler zit er op dit moment op?
De meeste voldoen namelijk wel of je moet echt een standaard 15 piek koeler hebben aangeschaft.
Zaken die kunnen helpen zijn:
Een zal Ty-Wraps om de kabels in je PC op te binden, dat zorgt voor een betere luchtstroming.
Ook aan te raden is een X-tra fan zo hoog mogelijk in de kast om de warmte af te voeren , de voeding kan n.l. niet veel meer dan zijn eigen warmte afvoeren.
M.b.t. het OC''en:
Potloodstrepen op de L1 bruggen zetten is de veiligste manier.
Wel opletten dat je goede verbindingen maakt :::: moet |||| worden, onderling mag er geen contact gemaakt worden !!
Bij twijfel uitgummen en overnieuw beginnen.
Verder opletten dat je voor het terugplaatsen in de socket overtollige grafiet resten van de proc. afhaalt.
Edit: Zpelvouten
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
je koopt een cpu naar overklokpotentieel...
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Dit forum heet: [b]Die-hard Overclocking & Case Modding[/b].Op maandag 23 april 2001 00:53 schreef rambo-2001 het volgende:
misschien een beetje domme opmerking maar misschien gewoon niet doen die dingen
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
{Grmph} sorry kon ''t effe niet laten...lezen blijft moelijkOp maandag 23 april 2001 00:59 schreef -=!ME!=- het volgende:
[..]
Dit forum heet: [b]Die-hard Overclocking & Case Modding[/b].
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Maar als ik dan de pc opnieuw opstart dan loopt ie vast. Pas na de bios te resetten (doet ie lekker zelf) doet ie het weer. Is vreemd, want als ik daarna de bios in ga en voltage weer op 1.6V zet loopt het weer als een trein. Is dit wel normaal?
Heb trouwens op normaal voltage een FSB van 114 gehaald en temp wordt dan 55 graden. Bij 115 doet ie niks meer, moet ik nu voltage verlagen voor betere temp of voltage omhoog zoals de meeste doen?? Die koeler van mij was moeilijk erop te krijgen dus zal er ook wel heel heel heel moeilijk weer af te halen zijn. Had dus beter eerst die streepies kunnen zetten
Verwijderd
idd een domme opmerking.Op maandag 23 april 2001 00:53 schreef rambo-2001 het volgende:
misschien een beetje domme opmerking maar misschien gewoon niet doen die dingen