[BC3] De niet zo handige casemodders?

Pagina: 1
Acties:

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:39

aKra

Intentionally left blank.

Topicstarter
Hmm.... Er kwam ineens een idee in me op... Al die newbies die zo graag willen modden, maar die niet weten hoe, maar toch echt wel ''n toffe kast willen... Casemod LAN''s etc... Maar dat is niet elke dag, zouden er mensen interesse hebben in dat als ze ''n kast bij je afleveren/vooruitbetaald voor kast/raam/etc... En dat jij het dan mod en inelkaar zet en dan ''n compleet gemodde kast afleverd... Voor ''n klein bedrag voor mezelf (vind et namelijk wel leuk).

Zou hier interesse in zijn? De mensen zouden dan inbreng kunnen hebben erin, dus niet allemaal dezelfde kasten...

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Zelf moet ik er niet aan denken,
Mijn eerste casemods waren niet om aan te zien, maar wel erg leuk om te proberen
Nu zien ze er strak uit (IMHO), de fun is nu net het DHZ''en van die case.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• aKra

aKra

Topicstarter
Daarom wil ik juist een dienst leveren aan de mensen die niet kunnen casemodden omdat ze geen tools hebben, of niet kunnen casemodden omdat ze niet genoeg tijd hebben...

En daarom kan ik het wel doen voor hun voor ''n small-fee... En heb ik zelf ook wat te doen...

En zo kan ik inprincipe ook ''n start leggen aan de OC-Winkel... (Kheb nog geen naam...)

Verwijderd

Op zich een leuk idee, maaaaaaar:

-Een tweaker wil toch altijd zelf het maximale uit z''n ''kindje'' halen?
-Een non-tweaker zou misschien willen, maar komt niet op deze site, vindt het maar eng
-Luie tweakers genoeg, maar te lui om uberhaupt wat aan hun kast te laten doen.

Maar je weet maar nooit. Ik hoop dat je genoeg respons krijgt. Een mooie functionele case is toch altijd wel leuk en nodig! :)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dat lijkt mij ook wel wat ja modden voor een ander, ik heb pas voor een paar kennissen en vrienden ook de case''s gemod, Ik ben er wel aardig goed in geworden en heb heel erg veel Tools om mee te modden, draaibank, freesbank, anodiseerbad (voor de alu heatsinks).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Nou, ben echt niet te lui. Heb m''n zijpaneel 4 x overgeverfd en dat Q3 sign er &$*&$*^%$!!@ er nog niet goed opgekregen...dus is die nu helemaal lak-zwart ;) (Tja niet echt een case-mod, but a pain(T)job)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
voor 300 zet ik er een raam in + neon en twee blowholes :)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Op maandag 23 april 2001 09:45 schreef delyver het volgende:
voor 300 zet ik er een raam in + neon en twee blowholes :)
all costs included??

• aKra

aKra

Topicstarter
Gehehe... Nou, ik zat eerder te denken aan 75,-... Dan heb je complete kast met alles eraan, behalve als je zo''n enorm moeilijk logo erin wilt, want dan ben ik nog effe bezig ;)

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:41
Voor een Fl 25,- (verzendkosten) laat ik je case van 10 hoog donderen. Das een coole case mod *D

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:00

RvV

Op maandag 23 april 2001 10:24 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
Voor een Fl 25,- (verzendkosten) laat ik je case van 10 hoog donderen. Das een coole case mod *D
lol. Zo kan je nog wel ff doorgaan. Misschien is in de fik steken ook een goed idee? Aangezien dat veel mensen tegenwoordig toch een zwarte kast kopen. :)

Y'24

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 13:04

t3q

Say yes to teq

Ik vind het wel een goed idee.Veel mensen dromen van de cases die ze hier zien.Zelf hebben ze er wel zin in maar het komt er niet van of ze weten niet hoe het zou moeten.
Er is toch niks mooier als van dat mooie neon uit je pc als je ''s nachts zit te gamen.

De kosten die dan hieraan zouden zitten zou je van te voren samen moeten afspreken.

Life goes as it goes.

• aKra

aKra

Topicstarter
Brilson666, dat kan dan natuurlijk... Maar bijvoorbeeld mensen die niet sure zijn of het hun lukt etc, of de apparatuur er niet voor hebben... En de mensen die het echt willen laten doen die zeggen niet van tsss, die 75,- beetje veel...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik vind het modden zelf veel te leuk om iemand anders te laten doen :) vandaar dat ik al veel onnodige dingen aan mijn kast heb veranderd :P

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-08 13:04

t3q

Say yes to teq

Op maandag 23 april 2001 13:58 schreef Bitfreak het volgende:
Brilson666, dat kan dan natuurlijk... Maar bijvoorbeeld mensen die niet sure zijn of het hun lukt etc, of de apparatuur er niet voor hebben... En de mensen die het echt willen laten doen die zeggen niet van tsss, die 75,- beetje veel...
Wat bedoel je dan met die 75-, is dat voor jezelf?
Dan vind ik een bedrag van 50 gulden voor de persoon die het doet wel redelijk. De persoon die zijn case gemod wil hebben moet dan wel zelf voor alle spullen zorgen, die kan hij uiteraard samen met de persoon die de case gaat modden gaan kopen zodat ie zelf een overzicht erop heeft.

Life goes as it goes.

• aKra

aKra

Topicstarter
75,= is zeker niet veel,

Ik zorg ervoor dat ik alle producten voor je krijg, ik zorg er voor dat het mooi wordt afgewerkt, ik zorg ervoor dat er fans in komen, ik zorg er voor dat ie gelakt wordt, etc...

75,- is dan niet teveel gevraagd, voor 2/3 dagen hard klussen...

(Kan ook uren/dag zijn maar omdat het p.p. verschilt wat ze willen)

Verwijderd

Ooh, dit doet me denken aan een rampentopic van JordyB, die had zelfs een prijslijst.. :'(

Je bent in ieder geval 10 zo goedkoop! :)

• aKra

aKra

Topicstarter
:)

Het is nog maar een idee, heb nog niet zoveel interesse gekregen.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:45
Idd een leuk id.
en als je een mooie kast levert met blowholes en al, dan mag dat ZEKER MINIMAAL 75 piek kosten.
Als je echt KEWLE designs hebt, MOOIE letters, GOEDE spuit technieken/gereedschap, VETTE neon en blacklights dan mag dit wel 300/400 piek kosten vind ik.
Ik heb afgelopen maanden wat lopen pluizen, en heb heeeele mooie kasten gezien, en denk van wow dit heeft ie mooi gedaan, zal wel VEEL werk zijn geweest.
Als je vakwerk kan leveren vind ik dat je daar voor betaald moet worden.
Kijk maar eens wat simpel siteje laten bouwen kost? Of een schilderij?

Overigens heb ik mijn case niet gemod, heb wel een dremel liggen enzo maar ik moet nog een nieuwe case hebben, heb nu een mycom :( kast en die is te klein, irri voeding en ga zo maar door, niet waard dus.

Als ik nog eens aan modden toekom zal ik aan dit topic denken.

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 10:26
Volgens mij is er weinig fun aan als hetgeen je mod niet voor jezelf of een goeie vriend is. Weinig motivatie ,niet? En als je de 6e keer een window moet maken heb je het ook wel gezien denk ik.

En persoonlijk ben ik ook een beetje egoïstisch, een gemoode cas is nu eenmaal iets dat je niet zomaar op de hoek van de straat kan kopen. Ik zou het zonde vinden moest ik in het vervolg op een LAN casemods zien waar niet door de persoon zelf is aangewerkt (en dat zie je).

Bovendien, al eens gedacht aan de problemen die je kan krijgen? als iemand je een dure kast toevertrouwd (zoals de mijne bijvoorbeeld) en je verneukt hem, wat dan?

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

kijk dat is nu het geinige ik heb me kast gemod in de bijkeuken, dat op sommige plaatsen lekte. vervolgens heb ik weer een decoupeerzaag geleend van de buurman, dremelen heeft me docent gedaan (jah tis de peer) ennuh een werktafel heb ik niet dus ik heb toen maar cartbandjes gebruikt. soms ook gvd ingezaagd :(. maar het resultaat mag er zijn.

btw ik mot binnenkort een sys. voor me buurman inelkaar zetten. hij vreest het ergste dit omdat ik naar hem toe kom van heb je boortje/ zaagjes, etc. ja het is voor me kast :P.

btw ik heb toch liever zelf dat ik de kast verniel dan iemand anderz dat voor me doet, want het is gewoon leuk en je kan zelf zeggen kijk zelf gedaan :P:P.

maareh ik weet een leuke oud-en-nieuw casemod.

je koopt een bigtower je stouwt hem helemaal vol met rotjes (lege kast offcourse) en je laat een lontje er buiten steken. wedden dat ie meteen mooi gemod is en gaaf gedeukt :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• aKra

aKra

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 00:15 schreef salvador4 het volgende:
Idd een leuk id.
en als je een mooie kast levert met blowholes en al, dan mag dat ZEKER MINIMAAL 75 piek kosten.
Als je echt KEWLE designs hebt, MOOIE letters, GOEDE spuit technieken/gereedschap, VETTE neon en blacklights dan mag dit wel 300/400 piek kosten vind ik.
Ik heb afgelopen maanden wat lopen pluizen, en heb heeeele mooie kasten gezien, en denk van wow dit heeft ie mooi gedaan, zal wel VEEL werk zijn geweest.
Als je vakwerk kan leveren vind ik dat je daar voor betaald moet worden.
Kijk maar eens wat simpel siteje laten bouwen kost? Of een schilderij?

Overigens heb ik mijn case niet gemod, heb wel een dremel liggen enzo maar ik moet nog een nieuwe case hebben, heb nu een mycom :( kast en die is te klein, irri voeding en ga zo maar door, niet waard dus.

Als ik nog eens aan modden toekom zal ik aan dit topic denken.
75,- zijn alleen de kosten voor mij, dus voor ''t zagen, voor alles aan te kopen, voor het afwerken etc. En de kosten van de neons komen er gewoon bij voor de kosten dat ik ze heb gekocht, nogal logisch :D

• aKra

aKra

Topicstarter
Op dinsdag 24 april 2001 01:15 schreef Orbit het volgende:
Volgens mij is er weinig fun aan als hetgeen je mod niet voor jezelf of een goeie vriend is. Weinig motivatie ,niet? En als je de 6e keer een window moet maken heb je het ook wel gezien denk ik.

En persoonlijk ben ik ook een beetje egoïstisch, een gemoode cas is nu eenmaal iets dat je niet zomaar op de hoek van de straat kan kopen. Ik zou het zonde vinden moest ik in het vervolg op een LAN casemods zien waar niet door de persoon zelf is aangewerkt (en dat zie je).

Bovendien, al eens gedacht aan de problemen die je kan krijgen? als iemand je een dure kast toevertrouwd (zoals de mijne bijvoorbeeld) en je verneukt hem, wat dan?
Orbit, dat is ook weer het risico, want als je het zelf mod en je verneukt het kan je het ook niet opnieuw doen, precies hetzelfde bij mij. Alleen, ik zou dan net iets meer ervaring hebben dan jij het zou hebben, dus minder kans bij mij dan bij jouw...

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

[quote]
Als ik een case verneuk dan ziet die er nog altijd netter uit dan een kast van iemand met twee linkerhanden. Maar die kan wel zeggen dat hij em zelf heeft gemaakt. En wanneer is je kast verneukt Als m''n blowhole een afwijking heeft van 1mm en het valt op vind ik m''n kast mislukt.

75,- is niet duur. Zeker als je die vergelijkt met de rest van de materialen (175,-) kom je toch aal de 250,- buiten de eigenlijke kast.
2x 120mm fan=60,- 2xfingergard15,- neon 30,- plexiglas 15,- spuitbus grondverf 10,- spuitbus autolak 20,- (minimaal 1 misschien 2) spuitbus blanke lak (krasvast) 15,- Algemene zooi (lijm, terpentine schuurpapier) 10,-een globale schatting.

Daarnaast schuren, zagen, boren, vijlen, lijmen, spuiten, zooi opruimen dat voor 75,- da''s bijna voor niets. Voor een goede kast ben je twee tot driedagen bezig. Dag één, tekenen, zagen, boren, vijlen, grondverf. Dag twee schoonmaken, spuiten, drogen. Dag drie opnieuw spuiten/blankelak.
Dat is omgerekend 25,- per dag zonder de kosten van aanschaf apparatuur of slijtage daarvan. (boortjes slijpschijfjes ed.

Tja, het moraal van het verhaal: Wil je een mooie kast, gaat het je veel geld kosten. Je kunt gaan bezuinigen maar dat zie je ook aan het resultaat. Als je 5,- voor een blauw ledje veel vind is casemodden niets voor jou.
Dat zijn gangbare prijzen. Er zijn altijd mensen die de spullen al hebben liggen of van ouder(s) familie vrienden kennissen krijgen. Maar toch als je geen materiaal hebt en alles moet kopen, wordt het een dure hobby.

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

• Rene59
  • Laatst online: 08-07 20:34
zomaar ff tussendoor he, waar koop jij neon verlichting voor 30 piek?

verder over je idee: 75 piek is echt te weinig hoor! ALS er vraag naar is, dan kun je er makkelijk het dubbele voor vragen. maar het is de vraag of je wilt verdienen, of het gewoon cool vindt om te doen :)

• Snurp
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

12,50 voor een voorschakel apparaat + 17,50 voor een Neon buisje afmeting 3x300mm. Dit uit een winkel in Arnhem. Zijn ook in Nijmegen te krijgen voor dat bedrag.

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

Verwijderd

Dat kan je bij iedere beetje lampenboer wel kopen. Hier heb je van die geldtester sets voor weinig, sloop hem uit elkaar en je het een neon/blacklight met ammatuurtje erbij (8cm/4W).

Hier in Nijmegen in de Molenstraat heb je zo''n Zaak.

Vraag een taxichauffeur op straat hoe hun aan die dingen komen bij jouw in de buurt. Ik had hem van me oom, dies taxichauffeur, dus scheelde me doekoes \:D/

• aKra

aKra

Topicstarter
Even duidelijkheid, 75,= is ALLEEN voor de mod kosten, niet voor de kosten van neon/glas etc. wat je in de kast wilt.

Verwijderd

De essentie van case modden is om het zelf te doen :) Wise words from tha Master (8>

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Mijn case is nog helemaal origineel. Maar als ie gemod gaat worden, dan doe ik het echt wel zelf. De lol lijkt me echt niet het HEBBEN van een sjieke kast. Maar toch echt wel het MAKEN.

Mag ik vragen hoe men komt aan een dremel.
Kopen jullie die (kosten ? ) of lenen jullie dat van elkaar ?

Geen inspiratie

Verwijderd

Zo''n dremel is pretty expensive..

Ik geloof dat ze bij de Praxis etc winkels el cheapo versies hebben van een ander merk, maar daar kan je ook de dremel onderdelen op zetten.

en scheelt 100 piek ofzo (als het niet meer is) in de prijs.

Ik ga hem samen met een maat van me kopen.

Verwijderd

Natuurlijk ontbreekt aan een door iemand anders gemaakte kast originaliteit, want je kan het nooit door een ander zo mooi laten doen dan je het zelf wil, zon kastje is je eigen fantasie, jij denkt dat het zo moet en je zal dan ook proberen om het zo te doen.
Het jammerlijke aan Casemodden is dat het al veel te veel commerce aan het worden is, het draait allemaal om het grote geld, btw mijn favoriete winkels blijven nog steeds de gamma/brico en de electriciteits winkel...
begin klein en als je genoeg ervaring hebt maak dan iets mooiers ofzo
Pagina: 1