[BC3] Voltage naar 1.6 en weg Unreal Tournament?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb Tbird 1Ghz@1Ghz Asus A7V

Mijn cpu wordt wel errug warm stressed (bijna 60 graden) dus ik hier lezen over mensen met lage temp en voltage van 1.6
Mijn voltage stond op 1.79 volgens ''t een of andere proggie dat ik hier ergens gevonden had dus ik zet in mijn bios voltage op 1.6 om te kijken of dat helpt. Geweldig, mijn temp is nu nog maar 49 graden stressed (nog hoog maar heb geen goede koeler) en alles leek het gewoon te doen totdat ik Unreal Tournament probeerde op te starten. Werkt nu voor geen meter meer, maar andere spelletjes gewoon nog wel. :?
Heeft iemand een ideetje hoe ik dit oplos?
En is er misschien een manier om te unlocken *zonder* mijn asus a7v te vernielen? volgens een paar posts hadden ze hun a7v vernield door van die potloodstreepjes te zetten en kwil nie m''n mobo vernielen dus weet iemand een veiligere manier?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
het mollen van je A7V komt meestal niet door het zetten van potloodstreepjes, maar meestal door het er NIET vorzichtig genoeg eraf halen van je heatsink+koeler... (ik spreek helas uit ervaring) :( Hierdoor beschadig je namelijk bij de A7V al HEEL SNEL je printbanen op je moederbord... (heeft mij 2 borden gekost)

Tip ivm met je voltage... probeer in de bios anders eens gewoon stap-voor-stap je voltage te verlagen en niet meteen van 1,79 naar 1,6... :)

• BC3 Victim
misschien een beetje domme opmerking maar misschien gewoon niet doen die dingen
je koopt een cpu naar de snelheid en niet om over te clocken

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

TIP:
Eerst even de temp. problemen oplossen voordat je ook maar aan OC''en denkt.

Wat voor koeler zit er op dit moment op?
De meeste voldoen namelijk wel of je moet echt een standaard 15 piek koeler hebben aangeschaft.
Zaken die kunnen helpen zijn:
Een zal Ty-Wraps om de kabels in je PC op te binden, dat zorgt voor een betere luchtstroming.
Ook aan te raden is een X-tra fan zo hoog mogelijk in de kast om de warmte af te voeren , de voeding kan n.l. niet veel meer dan zijn eigen warmte afvoeren.

M.b.t. het OC''en:
Potloodstrepen op de L1 bruggen zetten is de veiligste manier.
Wel opletten dat je goede verbindingen maakt :::: moet |||| worden, onderling mag er geen contact gemaakt worden !!
Bij twijfel uitgummen en overnieuw beginnen.
Verder opletten dat je voor het terugplaatsen in de socket overtollige grafiet resten van de proc. afhaalt.

Edit: Zpelvouten

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:07
Die-hard Overclocking & Case Modding

je koopt een cpu naar overklokpotentieel...

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op maandag 23 april 2001 00:53 schreef rambo-2001 het volgende:
Dit forum heet: [b]Die-hard Overclocking & Case Modding[/b].

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Op maandag 23 april 2001 00:59 schreef -=!ME!=- het volgende:

[..]

Dit forum heet: [b]Die-hard Overclocking & Case Modding[/b].
{Grmph} sorry kon ''t effe niet laten...lezen blijft moelijk ;)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• BC3 Victim
Alles doet het nu op 1.6V en temp is 45 graden stressed >:)
Maar als ik dan de pc opnieuw opstart dan loopt ie vast. Pas na de bios te resetten (doet ie lekker zelf) doet ie het weer. Is vreemd, want als ik daarna de bios in ga en voltage weer op 1.6V zet loopt het weer als een trein. Is dit wel normaal? :?
Heb trouwens op normaal voltage een FSB van 114 gehaald en temp wordt dan 55 graden. Bij 115 doet ie niks meer, moet ik nu voltage verlagen voor betere temp of voltage omhoog zoals de meeste doen?? Die koeler van mij was moeilijk erop te krijgen dus zal er ook wel heel heel heel moeilijk weer af te halen zijn. Had dus beter eerst die streepies kunnen zetten |:( Heeft iemand tips, of zal ik meteen maar een nieuw mobo aanschaffen? Werken met dipswitches is trouwens :r want kabels zitten in de weg. Leuk hoor Asus |:(

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 00:53 schreef rambo-2001 het volgende:
idd een domme opmerking.
Pagina: 1