[quote]
Op dinsdag 24 april 2001 01:15 schreef Orbit het volgende:Op dinsdag 24 april 2001 01:15 schreef Orbit het volgende:
Bovendien, al eens gedacht aan de problemen die je kan krijgen? als iemand je een dure kast toevertrouwd (zoals de mijne bijvoorbeeld) en je verneukt hem, wat dan?
Als ik een case verneuk dan ziet die er nog altijd netter uit dan een kast van iemand met twee linkerhanden. Maar die kan wel zeggen dat hij em zelf heeft gemaakt. En wanneer is je kast verneukt Als m''n blowhole een afwijking heeft van 1mm en het valt op vind ik m''n kast mislukt.
75,- is niet duur. Zeker als je die vergelijkt met de rest van de materialen (175,-) kom je toch aal de 250,- buiten de eigenlijke kast.
2x 120mm fan=60,- 2xfingergard15,- neon 30,- plexiglas 15,- spuitbus grondverf 10,- spuitbus autolak 20,- (minimaal 1 misschien 2) spuitbus blanke lak (krasvast) 15,- Algemene zooi (lijm, terpentine schuurpapier) 10,-een globale schatting.
Daarnaast schuren, zagen, boren, vijlen, lijmen, spuiten, zooi opruimen dat voor 75,- da''s bijna voor niets. Voor een goede kast ben je twee tot driedagen bezig. Dag één, tekenen, zagen, boren, vijlen, grondverf. Dag twee schoonmaken, spuiten, drogen. Dag drie opnieuw spuiten/blankelak.
Dat is omgerekend 25,- per dag zonder de kosten van aanschaf apparatuur of slijtage daarvan. (boortjes slijpschijfjes ed.
Tja, het moraal van het verhaal: Wil je een mooie kast, gaat het je veel geld kosten. Je kunt gaan bezuinigen maar dat zie je ook aan het resultaat. Als je 5,- voor een blauw ledje veel vind is casemodden niets voor jou.
Dat zijn gangbare prijzen. Er zijn altijd mensen die de spullen al hebben liggen of van ouder(s) familie vrienden kennissen krijgen. Maar toch als je geen materiaal hebt en alles moet kopen, wordt het een dure hobby.
Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus